Smarter Communication magasin

Håll dig uppdaterad om senaste kommunikationstrenderna, ny teknik samt vilka utmaningar företag som vill kommunicera effektivare står inför. Du kan läsa Smarter Communication som e-magasin eller prenumerera och få tidningen direkt hem i brevlådan.

Kartlägg kundens resa

#1 2018 – Kartlägg kundens resa

Varje del räknas. Genom att kartlägga kundens upplevelse i varje enskild del av kundresan – från det första nyfikna sökordet till konvertering och avslutad tjänst – går det att identifiera möjligheter till förbättring. Så visa att du bryr dig och stärk både effektiviteten och kundlojaliteten!

  • Nya insikter Sergel Kredittjänster har testat PostNord Strålfors kundresemappning.
  • Höga förväntningar på Clarion Hotel Amaranten Hotell - och besöksnäring följs med stort intresse av andra branscher.
  • Är din nästa kollega en robot? Ditte Wolff-Jacobsen designar samtalen när AI flyttar in på kundtjänst.
  • Internetgenerationen vill kommunicera Ashkan Fardost förklarar hur digitalisering förändrar beteenden.

Tidigare utgivna nummer

Sy ihop dina kanaler
#3 2017

Sy ihop dina kanaler

Meningsfull och relevant. Så ska kundernas upplevelse vara då de är i kontakt med ditt företag – oavsett om det sker via sociala medier, i en fysisk butik eller då de loggar in för att betala en digital faktura. Med en omnichannel-lösning ger interaktion i en kanal avtryck i nästa. Så sy ihop dina kanaler!

Kundresan 2.0
#2 2017

Kundresan 2.0

Personaliserad mix för bästa kundresan. Med kunskap om hur du kan använda digitaliseringen för att hitta kunder och erbjuda dem det de efterfrågar, kommer din verksamhet att utvecklas på nya marknader. Häng med på den digitala kundresan.

Är du säker?
#1 2017

Är du säker?

Oavsett hur kort eller långt ditt företag har kommit på den digitala resan finns det en sak som alltid är aktuell. Säkerheten. Därför ägnar vi nästan ett helt nummer åt detta.

Lär dig prata med din data
#4 2016

Lär dig prata med din data

Vad betyder ditt varumärke när data och algoritmer allt oftare styr kundernas val på internet? Men vägen dit är annorlunda än tidigare och datadriven kommunikation är här för att stanna.

Ett gott rykte ger långa relationer
#3 2016

Ett gott rykte ger långa relationer

Alla människor vill bli omtyckta. Detsamma gäller för företag. Om du strävar efter långa kundrelationer måste du vara uppmärksam på kundernas behov och arbeta med företagets rykte. 

Disruption: Vinna eller försvinna
#2 2016

Disruption: Vinna eller försvinna

Den snabba tekniska utvecklingen har skapat möjligheter för små uppstickare att effektivt sätta dagens affärsmodeller ur spel. Vi tittar närmare på disruption och visar hur du kan bli en vinnare.

Smarter Communication, #4 2015
#1, 2016

Hur fungerar automatiserad kommunikation?

Idag finns det nya och effektiva sätt att samtala med dina kunder – när som helst och var som helst. Men får att nå dit måste du hitta och använda dig av de spår som kunden lämnar efter sig och samtidigt se och förstå behoven.

Smarter Communication, #4 2015
#4, 2015

One-to-one med alla kunder

  • Ömsesidig lojalitet.
  • Varför ska jag äga allt?
  • Respons över förväntan.
  • Snabbrörliga kunder.
  • Följ kundens ledning.
Smarter Communication, #3 2015
#3, 2015

Ett sekel med smarta affärer

  • Tillbaka till framtiden – trendspaningar för 10 år sedan
  • Ny konsumentmakt i plånboken
  • Instant shopping förändrar konsumentbeteenden
  • Nya affärer med prediktiv ananlys
  • Strålfors smarta affärer under 101 år
Smarter Communication, #2 2015
#2, 2015

Våga digitalisera din affärsmodell

  • Hård kamp om pengarna
  • Så digitala är dina grannar
  • Se över din affärsidé
  • Uppkopplade prylar
Smarter Communication, #1 2015
#1, 2015

Låt kunden visa vägen

  • Bjuder in konkurrenterna
  • Kortläsare med möjligheter
  • Digitala utmaningar
  • Belöna dina kunder
Smarter Communication, #3 2014
#3, 2014

Vad vet du om dina kunder?

  • Konsumenter
  • Affärsmodeller
  • Varumärken
Smarter Communication, #2 2014
#2, 2014

Är du redo för framtidens kommunikation?

  • Ta reda på vad kunderna tycker
  • Analysera för bättre dialog
  • Så blir du en supernätverkare
  • Trenderna inom kommunikation
Smarter Communication, #1 2014
#1, 2014

Multichannel – Kunden kommunicerar i alla kanaler

  • Digitalt körkort
  • Vi tittar österut
  • Eye tracking
  • Versionera mera
Smarter Communication, #2 2013
#2, 2013

Release the power of communication

  • Allt kommunicerar – överallt
  • Vad vet du om Big Data?
  • Marknaden är enbart service
Smarter Communication, #1 2013
#1, 2013

Vi är kompisar … eller?

  • Läsarna är tidningarnas nya makthavare
  • Förtroende och inspiration
  • Ingen lojalitet utan kunskap
  • Det här är triggerlogik

Prenumerera på vår kundtidning

Smarter Communication Magazine kommer ut fyra gånger per år och det kostar inget att prenumerera på tidningen.

Prenumerera på vår kundtidning

Tack för din beställning! Smarter Communication kommer att skickas till adressen du angav i formuläret.