Content hub

Kategorier nivå 1

Kategorier nivå 1

Bank-and-finance_Challenge-Payment_16-9.jpg

Betalningslösningar för dagens digitala behov

Hela 76%* av svenskarna tycker det är ganska eller mycket viktigt att kunna välja mellan olika betalmetoder. Med digitala betalningar via bland annat Swish och Account to Account (A2A) får banker och finansbolag snabbare inbetalningar, en mer lönsam verksamhet, minskad kreditrisk och nöjdare kunder.

Sofia-Caravaggi_Kivra_Anders-Nojd_Stralfors_16-9.jpg

Webinar: Förenkla och säkra dina fakturabetalningar

Allt kan förenklas – särskilt när det gäller betalningar. I detta webinar kommer du att upptäcka hur digitala betalningar kan göras enklare, snabbare och mer användarvänliga. Kivra erbjuder en digital brevlåda med närmare 5,8 miljoner användare där ni enkelt kan hantera era fakturautskick och betalningar.

Elon, Sveriges och Nordens största butikskedja för hemelektronik och vitvaror

Smartare och smidigare kommunikation med leverantörer och kunder hos Elon

Totalt 900 butiker i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island gör Elon till både Sveriges och Nordens största butikskedja för hemelektronik och vitvaror. Med ett brett erbjudande av produkter från hundratals olika varumärken, en snabbt växande e-handel och en kedja bestående av fria fackhandlare är smidig kommunikation med både underleverantörer och kunder en viktig framgångsfaktor.

Webinar-231214_Framtidens-betalning-av-faktura.jpg

Webinar: Framtidens betalning av faktura

Enkla, smidiga och säkra betalningar blir en allt viktigare del av vår kundupplevelsen. På detta Smarter Talks webinar pratar vi om hur open banking och konto-till-konto betalningar (A2A) skapar förutsättningar för framtidens fakturabetalningar.

Payment-Management-2_16-9.jpg

Webinar: Svenskarnas attityder till betalmetoder och betaltjänster 2023

I detta webinar berättar Lukas Berg, VD på Insight Intelligence och Thomas Otterlund, Produktchef på PostNord Strålfors om resultaten och vad vi kan förvänta oss framåt kring svenskarnas betalvanor. Vidare pratar de om hur Strålfors tänker nytt kring betaltjänster, vilka möjligheter som finns inom konto-till-konto-betalningar och hur vårt ekosystem av partners låter mottagaren bestämma hur de vill betala sina fakturor.

Kunden sköter autogiro i egen regi och tar hjälp av Lowell för utskick av fakturapåminnelser.

Med en påminnelse via SMS sker 60% av betalningarna inom två timmar

Lowell, en av Europas största aktörer inom kredithanteringstjänster, är fakturapartner till en gymkedja i Norden. Kunden sköter autogiro i egen regi och tar hjälp av Lowell för utskick av fakturapåminnelser. Genom att skicka första betalningspåminnelsen via SMS får medlemmarna chansen att betala direkt via Swish utan påminnelseavgift, och kunden får in sina avgifter snabbt.

Podcast: Hur man effektiviserar betalningsprocessen för konsumenter

Podcast: Hur man effektiviserar betalningsprocessen för konsumenter

I detta avsnitt av Tink Podcast Fintech Findings kommer du att möta Adam Trojmar, Product Solutions Manager på Tink, och Thomas Otterlund, Product Manager på PostNord Strålfors, med Tom Pope som värd - SVP of Payments and Platforms på Tink.

Lösningar som stärker marknadspositionen för nordiska försäkringsbolag

Lösningar som stärker marknadspositionen för nordiska försäkringsbolag

Konstanta kostnadsbesparingar och nya konkurrenter skapar utmaningar för försäkringsbolagen. Läs mer om hur PostNord Stralfors lösningar för kundanpassad kommunikation i säkra kanaler bidrar till effektiv skadehantering och ökad konkurrenskraft. Och ladda gärna ner vår guide med tips om hur försäkringsbolag kan stärka sin konkurrenskraft genom personlig kundkommunikation.

Maria Lund-Søltoft

Så håller sig försäkringsbolag relevanta på den förändrade marknaden

Försäkringsbolag står inför stora utmaningar när de regulatoriska kraven ökar, tekniken utvecklas och nya generationer kunder förväntar sig flexibla och tillgängliga kontaktvägar. Maria Lund-Søltoft, med lång erfarenhet av affärsutveckling inom försäkringsbranschen, förklarar hur utvecklingen påverkar branschen.

Stärk konkurrenskraften med anpassad kommunikation i rätt kanal och rätt tid

Stärk konkurrenskraften med anpassad kommunikation i rätt kanal och rätt tid

Försäkringstagare förväntar sig snabba och enkla kontaktvägar i alla ärenden och kan enkelt byta bolag om de är missnöjda med sin upplevelse. Genom att anpassa kommunikationen och betalningsmetoderna efter kundernas preferenser främjas kundlojalitet, merförsäljning och nyförsäljning.

Smidig skadereglering med effektiv hantering av inkommande kommunikation

Smidig skadereglering med effektiv hantering av inkommande kommunikation

När olyckan är framme förväntar sig kunden en smidig och snabb skadehantering. Långsam ärendehantering eller otydliga svar kan sänka förtroendet. För att förbättra kundupplevelsen krävs att försäkringsbolaget hanterar inkommande kommunikation effektivt oavsett kanal och snabbt hittar rätt information för varje ärende.

Dataskydd och säker kommunikation enligt respektive lands regelverk

Dataskydd och säker kommunikation enligt respektive lands regelverk

För försäkringsbolag är det verksamhetskritiskt att lagra och hantera information säkert. Hela kommunikationskedjan måste vara säker, annars riskeras ett skadat förtroende och sämre konkurrenskraft. För att minska riskerna krävs ett aktivt och kontinuerligt arbete. Läs våra tre tips för dataskydd.

PayEx samarbete med Strålfors säkrar utskicken av pappersförsändelser

PayEx samarbete med Strålfors säkrar utskicken av pappersförsändelser

PayEx levererar betalningslösningar och erbjuder tjänster inom hela Norden. Varje månad skickar företaget närmare två miljoner pappersförsändelser till kunder. När PayEx egen printshop växte ur sina lokaler inleddes samarbetet med Strålfors för att utveckla affären och säkra utskicken av pappersförsändelser så som fakturor och kravbrev.

Webinar om faktura- och betalningstjänster

Framtiden för faktura- och betalningstjänster

I videon från vårt webinar får du veta mer om hur fakturaupplevelsen förändras tillsammans med Tom Pope, SVP of Payments på Tink som intervjuar våra experter från Strålfors: Mattias Norén, VP Business Development, och Andreas Schei, Business Development Manager.

Momentum Industrial

Digitala affärslösningar avgörande för Momentum Industrial

Momentum Industrial är en av Sveriges ledande leverantörer av industrikomponenter. Med fokus på den industriella underhållsmarknaden erbjuder man produkter, know-how och smarta logistiklösningar till sina kunder i Skandinavien.

Alektum_16-9_230330.jpg

Alektum Group förbättrar kundupplevelsen och ökar inbetalningarna med rätt kanaler

Koncernen Alektum Group har verksamhet i 14 europeiska länder. Kärnverksamheten är inkasso och till det kopplas marknads- och kreditinformation, juridisk rådgivning och faktureringslösningar. Alektum har samarbetat med PostNord Strålfors sedan år 2000 och Strålfors lösning Omnichannel gör det lättare för Alektum att få betalt.

Säkra betalningslösningar och ökad likviditet för kredithanterings- och inkassobolag

Säkra betalningslösningar och ökad likviditet för inkassobolag

För bolag inom kredithantering och inkasso ställs höga krav på tydlig och effektiv kommunikation. Men otydliga fakturor och krångliga betalningslösningar skapar problem i flera led. Läs mer om hur PostNord Strålfors hjälper kredithanterings- och inkassobolag att följa lagar och regler i en starkt reglerad bransch med hjälp av kundanpassade och säkra kommunikationslösningar. Och ladda gärna ner vår guide med tips om smidiga betalningslösningar som minskar kredittiden!

Smidig betalningsupplevelse i rätt kanal

Smidig betalningsupplevelse i rätt kanal

Vi hjälper kredithanterings- och inkassobolag att snabbt skicka fakturor till rätt person, i rätt kanal, med möjlighet till flera betalningslösningar. Med digitala brevlådor, mobilfaktura eller mobila betalningar minskas tiden från uppmaning till handling, samtidigt som fysiska fakturor säkerställer hög leveranssäkerhet.

Tydlig kommunikation minskar kredittiden

Tydlig kommunikation minskar kredittiden

Minska riskerna för fördröjda eller uteblivna betalningar genom att kommunicera viktiga budskap snabbt, säkert och användarvänligt. Med säker och automatiserad hantering av kommunikationen minskar tidskrävande administration samtidigt som informationen blir mer lättillgänglig för den som behöver den.

Säkra kommunikationstjänster

Säkra kommunikationstjänster

För kredithanterings- och inkassobolag är det nödvändigt att följa branschlagarna och att hela kommunikationskedjan från inkommande, utgående till mottagare är säker. Våra kommunikationstjänster inom både print och digitalt hjälper våra samarbetspartners att hantera kommunikation snabbt och kostnadseffektivt och samtidigt hålla en hög datasäkerhet.

Så kan inkassobranschen minska dataskyddsriskerna

Så kan inkassobranschen minska dataskyddsriskerna

Inkassoföretag hanterar extra skyddsvärda personuppgifter (skulder) i stora mängder och måste följa respektive lands regelverk för branschen. Om dataskyddet brister riskeras sanktionsavgifter och i värsta fall att bli av med tillstånd att bedriva inkassoverksamhet och därmed sina intäkter.

Visa fler

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och håll dig uppdaterad om trenderna inom digital kommunikation och hur du kan kommunicera mer effektivt.

Kom igång!