Program
Keynote
Elin Hauge
Elin Hauge är expert inom AI och affärsstrategi och har nominerats till Årets Talare 2024 av MySpeaker.
Elin har över 20 års erfarenhet av att koppla samman affärsvärde och digital teknik. Hon är skicklig på att integrera affärsstrategi, teknik och mänskliga aspekter och ger nya insikter i välkända utmaningar. Med en kombination av humor och pragmatism ger hon en realistisk bild av nuet och inspirerande tankar om framtiden.
Med en bakgrund i biofysik, medicinsk teknologi och managementvetenskap, samt över 20 års erfarenhet i ledande och rådgivande roller inom försäkring och teknik, är Elin idag styrelseordförande och medlem i flera teknikföretag.
Talare
Anna Wennerstrand
Anna Wennerstrand är tidigare kommunikations- och varumärkeschef på Coop. Hon spelade en avgörande roll under en av de mest omfattande cyberattackerna i Sverige och Europa, som riktade sig mot tusentals företag sommaren 2021. Idag är Anna kriskommunikationsexpert, diplomerad coach och grundare av Hamkke, där hon hjälper sina kunder som konsult att effektivisera kommunikation och ledarskap.
Ulrik Falkner Thagesen, CEO e-Boks
Ulrik Falkner Thagesen har varit VD för e-Boks sedan januari 2017. Innan dess var han nordisk VD för MediaCom och en del av den europeiska verkställande kommittén. Han har också varit involverad i olika startups och haft styrelseposter i digitala företag, inklusive Basisbank, Realfiction, Peytz & Co och Northmedia. Dessutom är han mentor på Copenhagen Fintech.
Henrik Lönnevi, CEO Kivra
Henrik Lönnevi är VD på Kivra sedan mars 2023. Han valdes in i GodEls styrelse 2019 och är sedan maj 2022 styrelseordförande i GodEl.
Dessförinnan har han bland annat varit CCO (Chief Commercial Officer) för Telias konsumentaffär, CCO för konsumentaffären på Tele2 och startat svensk verksamhet för elhandelsbolaget Telinet.
Kundcase
Automatisering sparar tid och ökar datasäkerheten
Scandic, den största hotellkedjan i Norden, har revolutionerat sin digitala posthantering.
Scandics kärnvärden omtanke, äkthet, professionalism och mod genomsyrar deras dagliga verksamhet och driver deras engagemang för att leverera enastående gästupplevelser.
Följ med oss när vi tillsammans med Gitte Møberg, finanschef på Scandic, tar del av detta spännande kundcase och delar med oss av hur vår lösning har effektiviserat Scandics processer, frigjort värdefull tid och förbättrat deras datasäkerhet.
Partnerskap har varit drivkraften bakom ny digital utveckling
”Det är det bästa vi har gjort gällande fakturering på länge”
Telia har utvecklats från en traditionell telekomoperatör till ett modernt medie- och teknikföretag. Telia Finland är en pionjär inom digitalisering av fakturering, och samtidigt fortsätter de att hitta nya sätt att driva digital transformation.
Ta del av Telias strategiska partnerskap med Strålfors när vi välkomnar Pasi Tolvanen, Department Manager på Telia. Han kommer att utveckla hur detta partnerskap inte bara har möjliggjort högkvalitativ fakturering och kundservice, utan också har varit den drivande kraften bakom nya digitala framsteg.
Effektivisering av dokumenthantering
Enastående kundservice, banbrytande teknik och engagemang för kundernas behov har placerat Frende Forsikring i framkant inom försäkringsbranschen. Frende Forsikring har byggt upp en imponerande kundbas med över 250 000 kunder och toppar listan i Norges största kundservicemätning 2023 (KSindeks).
En stor utmaning inom försäkringsbranschen är hanteringen av ett stort antal dokument som behöver skickas till kunder. Vi kommer att få besök av Kristoffer Schmidt, Business Developer, och Truls Langeland, System Responsible, från Frende Forsikring, som har effektiviserat sin dokumenthantering med hjälp av Strålfors.