Content hub
Kategorier nivå 1
Kategorier nivå 1

AI och maskininlärning hjälper till att personanpassa värdepappershandel och investeringar online
Inom värdepappershandel online sticker Saxo Bank ut. Företaget är en licensierad bank, men i kärnan är det ett teknikföretag. Saxo Bank erbjuder onlineplattformar för värdepappershandel till en diversifierad grupp, och man använder AI och maskininlärning för att förutse behov och anpassa plattformserbjudandena.

Medborgarcentrerade kommunala tjänster betalar sig i Århus
Medborgarnas servicecenter i danska Århus lägger ribban högt för upplevelsen av kommunala tjänster med ett tredelat fokus: kvalitet, ekonomi och social hållbarhet.

De lyfter kundupplevelsen med designtänkande
Exove Design, ett företag som arbetar med digital tillväxt åt klienter i alla möjliga branscher, tillämpar tankeprocesser från designvärlden på sina kundupplevelselösningar. Resultatet är övertygade och engagerade intressenter, en större förståelse hos klientens kunder och lösningar som bygger på fakta snarare än magkänsla.

Banken vinner hjärtan, lojalitet och marknadsandelar med kundupplevelsen
I en tid när de flesta banker tävlar om att bli den mest digitala fokuserar Handelsbanken på kundupplevelsen – både digitalt och i fysiska möten med bankrådgivare. Alltomfattande fokus på kundupplevelsen har inte bara hjälpt Handelsbanken att bli den mest omtyckta banken på alla sina marknader, utan det hjälper dem också att vinna marknadsandelar.

Full kontroll och kortare ledtider
Övergången till dynamiska fakturor har gjort det möjligt för Nordea Finans att låta kunden bestämma hur de vill ta emot information. Kortare ledtider från produktion till distribution gör det också enklare att snabbt nå ut med aktuella ämnen via fakturan.

Exklusivitet botar reklamtrötthet
I flera attitydundersökningar i Skandinavien märks en utmattningseffekt när det gäller traditionell reklam och marknadsföring. Att sikta brett och hoppas att någon nappar hjälper dåligt om det får effekten att mottagarna installerar adblockers och sätter en ”nej till reklam”-skylt på dörren.

Odder kommun
Danska Odder har valt att låta PostNord Strålfors digitalisera och distribuera all ingående post. Nu ska antalet meddelanden som skickas fel inom kommunen bli noll.

Telias digitala resa
Telia i Danmark är på en resa som ska göra företaget helt digitalt, både internt och gentemot kunderna. – Vårt huvudfokus är digitalisering och förenkling, säger Tamara Khaliel, strategisk sourcingchef på Telia i Danmark.

Telias digitala resa
Telia i Danmark har påbörjat en resa som ska göra företaget helt digitaliserat, både internt och gentemot sina kunder. – Vårt huvudfokus är digitalisering och förenkling, säger Tamara Khaliel, strategisk sourcingchef på Telia i Danmark.

”Världen är aldrig färdig”
Finska Trafiksäkerhetsverket, Trafi, har under de senaste åren digitaliserat många av sina tjänster. – De flesta medborgare vill hantera sina ärenden digitalt. De vill ha lättanvända tjänster som är tillgängliga när de behövs, säger Maaria Toikka som leder utvecklingen och samordningen av Trafis e-tjänster.

Skatteverket
Att göra befintliga tjänster digitala var det första steget på Skatteverkets digitaliseringsresa. Nu börjar steg två – innovation för en digital vardag. Till sin hjälp har de bjudit in användarna i processen.

Med trätåget in i framtiden
Brios leksakståg är en klassiker som generationer av barn lekt med. Varumärket signalerar både kvalitet och ett stort mått av nostalgi. Så hur tar man en träbana in i den digitala tidsåldern utan att ge avkall på företagets grundvärden? Det vet designchef Erik Söderlind.

Effektivare fakturahantering med EDI
Tack vare PostNord Strålfors EDI-tjänst kan Arbetsförmedlingen enkelt utbyta elektroniska meddelanden med sina 6 000 leverantörer – oavsett vilket system de använder sig av och var i världen de befinner sig.

Nöjdare kunder tack vare digitaliseringen
Skellefteå Kraft ska bli det bästa energibolaget för Sverige. Med branschens nöjdaste kunder är de på god väg.

Bättre dialog förhindrar betalningsanmärkning
Genom ökad dialog och folkbildning vill inkasso-bolaget OK Perintä hjälpa sina gäldenärer till bättre ekonomiska beslut. Budskapet ”den nya tidens inkasso” kommuniceras i flera olika kanaler och fakturan har fått uppdaterad design efter en eye tracking-undersökning av PostNord Strålfors.

"Jobbet är inte gjort förrän du levererat det du lovat"
Orden kommer från Ulf Cato. Han är direktör för Clarion Hotel Amaranten i Stockholm och arbetar i en bransch som just nu har många ögon på sig. – Vi arbetar med våra kunder hela tiden. Det är därför som e-handelsföretagen tittar på oss för att lära sig mer om kundresan, berättar han.

”CJM viktigt steg mot att förstå kundernas känslomässiga resa”
Sergel Kredittjänster var ett av de första bolagen som testade PostNord Strålfors modell för Customer Journey Mapping. VD Peter Storåkers berättar att det lett till förbättrad kundkännedom och ökad trafik till företagets digitala kanaler.

Inbetalningarna till Alektum ökade med omnichannel
Genom att låta skuldsatta själva välja betalningskanal har inbetalningarna till Alektum Group ökat med närmare fyra procent.

Unikt samarbete med Futursoft lyfter affärerna
PostNord Strålfors har slutit ett återförsäljningsavtal med det finska programvaruföretaget Futursoft, som specialiserat sig på systemlösningar inom fordons- och maskinbranschen. – De använder vår multikanallösning We Mail som de brandar om gentemot sina kunder, berättar Jukka Leivonen, säljare på PostNord Strålfors i Finland.

Brämhults Juice – från order till frukostbord
”Att jobba med PostNord Strålfors betyder att vi inte behöver uppfinna hjulet varje gång. De är experter vi kan lita på.” Läs hela intervjun med IT-chefen Jari Mätseranta.

Miljonlotteriet hittar nya kunder med prediktiv analys
Lotter, kundtidningar, fakturor och riktade erbjudanden. Med hjälp av PostNord Strålfors skickar Miljonlotteriet ut 2,5 miljoner försändelser om året. Med prediktiv analys stärker de relationen med kunderna ytterligare.