Content hub

PayEx samarbete med Strålfors säkrar utskicken av pappersförsändelser

PayEx samarbete med Strålfors säkrar utskicken av pappersförsändelser

PayEx levererar betalningslösningar och erbjuder tjänster inom hela Norden. Varje månad skickar företaget närmare två miljoner pappersförsändelser till kunder. När PayEx egen printshop växte ur sina lokaler inleddes samarbetet med Strålfors för att utveckla affären och säkra utskicken av pappersförsändelser så som fakturor och kravbrev.

Momentum Industrial

Digitala affärslösningar avgörande för Momentum Industrial

Momentum Industrial är en av Sveriges ledande leverantörer av industrikomponenter. Med fokus på den industriella underhållsmarknaden erbjuder man produkter, know-how och smarta logistiklösningar till sina kunder i Skandinavien.

Alektum_16-9_230330.jpg

Alektum Group förbättrar kundupplevelsen och ökar inbetalningarna med rätt kanaler

Koncernen Alektum Group har verksamhet i 14 europeiska länder. Kärnverksamheten är inkasso och till det kopplas marknads- och kreditinformation, juridisk rådgivning och faktureringslösningar. Alektum har samarbetat med PostNord Strålfors sedan år 2000 och Strålfors lösning Omnichannel gör det lättare för Alektum att få betalt.

Säkra betalningslösningar och ökad likviditet för kredithanterings- och inkassobolag

Säkra betalningslösningar och ökad likviditet för inkassobolag

För bolag inom kredithantering och inkasso ställs höga krav på tydlig och effektiv kommunikation. Men otydliga fakturor och krångliga betalningslösningar skapar problem i flera led. Läs mer om hur PostNord Strålfors hjälper kredithanterings- och inkassobolag att följa lagar och regler i en starkt reglerad bransch med hjälp av kundanpassade och säkra kommunikationslösningar. Och ladda gärna ner vår guide med tips om smidiga betalningslösningar som minskar kredittiden!

Säkra kommunikationstjänster

Säkra kommunikationstjänster

För kredithanterings- och inkassobolag är det nödvändigt att följa branschlagarna och att hela kommunikationskedjan från inkommande, utgående till mottagare är säker. Våra kommunikationstjänster inom både print och digitalt hjälper våra samarbetspartners att hantera kommunikation snabbt och kostnadseffektivt och samtidigt hålla en hög datasäkerhet.

Från indrivning till framtida samarbete mellan inkassobolag

Från indrivning till framtida samarbete mellan inkassobolag

Inkassobranschen utvecklas i och med att fler och fler digitala lösningar skapas och tillåts. För att ta sitt samhällsansvar nu och i framtiden måste bolagen använda tekniken för att gå från indrivning till hjälpsamt kundfokus. Det anser Andreas Komnæs, chef för nya produkter och tjänster på Kredinor. – Branschen måste arbeta på nya sätt för att uppfylla förväntningarna i samhället, säger han.

En bra betalningsupplevelse skapar bättre förutsättningar för minskad kredittid

En bra betalningsupplevelse skapar bättre förutsättningar för minskad kredittid

Olika kunder och gäldenärer har olika betalningsförmåga och preferenser för kommunikation och betalningsmetoder. Därför är det viktigt att inkassobolag jobbar med betalningsupplevelsen som en viktig del av hela kundupplevelsen.

Så kan inkassobranschen minska dataskyddsriskerna

Så kan inkassobranschen minska dataskyddsriskerna

Inkassoföretag hanterar extra skyddsvärda personuppgifter (skulder) i stora mängder och måste följa respektive lands regelverk för branschen. Om dataskyddet brister riskeras sanktionsavgifter och i värsta fall att bli av med tillstånd att bedriva inkassoverksamhet och därmed sina intäkter.

Smidig betalningsupplevelse i rätt kanal

Smidig betalningsupplevelse i rätt kanal

Vi hjälper kredithanterings- och inkassobolag att snabbt skicka fakturor till rätt person, i rätt kanal, med möjlighet till flera betalningslösningar. Med digitala brevlådor, mobilfaktura eller mobila betalningar minskas tiden från uppmaning till handling, samtidigt som fysiska fakturor säkerställer hög leveranssäkerhet.

Tydlig kommunikation minskar kredittiden

Tydlig kommunikation minskar kredittiden

Minska riskerna för fördröjda eller uteblivna betalningar genom att kommunicera viktiga budskap snabbt, säkert och användarvänligt. Med säker och automatiserad hantering av kommunikationen minskar tidskrävande administration samtidigt som informationen blir mer lättillgänglig för den som behöver den.

Oresundskraft_16-9.jpg

Öresundskraft gör en kraftsamling för nöjdare kunder

Den 23 december 1859 fick Helsingborgarna för första gången se sina gator lysas upp och gnistan för Öresundskraft tändes där och då. Idag har bolaget 125 000 kunder och har tre år i rad blivit utnämnda till bäst i Sverige när det gäller kundservice inom energibranschen. 1859 var inte energifrågan en stor snackis, 2022 är det helt annorlunda.

Intrum

Det svåra är inte vad som står i avtalet

När Intrum skulle outsourca sin kundtjänst för EDI-fakturering, var det naturligt att vända sig till Strålfors. De två bolagen har samarbetat under lång tid inom olika digitala tjänster. Man känner varandra, man har skrivit många avtal tidigare. Men outsourcing i lite större skala ställer annorlunda krav. Eftersom det svåra inte står i något avtal.

Lösningar som ger energibranschen hållbar effekt

Smarta lösningar som ger energibranschen hållbar effekt

Energibranschen befinner sig mitt i en transformation. Omställningen mot mer hållbar energi sker samtidigt som fokus på att tillgodose kundernas behov ökar. Strålfors har 25 års erfarenhet av samarbete med energibranschen. Läs mer om hur smarta kommunikationslösningar, hållbara processer och automatiserade flöden hjälper en bransch i ständig utveckling. Och ladda gärna ner vår guide med tips och råd för framtidens energibolag!

Energibranschen minskar kostnader

Energibranschen minskar kostnaderna med effektiva lösningar

Tillgänglighet till information är allt och vikten av att förstå kundens resa är mer avgörande än någonsin. Så hur gör du när kraven från kunderna ändras samtidigt som ledningen förväntar sig minskade kostnader? Vet du hur du går vidare? Tillsammans med oss inleder du en resa som gagnar alla inblandade parter.

Lägg alla ägg i samma korg när du digitaliserar din affärskommunikation

Lägg alla ägg i samma korg när du digitaliserar din affärskommunikation

Med en stor del företagskunder ställs andra krav på flödet i affärskommunikationen än när det handlar om privata kunder. Stefan Winbo, Nordic Product Manager på PostNord Strålfors, uppmanar därför energibranschens aktörer att lägga alla ägg i samma korg för att få ut maximal nytta av att digitalisera och automatisera sina B2B-flöden. Här förklarar han varför!

Tre tips som ökar dialogen med dina kunder

Tre tips som ökar dialogen med dina kunder

Kundkommunikation är en av de viktigaste och mest kritiska faktorerna för att få behålla sina kunder och skapa lojalitet. I en tid med många oroligheter är detta en av de största utmaningarna för aktörer inom energibranschen. Energi- och elförsörjning är en av de hetaste frågorna i dagens samhälle. Men bryr sig kunderna om vem som levererar elen? Är priset den enda faktor som avgör vilken leverantör valet faller på?

Sustainability_16-9.jpg

Hållbara processer kräver smarta lösningar

De ökade kraven på hållbarhet sträcker sig längre än energi från förnybara källor. Med digitala kommunikationslösningar i framkant lägger vi tillsammans grunden för hållbara interna och externa processer – och ökar medvetenheten hos era kunder. Vi kallar det hållbarhet på djupet!

Increased-loyalty_16-9.jpg

Ökad kundlojalitet. Minskat kundbortfall.

Låt era kunder själva bestämma hur de vill kommunicera och när och hur de vill betala. Med fler anpassade valmöjligheter ökar ni kundförståelsen – lojalitet och engagemang stärks när information blir till dialog.

Minska kostnaderna med effektiva och automatiserade processer

Minska kostnaderna med effektiva och automatiserade processer

Spara tid, resurser och effektivisera arbetet tvärfunktionellt med smarta lösningar för inkommande och utgående kommunikation. Rätt information till rätt person, vid rätt tidpunkt och i rätt kanal möjliggör en smidigare arbetsmiljö för kundtjänst och en bättre helhetsupplevelse för kunden.

B2B-effective-communication_16-9.jpg

Mer effektiv kommunikation B2B

Med 30 års erfarenhet inom e-fakturering säkerställer vi att ert fakturaflöde är effektivt och framtidssäkert. Genom att samla inkommande och utgående företags- och myndighetskommunikation på ett och samma ställe får ni full kontroll, mer effektiva processer och minskar tidskrävande handpåläggning.

Skellefteå Kraft

Skellefteå Kraft – en digital framgångssaga

Skellefteå Kraft har genomgått en imponerande digital resa. Trots stora utmaningar har de idag en effektiv verksamhet med kanske Sveriges bästa kundservice i energibranschen. – Utan PostNord Strålfors kundfokus hade vi aldrig kommit så här långt, säger Eva-Lena Berglund, chef Fakturering.

Visa fler

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och håll dig uppdaterad om trenderna inom digital kommunikation och hur du kan kommunicera mer effektivt.

Kom igång!