Content hub

CJM_Sergel_16-9.jpg

”CJM viktigt steg mot att förstå kundernas känslomässiga resa”

Sergel Kredittjänster var ett av de första bolagen som testade PostNord Strålfors modell för Customer Journey Mapping. VD Peter Storåkers berättar att det lett till förbättrad kundkännedom och ökad trafik till företagets digitala kanaler.

Alektum-omnichannel_16-9.jpg

Inbetalningarna till Alektum ökade med omnichannel

Genom att låta skuldsatta själva välja betalningskanal har inbetalningarna till Alektum Group ökat med närmare fyra procent.

Canal-digital_16-9.jpg

Canal Digital satsar på dynamiskt innehåll

Personaliserade utskick och responsiva fakturor från PostNord Strålfors ökar träffsäkerheten. – Vi lämnar klumpiga format som PDF och öppnar för att våra kunder kan hitta information från oss i den kanal och på den plattform de föredrar, förklarar Fredrik Welin.

futursoft-top-image.jpg

Unikt samarbete med Futursoft lyfter affärerna

PostNord Strålfors har slutit ett återförsäljningsavtal med det finska programvaruföretaget Futursoft, som specialiserat sig på systemlösningar inom fordons- och maskinbranschen. – De använder vår multikanallösning We Mail som de brandar om gentemot sina kunder, berättar Jukka Leivonen, säljare på PostNord Strålfors i Finland.

Brämhults-16-9.jpg

Brämhults Juice – från order till frukostbord

”Att jobba med PostNord Strålfors betyder att vi inte behöver uppfinna hjulet varje gång. De är experter vi kan lita på.” Läs hela intervjun med IT-chefen Jari Mätseranta.

Pagen_16-9.jpg

Pågens brödbak skapar många transaktioner

Att sälja en så viktig basvara som bröd på flera olika marknader för med sig en enorm mängd dagliga affärstransaktioner och stora mängder fakturor. Pågen använder sig av PostNord Strålfors som operatör för all EDI-kommunikation.

Suez_16-9.jpg

Inga fler dubbla fakturor för Remeo

Remeo är ett av de ledande företagen inom återvinning och avfallshantering i Finland. Med ett nytt, flexiblare system för kundfakturor får rätt kund rätt faktura i rätt tid.

Miljonlotteriet_16-9.jpg

Miljonlotteriet hittar nya kunder med prediktiv analys

Lotter, kundtidningar, fakturor och riktade erbjudanden. Med hjälp av PostNord Strålfors skickar Miljonlotteriet ut 2,5 miljoner försändelser om året. Med prediktiv analys stärker de relationen med kunderna ytterligare.

Telia_Jane-Poulsen_16-9.jpg

Hemligheten bakom Telias förbättrade faktura

Det var nära att Telia Danmark tog bort viktig information från sin faktura, vilket kunde fått stora konsekvenser. Men efter en eye tracking-analys kom man på rätt spår.

Volvofinans_16-9.jpg

VolvoFinans: ”Kunden måste få välja själv”

Hur anpassar man sin kundkommunikation när allt fler kunder väljer e-faktura? Det är en av utmaningarna som Volvofinans Bank står inför. Samtidigt är deras fysiska utskick en uppskattad kanal av både kunder och återförsäljare.

Skanetrafiken_16-9.jpg

Skånetrafiken

Skånetrafiken i Sverige lanserar ett kort för ID-baserat resande i samarbete med PostNord Strålfors. Resultatet blir smartare och miljövänligare biljetthantering och effektiv kortdistribution.

Dansk-Arbejdsgiverforening_16-9.jpg

Dansk Arbejdsgiverforenings administrativa utmaning

– Tidigare lade våra medlemmar otroligt mycket tid på administration av feriekort. Nu kan vi erbjuda dem en lösning som i princip är automatisk och har löst ett stort administrativt problem, säger Anne-Lise Heidelber och Flemming Dreesen på Dansk Arbejdsgiverforening, DA.

Newsletter-Bg_3-1_SE.jpg

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt e-nyhetsbrev och håll dig uppdaterad om de senaste kommunikationstrenderna och hur du kan kommunicera smartare och mer effektivt.

Kom igång!