I en bransch med hög konkurrens är det viktigt som telekomleverantör att hålla fullt fokus på att möta kundernas förväntningar på service. Tydlig kommunikation och tillgång till rätt information spelar en viktig roll för att hålla kunderna lojala och minimera risken för churn.
Lättillgänglig information för en bättre kundupplevelse
Att tydlig och personlig kommunikation leder till bättre kundupplevelser kommer knappast som en överraskning för dig i telekombranschen. Samtidigt tycker nästan hälften* av hushållen att telekombolagen är otydliga i informationen om prisförändringar.
När samtalen från missnöjda eller frågande kunder kommer in gällande oväntade prishöjningar på fakturan eller driftstörningar gäller det för kundservice att enkelt och smidigt ha tillgång till rätt information för att möta kundens förväntningar. Strålfors har verktygen du behöver
*Källa: EY - Top 10 Telecommunications Risk 2024
Läs mer om våra lösningar:
Lättillgänglig information med digital arkivering
Kunden förväntar sig snabb och korrekt hjälp när de kontaktar kundservice. Då behöver medarbetarna tillgång till rätt dokumentation. Med eArkiv kan de söka, spåra, ladda ner och skicka om redan skickade fakturor och annan kommunikation. Det ger en effektiv hantering och bättre kundupplevelse.
Automatisera hantering av all inkommande kommunikation
När kunderna kontaktar sitt telekombolag i flera olika kanaler kan det bli tidskrävande för kundservice att få en samlad bild av ärendet. Med Digital Mailroom samlas all inkommande kommunikation från kunderna – från alla kanaler – och skickas regelstyrt, automatiskt och GDPR-säkrat till rätt medarbetare, avdelning och system. Tjänsten optimerar och digitaliserar även flödet av returpost.
Gör det enkelt att kontakta kundservice
Fakturan kan ge din kund så mycket mer värde än bara betalningsinformation om senaste abonnemangsfakturan. Med Dynamiska dokument kan du underlätta kunddialogen direkt från fakturan genom länkar och QR-koder som tar kunden till kundservice, chatt eller ”kontakta oss”.
Med tjänsten Access Interactive kan du även enkelt kundanpassa kommunikationen på fakturan för att därmed ge en bättre kundupplevelse.
Vill du veta mer om lösningar som kan effektivisera er kundservice? Kontakta oss så berättar vi mer.
+46 (0)76 881 20 51
jeanette.wittgren@stralfors.se