Content hub
Kategorier nivå 1
Kategorier nivå 1

Ökad kundlojalitet. Minskat kundbortfall.
Låt era kunder själva bestämma hur de vill kommunicera och när och hur de vill betala. Med fler anpassade valmöjligheter ökar ni kundförståelsen – lojalitet och engagemang stärks när information blir till dialog.

Hållbara processer kräver smarta lösningar
De ökade kraven på hållbarhet sträcker sig längre än energi från förnybara källor. Med digitala kommunikationslösningar i framkant lägger vi tillsammans grunden för hållbara interna och externa processer – och ökar medvetenheten hos era kunder. Vi kallar det hållbarhet på djupet!

Mer effektiv kommunikation B2B
Med 30 års erfarenhet inom e-fakturering säkerställer vi att ert fakturaflöde är effektivt och framtidssäkert. Genom att samla inkommande och utgående företags- och myndighetskommunikation på ett och samma ställe får ni full kontroll, mer effektiva processer och minskar tidskrävande handpåläggning.

Minska kostnaderna med effektiva och automatiserade processer
Spara tid, resurser och effektivisera arbetet tvärfunktionellt med smarta lösningar för inkommande och utgående kommunikation. Rätt information till rätt person, vid rätt tidpunkt och i rätt kanal möjliggör en smidigare arbetsmiljö för kundtjänst och en bättre helhetsupplevelse för kunden.

Skellefteå Kraft – en digital framgångssaga
Skellefteå Kraft har genomgått en imponerande digital resa. Trots stora utmaningar har de idag en effektiv verksamhet med kanske Sveriges bästa kundservice i energibranschen. – Utan PostNord Strålfors kundfokus hade vi aldrig kommit så här långt, säger Eva-Lena Berglund, chef Fakturering.

Digitalisering för Allente närmare kunden
Allente står för all entertainment. Namnet ska spegla det nya varumärkets position på marknaden och vad de strävar efter att erbjuda sina kunder. PostNord Strålfors har i nära samarbete med Allente byggt ett system där all fakturering går via Strålfors Omnichannel-plattform, vilket har hjälpt Allente att accelerera sin digitala resa.

E.ON är redo för nästa steg
Det har gått riktigt snabbt för digital kundkommunikation att bli det normala för energiföretaget E.ON. – För bara några år sedan var det ett komplement och nu är det precis tvärtom. Det gör det bekvämare för våra kunder och enklare för oss, säger Mikael Bladh, Head of Back Office.

Så skapar Coop hållbar kommunikation
Coop är en av Sveriges största livsmedelskedjor med näthandel och 800 butiker över hela landet. Sedan 2010 har de ett strategiskt samarbete med PostNord Strålfors. – PostNord Strålfors agerar som en verklig samarbetspartner. De försöker hela tiden hitta lösningar och förbättra affären för oss som kund, säger Jonas Taube, reklamchef på Coop.

Digitalisering av inkommande post halverar handläggningstiden
Sigtuna kommun är först ut bland Sveriges kommuner att införa digital posthantering. – Att digitalisera den inkommande posten gör vår hantering både enklare och effektivare, samtidigt som posten blir spårbar, säger Åsa Otterbjörk, IT- och digitaliseringschef vid Sigtuna kommun.

”En samarbetspartner som kan ta oss in i framtiden”
En unik lösning hjälper Kombispel att kommunicera med sin äldre målgrupp, som blir alltmer digital. Nyckeln är ett mångårigt samarbete med PostNord Strålfors och att arbeta både analogt och digitalt i samma flöde.

Digital partner med ett långt och nära samarbete
En Omnikanallösning från PostNord Strålfors ger både tids- och kostnadsbesparingar för Ikano Bank. Den stöttar också verksamhetens hållbarhetsarbete. Nyckeln är ett långsiktigt partnerskap där man utvecklas tillsammans.

Lowells lösning revolutionerar branschen
Lowell satsar på digital tjänsteutveckling. Ett av de viktigaste initiativen är att erbjuda enkla och snabba tjänster direkt i mobiltelefonen. – Vi vill vara ledande i branschen och då måste vi ständigt hitta nya vägar för att kunna ge våra kunder de bästa lösningarna, säger Jens Lindeblad, Head of Digital & Innovation på Lowell.

HB-Care skonar miljön och sparar tid med digitala signaturer
Tidigare krävdes en körning till regionkontoret när en ny förare skulle underteckna ett anställningsavtal. Det var både tidskrävande och miljöskadligt. I dag görs signaturen digitalt och utan att den dagliga verksamheten påverkas, säger Jimmi Fischer, personalchef på HB-Care.

Skadereglering med kunden i fokus
Det norska försäkringsbolaget Fremtind Forsikring hanterar hundratusentals skaderegleringar varje år. Företaget säkerställer bästa möjliga kundupplevelse genom en mix av användarvänliga digitala tjänster och sensitivitetsträning för att få hög kvalitet på de personliga konsultationerna.

Slipar bort friktionen i kundupplevelsen inom bilfinansiering
I början av 2018 startade Volvofinans Bank ett Zero Friction-program för att få en smidigare kundservice – och som följd av det en förbättrad kundupplevelse. I dag har Volvofinans Bank bäst kundservice bland de svenska bankerna och antalet samtal till kundservice per år har minskat med mer än 20 procent.

AI och maskininlärning hjälper till att personanpassa värdepappershandel och investeringar online
Inom värdepappershandel online sticker Saxo Bank ut. Företaget är en licensierad bank, men i kärnan är det ett teknikföretag. Saxo Bank erbjuder onlineplattformar för värdepappershandel till en diversifierad grupp, och man använder AI och maskininlärning för att förutse behov och anpassa plattformserbjudandena.

Medborgarcentrerade kommunala tjänster betalar sig i Århus
Medborgarnas servicecenter i danska Århus lägger ribban högt för upplevelsen av kommunala tjänster med ett tredelat fokus: kvalitet, ekonomi och social hållbarhet.

Banken vinner hjärtan, lojalitet och marknadsandelar med kundupplevelsen
I en tid när de flesta banker tävlar om att bli den mest digitala fokuserar Handelsbanken på kundupplevelsen – både digitalt och i fysiska möten med bankrådgivare. Alltomfattande fokus på kundupplevelsen har inte bara hjälpt Handelsbanken att bli den mest omtyckta banken på alla sina marknader, utan det hjälper dem också att vinna marknadsandelar.

De lyfter kundupplevelsen med designtänkande
Exove Design, ett företag som arbetar med digital tillväxt åt klienter i alla möjliga branscher, tillämpar tankeprocesser från designvärlden på sina kundupplevelselösningar. Resultatet är övertygade och engagerade intressenter, en större förståelse hos klientens kunder och lösningar som bygger på fakta snarare än magkänsla.

Full kontroll och kortare ledtider
Övergången till dynamiska fakturor har gjort det möjligt för Nordea Finans att låta kunden bestämma hur de vill ta emot information. Kortare ledtider från produktion till distribution gör det också enklare att snabbt nå ut med aktuella ämnen via fakturan.

Odder kommun
Danska Odder har valt att låta PostNord Strålfors digitalisera och distribuera all ingående post. Nu ska antalet meddelanden som skickas fel inom kommunen bli noll.