Content hub

Trafi-16-9.jpg

”Världen är aldrig färdig”

Finska Trafiksäkerhetsverket, Trafi, har under de senaste åren digitaliserat många av sina tjänster. – De flesta medborgare vill hantera sina ärenden digitalt. De vill ha lättanvända tjänster som är tillgängliga när de behövs, säger Maaria Toikka som leder utvecklingen och samordningen av Trafis e-tjänster.

JenniFlink_16-9.jpg

Bättre dialog förhindrar betalningsanmärkning

Genom ökad dialog och folkbildning vill inkasso-bolaget OK Perintä hjälpa sina gäldenärer till bättre ekonomiska beslut. Budskapet ”den nya tidens inkasso” kommuniceras i flera olika kanaler och fakturan har fått uppdaterad design efter en eye tracking-undersökning av PostNord Strålfors.

CJM_Sergel_16-9.jpg

”CJM viktigt steg mot att förstå kundernas känslomässiga resa”

Sergel Kredittjänster var ett av de första bolagen som testade PostNord Strålfors modell för Customer Journey Mapping. VD Peter Storåkers berättar att det lett till förbättrad kundkännedom och ökad trafik till företagets digitala kanaler.

Alektum-omnichannel_16-9.jpg

Inbetalningarna till Alektum ökade med omnichannel

Genom att låta skuldsatta själva välja betalningskanal har inbetalningarna till Alektum Group ökat med närmare fyra procent.

Consector_Owners_16-9.jpg

Enkel förmedling avgörande för Consector

Låneförmedlaren Consector hjälper privatpersoner att förhandla lån med svenska banker. Med PostNord Strålfors We Mail-lösning får kunderna snabbt och enkelt lånejämförelser skickat med post till sin folkbokföringsadress.

Nordea_16-9.jpg

Så sparar Nordea pengar

Nordea bytte till en dyrare trycklösning och sparar miljoner. Ekvationen är möjlig tack vare Strålfors lösning White paper factory.

Volvofinans_16-9.jpg

VolvoFinans: ”Kunden måste få välja själv”

Hur anpassar man sin kundkommunikation när allt fler kunder väljer e-faktura? Det är en av utmaningarna som Volvofinans Bank står inför. Samtidigt är deras fysiska utskick en uppskattad kanal av både kunder och återförsäljare.

Newsletter-Bg_3-1_SE.jpg

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt e-nyhetsbrev och håll dig uppdaterad om de senaste kommunikationstrenderna och hur du kan kommunicera smartare och mer effektivt.

Kom igång!