Content hub

Trafi-16-9.jpg

”Världen är aldrig färdig”

Finska Trafiksäkerhetsverket, Trafi, har under de senaste åren digitaliserat många av sina tjänster. – De flesta medborgare vill hantera sina ärenden digitalt. De vill ha lättanvända tjänster som är tillgängliga när de behövs, säger Maaria Toikka som leder utvecklingen och samordningen av Trafis e-tjänster.

skatteverket-16-9.jpg

Skatteverket

Att göra befintliga tjänster digitala var det första steget på Skatteverkets digitaliseringsresa. Nu börjar steg två – innovation för en digital vardag. Till sin hjälp har de bjudit in användarna i processen.

Brio-erik-16-9.jpg

Med trätåget in i framtiden

Brios leksakståg är en klassiker som generationer av barn lekt med. Varumärket signalerar både kvalitet och ett stort mått av nostalgi. Så hur tar man en träbana in i den digitala tidsåldern utan att ge avkall på företagets grundvärden? Det vet designchef Erik Söderlind.

Arbetsförmedlingen-1.jpg

Effektivare fakturahantering med EDI

Tack vare PostNord Strålfors EDI-tjänst kan Arbetsförmedlingen enkelt utbyta elektroniska meddelanden med sina 6 000 leverantörer – oavsett vilket system de använder sig av och var i världen de befinner sig.

Tada_16-9.jpg

Tada Medical

Med 3D-print kan uppstartsbolaget Tada Medical ta fram billiga prototyper. Målet är att få fram behandling till cancerpatienter, som förhindrar smärtsamma munblåsor utan svåra biverkningar.

KD_3Dprint_pn_tpl_ljungby_skiss_KD_11494.JPG

Nya affärsmöjligheter med 3D-print

Åtta veckor kortare uppstartstid för projekt, många insparade arbetstimmar och helt nya affärsmöjligheter. – 3D-print ändrar spelplanen, säger teknikspecialisten Jonas Wingdén.

Filip-Sandberg_Glenair-Nordic_875x500.jpg

Lättare säljprocess med 3D

Med 3D-printade prototyper kan Glenair Nordic visa sina kunder hur en kundanpassad produkt kommer att fungera i verkligheten. – Det hjälper oss väldigt mycket i säljprocessen, säger tekniska försäljningschefen Filip Sandberg.

Skelleftea-kraft_16-9.jpg

Nöjdare kunder tack vare digitaliseringen

Skellefteå Kraft ska bli det bästa energibolaget för Sverige. Med branschens nöjdaste kunder är de på god väg.

JenniFlink_16-9.jpg

Bättre dialog förhindrar betalningsanmärkning

Genom ökad dialog och folkbildning vill inkasso-bolaget OK Perintä hjälpa sina gäldenärer till bättre ekonomiska beslut. Budskapet ”den nya tidens inkasso” kommuniceras i flera olika kanaler och fakturan har fått uppdaterad design efter en eye tracking-undersökning av PostNord Strålfors.

UlfCato_16-9.jpg

"Jobbet är inte gjort förrän du levererat det du lovat"

Orden kommer från Ulf Cato. Han är direktör för Clarion Hotel Amaranten i Stockholm och arbetar i en bransch som just nu har många ögon på sig. – Vi arbetar med våra kunder hela tiden. Det är därför som e-handelsföretagen tittar på oss för att lära sig mer om kundresan, berättar han.

CJM_Sergel_16-9.jpg

”CJM viktigt steg mot att förstå kundernas känslomässiga resa”

Sergel Kredittjänster var ett av de första bolagen som testade PostNord Strålfors modell för Customer Journey Mapping. VD Peter Storåkers berättar att det lett till förbättrad kundkännedom och ökad trafik till företagets digitala kanaler.

Alektum-omnichannel_16-9.jpg

Inbetalningarna till Alektum ökade med omnichannel

Genom att låta skuldsatta själva välja betalningskanal har inbetalningarna till Alektum Group ökat med närmare fyra procent.

futursoft-top-image.jpg

Unikt samarbete med Futursoft lyfter affärerna

PostNord Strålfors har slutit ett återförsäljningsavtal med det finska programvaruföretaget Futursoft, som specialiserat sig på systemlösningar inom fordons- och maskinbranschen. – De använder vår multikanallösning We Mail som de brandar om gentemot sina kunder, berättar Jukka Leivonen, säljare på PostNord Strålfors i Finland.

Brämhults-16-9.jpg

Brämhults Juice – från order till frukostbord

”Att jobba med PostNord Strålfors betyder att vi inte behöver uppfinna hjulet varje gång. De är experter vi kan lita på.” Läs hela intervjun med IT-chefen Jari Mätseranta.

Miljonlotteriet_16-9.jpg

Miljonlotteriet hittar nya kunder med prediktiv analys

Lotter, kundtidningar, fakturor och riktade erbjudanden. Med hjälp av PostNord Strålfors skickar Miljonlotteriet ut 2,5 miljoner försändelser om året. Med prediktiv analys stärker de relationen med kunderna ytterligare.

Telia_Jane-Poulsen_16-9.jpg

Hemligheten bakom Telias förbättrade faktura

Det var nära att Telia Danmark tog bort viktig information från sin faktura, vilket kunde fått stora konsekvenser. Men efter en eye tracking-analys kom man på rätt spår.

Pagen_16-9.jpg

Pågens brödbak skapar många transaktioner

Att sälja en så viktig basvara som bröd på flera olika marknader för med sig en enorm mängd dagliga affärstransaktioner och stora mängder fakturor. Pågen använder sig av PostNord Strålfors som operatör för all EDI-kommunikation.

Volvofinans_16-9.jpg

VolvoFinans: ”Kunden måste få välja själv”

Hur anpassar man sin kundkommunikation när allt fler kunder väljer e-faktura? Det är en av utmaningarna som Volvofinans Bank står inför. Samtidigt är deras fysiska utskick en uppskattad kanal av både kunder och återförsäljare.

Skanetrafiken_16-9.jpg

Skånetrafiken

Skånetrafiken i Sverige lanserar ett kort för ID-baserat resande i samarbete med PostNord Strålfors. Resultatet blir smartare och miljövänligare biljetthantering och effektiv kortdistribution.

Dansk-Arbejdsgiverforening_16-9.jpg

Dansk Arbejdsgiverforenings administrativa utmaning

– Tidigare lade våra medlemmar otroligt mycket tid på administration av feriekort. Nu kan vi erbjuda dem en lösning som i princip är automatisk och har löst ett stort administrativt problem, säger Anne-Lise Heidelber och Flemming Dreesen på Dansk Arbejdsgiverforening, DA.

Newsletter-Bg_3-1_SE.jpg

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt e-nyhetsbrev och håll dig uppdaterad om de senaste kommunikationstrenderna och hur du kan kommunicera smartare och mer effektivt.

Kom igång!