Rätt verktyg för effektivare kundservice i telekombranschen

Bransch Telekommunikation

I en bransch med hög konkurrens är det viktigt som telekomleverantör att hålla fullt fokus på att möta kundernas förväntningar på service. Tydlig kommunikation och tillgång till rätt information spelar en viktig roll för att hålla kunderna lojala och minimera risken för churn.

Lättillgänglig information för en bättre kundupplevelse

Att tydlig och personlig kommunikation leder till bättre kundupplevelser kommer knappast som en överraskning för dig i telekombranschen. Samtidigt tycker nästan hälften* av hushållen att telekombolagen är otydliga i informationen om prisförändringar.

När samtalen från missnöjda eller frågande kunder kommer in gällande oväntade prishöjningar på fakturan eller driftstörningar gäller det för kundservice att enkelt och smidigt ha tillgång till rätt information för att möta kundens förväntningar. Strålfors har verktygen du behöver

*Källa: EY - Top 10 Telecommunications Risk 2024

Läs mer om våra lösningar:

Lättillgänglig information med digital arkivering 

Lättillgänglig information med digital arkivering 

Kunden förväntar sig snabb och korrekt hjälp när de kontaktar kundservice. Då behöver medarbetarna tillgång till rätt dokumentation. Med eArkiv kan de söka, spåra, ladda ner och skicka om redan skickade fakturor och annan kommunikation. Det ger en effektiv hantering och bättre kundupplevelse.

Läs mer om eArkiv

Automatisera hantering av all inkommande kommunikation

Automatisera hantering av all inkommande kommunikation

När kunderna kontaktar sitt telekombolag i flera olika kanaler kan det bli tidskrävande för kundservice att få en samlad bild av ärendet. Med Digital Mailroom samlas all inkommande kommunikation från kunderna – från alla kanaler – och skickas regelstyrt, automatiskt och GDPR-säkrat till rätt medarbetare, avdelning och system. Tjänsten optimerar och digitaliserar även flödet av returpost.

Läs mer om Digital Mailroom

 
Gör det enkelt att kontakta kundservice

Gör det enkelt att kontakta kundservice

Fakturan kan ge din kund så mycket mer värde än bara betalningsinformation om senaste abonnemangsfakturan. Med Dynamiska dokument kan du underlätta kunddialogen direkt från fakturan genom länkar och QR-koder som tar kunden till kundservice, chatt eller ”kontakta oss”.

Med tjänsten Access Interactive kan du även enkelt kundanpassa kommunikationen på fakturan för att därmed ge en bättre kundupplevelse.

Läs mer om Dynamiska dokument
Läs mer om Access Interactive

 
Jeanette-Wittgren_500px_Bg-White_2402.jpg
Jeanette Wittgren
Sales Manager

Vill du veta mer om lösningar som kan effektivisera er kundservice? Kontakta oss så berättar vi mer.

+46 (0)76 881 20 51
jeanette.wittgren@stralfors.se

Skicka ett meddelande

Inspiration och fördjupning

Allente

Digitalisering för Allente närmare kunden

Allente står för all entertainment. Namnet ska spegla det nya varumärkets position på marknaden och vad de strävar efter att erbjuda sina kunder. PostNord Strålfors har i nära samarbete med Allente byggt ett system där all fakturering går via Strålfors Omnichannel-plattform, vilket har hjälpt Allente att accelerera sin digitala resa.

Telia-case_16-9_2.jpg

Telia: ”Vi talar samma språk”

Det nordiska samarbetet mellan PostNord Strålfors och Telia har pågått i över tjugo år. Telia Finland har i 15 år varit kund hos Strålfors när det gäller lösningar för print. År 2022 utökades samarbetet till att även omfatta digitala distributionskanaler i samband med att Telia ville effektivisera sitt partnernätverk och valde Strålfors som sin samarbetspartner för fakturahantering.