Content hub

Vad är Omnichannel-kommunikation?
Ordet ”omni” i Omnichannel kommer från latin och betyder ”överallt”. Kärnan i Omnichannel är att skapa bästa möjliga och sammanhängande upplevelse tvärs över kanaler. Oavsett hur kunden eller potentiella kunder interagerar med ert företag måste ni samla in och använda dessa data i er framtida kommunikation med just den här personen.

Digitalisering av inkommande post halverar handläggningstiden
Sigtuna kommun är först ut bland Sveriges kommuner att införa digital posthantering. – Att digitalisera den inkommande posten gör vår hantering både enklare och effektivare, samtidigt som posten blir spårbar, säger Åsa Otterbjörk, IT- och digitaliseringschef vid Sigtuna kommun.

Webinar: Digitalisering av posthantering
I detta webinar berättar vi mer om Digital Mailroom-lösningen som innebär att inkommande fysisk post till Sigtuna kommun levereras till PostNord Strålfors där post tas emot, skannas in, konverteras till ett digital format och distribueras via ett automatiserat flöde till rätt mottagare i Sigtuna kommun via deras ärendehanteringssystem.

Därför blir leverantören en bromskloss i din digitalisering
För många organisationer är digitaliserade processer idag en självklarhet, som förenklar och effektiviserar administration och eliminerar tröga, manuella arbetssätt. Viljan att digitalisera är stor, men ibland sätter yttre faktorer käppar i hjulen. I den här artikeln tar vi en närmare titt på varför dina leverantörer kan utgöra en bromskloss.

Framtidens betallösningar
De senaste åren har konkurrensen inom betalningslösningar och andra finansiella tjänster ökat kraftigt. Det finns allt fler leverantörer och bättre och säkrare tjänster än någonsin tidigare. Ta del av inspiration och goda råd från Nordens ledande experter, insikter i hur andra verksamheter har löst sina utmaningar och spännande framtidsspaningar om olika lösningar och trender.

En del i ett digitalt ekosystem
Avy är en plattform och boendeapp som erbjuder digitala lösningar för det mesta i hemmet – hyresavier, felanmälan, tvättstugebokningar och tillval till lägenheter. – Vi är en av många pusselbitar som behövs för att vardagen ska fungera, säger Joacim Gustafsson, vd på Avy.

Möt kunden där kunden vill vara
Hur gör du din affär relevant i en digital värld? Frågar du Robin Jonsson på LINK Mobility är det genom att leverera värde i mobilen. – Vi konsumenter är kräsna. Några har WhatsApp, andra har Messenger. Vi vill inte förflytta oss. Det betyder att de företag som förstår att möta kunden i kundens kanal har stor fördel, säger han.

Webinar: Låt dina kunder bestämma hur, var och när de vill betala
Betalningsmarknaden digitaliseras snabbt och allt fler nya betalningslösningar växer fram. För att skapa en bättre kundupplevelse och snabbare betalningar är det avgörande att du enkelt låter dina kunder bestämma hur, var och när de vill betala. PostNords årliga rapport Mottagarmakt visar på kanalernas olika styrkor, och varför det är så viktigt att låta mottagarna välja själva och hur vi föredrar att få fakturor och räkningar.

Webinar: 3D-print för vården
Den 14 april bjöd vi in till ett webinar tillsammans med Sectra där vi berättade hur vårt samarbete skapar möjligheter för 3D-print för vården. Sjukhus och vårdföretag får tillgång till 3D-printade ortopediska delar på ett smidigt och enkelt sätt.

Så kan digitalisering sänka ditt företags miljöpåverkan
Visste du att 100 000 pappersfakturor kan motsvara 14 600 kilometer bilkörning eller en resa till Thailand tur och retur? Genom att digitalisera mera kan du bidra till en grönare planet. Vi förklarar hur.

Digitalisera för miljön
För företag och organisationer som vill sänka sin klimatpåverkan kan digitalisering av kundkommunikationen vara en viktig pusselbit – om det görs strategiskt och på rätt sätt.

”Se möjligheterna med att ligga i framkant”
Att digitalisera med miljön i fokus gör det möjligt för företag att nå stora konkurrensfördelar. Det menar Johan Falk, grundare och ledare av Exponential Roadmap Initiative.

Webinar: Effektiv kommunikation och betalningar på mottagarnas villkor
I detta webinar berättade Thomas Otterlund om hur kunder vill ta emot kommunikation och hur företag genom en omnikanallösning kan låta kunderna välja själv hur, när och i vilka kanaler de vill betala sina fakturor. Smidiga lösningar utan onödiga hinder ger både snabbare betalningar, en bättre kundupplevelse och lojalare kunder.

Pandemin gav oss digitala möten – men var är arbetsplatsen?
Det senaste året har övergången till videomöten och digitala verktyg varit en lösning för att kunna fortsätta arbeta. Men vi är många som har insett att det inte räcker som plan för hur vi ska arbeta i framtiden.

Jobba säkert på distans
Distansarbete ställer höga krav på korrekt datahantering och säker distribution. Nu när Covid-19-pandemin har flyttat kontoret till molnet är det klokt att också ta fram digitala strategier för arkivering och säker tillgång till affärskritiska dokument.

”En samarbetspartner som kan ta oss in i framtiden”
En unik lösning hjälper Kombispel att kommunicera med sin äldre målgrupp, som blir alltmer digital. Nyckeln är ett mångårigt samarbete med PostNord Strålfors och att arbeta både analogt och digitalt i samma flöde.

Digital partner med ett långt och nära samarbete
En Omnikanallösning från PostNord Strålfors ger både tids- och kostnadsbesparingar för Ikano Bank. Den stöttar också verksamhetens hållbarhetsarbete. Nyckeln är ett långsiktigt partnerskap där man utvecklas tillsammans.

Personalisering på kundens villkor
Fördelarna med datadriven kommunikation är många, om det är till nytta för alla parter. När konsumenter känner oro över hur företag använder deras persondata är det dags att fundera på nya strategier.

Nya ISO 27001-certifieringar garanterar pålitliga säkerhetsmetoder
ISO 27001-certifieringen visar att en organisation har identifierat risker och vidtagit förebyggande åtgärder för att skydda organisationen mot informationssäkerhetsbrott. Standarden säkerställer processhantering, riskhantering och översikt, vilka är viktiga parametrar för att garantera IT-säkerheten för våra kunder.

Webinar: Snabb, flexibel och hållbar produktion med 3D Print
Idag ställs höga krav på kortare time-to-market, hållbarhet och effektivitet. Även Covid-19 har påverkat hur vi arbetar med produktion. Med 3D print kan ni skapa en mer hållbar leveranskedja och möjlighet att undvika stora investeringar och lager. Det är mycket snabbare och billigare än traditionella tillverkningsmetoder.