Content hub

Personalized-communication_16-9.jpg

Personalisering på kundens villkor

Fördelarna med datadriven kommunikation är många, om det är till nytta för alla parter. När konsumenter känner oro över hur företag använder deras persondata är det dags att fundera på nya strategier.

Security_16-9.jpg

Nya ISO 27001-certifieringar garanterar pålitliga säkerhetsmetoder

ISO 27001-certifieringen visar att en organisation har identifierat risker och vidtagit förebyggande åtgärder för att skydda organisationen mot informationssäkerhetsbrott. Standarden säkerställer processhantering, riskhantering och översikt, vilka är viktiga parametrar för att garantera IT-säkerheten för våra kunder.

Kundupplevelse_16-9.jpg

Hur ser framtiden för kundkommunikation ut?

Mattias Norén, Head of Strategy & Business Development for PostNord Strålfors, råder företag och myndigheter att vara beredda på det oförutsedda. Med flexibla och kanaloberoende lösningar kan du fortsätta leverera förväntningar till kunder och medborgare i framtiden.

I-kundens-skor_16-9.jpg

Innovation tillsammans med kunder skapar nya värden

Hur bra är du på att lyssna på vad kunden egentligen vill ha? Forskaren Per Kristensson ser stora konkurrensfördelar när företag innoverar tillsammans med sina kunder. Man kan inte vara kundfokuserad utan att se vad kunden bidrar med och sätta värde på samskapandet.

Innovation-boom_16-9.jpg

Företag bekämpar Covid-19-krisen med innovation

Coronaviruset har tvingat företag världen över att snabbt ställa om sina verksamheter. Det har lett till en mängd nya innovationer från medicinsk skyddsutrustning till smarta mötesverktyg.

New-payment-patterns_Photo_16-9.jpg

Från kontantlösa betalningar till kontaktlösa – så förändras betalmönstren i Norden

Kommer du fortfarande att bära omkring på en plånbok om fem år? Förmodligen inte. Digital teknik öppnar upp för nya kontaktlösa betalningar som bättre integreras i köpupplevelsen.

Customer-IQ_Experts-panel_Banner_16-9_5.jpg

Träffa våra experter på CX

Få tillgång till intervjuer med ledande experter som arbetat med framgångsrikt med kundupplevelser i sina verksamheter. Intervjuerna lyfter flera fördelar med god CX och ger värdefulla insikter och tips som enkelt går att applicera inom olika företag och organisationer. Lär av de bästa. Och överträffa konkurrenterna.

eArchive_16-9.jpg

eArkiv ger säkrare lagring av data

Har du skapat ett projekt som ska förändra världen? Eller behöver du bara få bättre ordning på dina fakturor. Med eArkiv ser vi till att ditt företags viktiga dokument alltid förvaras på ett säkert sätt.

Commons_16-9.jpg

Delad kunskap motor för innovation

Digital Commons beskrivs ofta som en digital resurs som är öppen för andra att fritt använda och utveckla, med Wikipedia som ett av de mest kända exemplen. Kunskapsdelning genom Digital Commons ökar också inom medicinsk forskning och smarta städer.

Mattias Norén

Årets digitaliseringstrender

Finns det en motsättning mellan ökad personalisering och ökade krav på kundintegritet? Mattias Norén, Head of Business Development, ger sin syn på fem frågor företag behöver ta ställning till 2020.

5 digitala trender

Fem digitala trender som kommer att forma 2021

Den snabba digitaliseringen 2020 förändrade sättet vi kommunicerar på. Som en följd är digital tillit, personalisering och konversationsdesign områden som får ökad betydelse för kunderna 2021. Det menar Mattias Norén, Head of Strategy and Business Development.

Generation Z

Säg hej till dina nya kollegor

När 50-talisterna går i pension tar generation Z plats. Just nu pågår en generationsväxling på många arbetsplatser. Livsstilsexperten och beteendevetaren Lovisa Sterner förklarar vad det innebär för dynamiken.

Teknologi-forbrukere-drommer-om_16-9_NY.jpg

Teknik som konsumenter drömmer om

Ericsson Consumer & IndustryLab har tagit reda på vilka trender konsumenter vill se mer av i framtiden. Enklare inköp, snabbare betalningar och mer träffsäkra rekommendationer stod högt på önskelistan.

Hjelpl-att-navigerea_16-9.jpg

Vi hjälper dig att navigera rätt

I takt med att antalet betaltjänster ökar blir det allt viktigare för företag att inkludera Payment Management i sin omnikanalstrategi. – Det finns ett stort intresse för det här just nu, vi får många förfrågningar från våra kunder, säger Thomas Otterlund, Product Manager på PostNord Strålfors.

Nye-apper_16-9.jpg

Nya apparna tar sikte på drömmar

Få hjälp med din vardagsekonomi. Nå ditt sparmål. Förverkliga dina drömmar. Analystjänsterna är det senaste inom appekonomin och vänder sig särskilt till millennials.

Etikk-teknologi_2_16-9_NY.jpg

Etik+teknik ger nordisk fördel

Betalningslösningar från Kina och USA dominerar den globala e-handeln. Men mittemellan de två stormakterna försöker den norska uppstickaren Vipps norpa åt sig en del av kakan.

Verdidrevet-forbruk_16-9_NY.jpg

Företag förväntas ta ställning

Konsumenter har inte bara högre förtroende för företag än för myndigheter, de förlitar sig också på att näringslivet ska vara en del av lösningen på politiska och sociala problem.

8-konsekvenser-af-oget-forbrugermagt_16-9_SE.jpg

8 tecken på att dina kunder tagit kontrollen

De senaste åren har det talats mycket om att konsumentmakten ökar, men vad betyder det i praktiken och vad gör konsumenterna med den? Vi listar åtta aktuella exempel.

Vor-tids-megatrends_16-9_NY.jpg

Vår tids megatrender

För att skapa en framgångsrik scenarioprocess är det enligt Copenhagen Institute for Futures Studies (CIFS) nödvändigt att organisationer identifierar vilka megatrender som kommer att påverka dem – och förbereder sig på vilka effekter de kan få för verksamheten. CIFS har definierat 14 strömningar i samhället som vår tids megatrender.

Hvor-gar-kunden_16-9.jpg

Vilken väg väljer kunden?

Med förändrade konsumentbeteenden och en snabb teknisk utveckling är det en fråga många söker svaret på. Copenhagen Institute for Futures Studies använder scenarioplanering för att förbereda sina klienter på flera möjliga framtider.

Google-16-9.jpg

Kontoren som gör jobbet roligare

Dagens teknik gör det möjligt att jobba var som helst. Så vad kan ett kontor erbjuda som inte går att få via arbetsrummet hemma? Kanske delade upplevelser och en boost för kreativiteten. Här är fem företag som inte ser någon motsättning mellan nytta och nöje. 

Visa fler

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och håll dig uppdaterad om trenderna inom digitala kommunkatioch hur du kan kommunicera mer effektivt.

Kom igång!