1:a linjens Tekniska Support

Attraheras du av att få arbeta i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö i ett av nordens ledande företag inom digital kommunikation? Har du ett brinnande intresse för vad den digitala transformationen skapar? Då ska du söka till PostNord Strålfors, Nordic Digital Services.

Vi söker nu fem personer som vill vara med och bygga upp vår nya 1:a linjens Tekniska Support med vilja och förmåga att bidra till våra affärsmässiga framgångar med leverans av digitala- och hybridtjänster på den Nordiska marknaden.

Om tjänsten
Rollen innebär att via telefon, chatt och mejl tekniskt supporta och stödja kunderna vid implementering, integration och anpassning av kundernas underlag för att använda våra tjänster. Tjänsten innefattar också att förstå de krav som ställs genom de avtalade kundlösningarna samt stötta kunden i genomförandet.

Som 1:a linjens tekniska support behöver du kunna fylla i luckorna när det finns begränsad information och identifiera det bästa sättet för en snabb, effektiv och kvalitativ lösning.

Som medarbetare i vår 1:a linjens tekniska support ansvarar du för att ta emot, hantera och lösa tekniska frågor och önskemål från våra kunder. Du kommer att hantera och följa våra processer som t.ex. Request for Change, Order och Information samt att granska, godkänna dokumentation och underlag från kunderna för både nya och förändrade rutiner.  

Vi vänder oss till dig som har

  • Relevant teknisk utbildning
  • Stort intresse och goda kunskaper inom IT integration
  • Mycket god förmåga att kommunicera och hantera kundkontakter
  • Förmåga att analysera fel för att snabbt föreslå åtgärder
  • God förmåga att kommunicera, såväl muntligt som skriftligt, på svenska och engelska
  • Erfarenhet av att arbeta i en supportorganisation inom IT-integration
  • Erfarenhet av teknisk support, ex Helpdesk, Service Desk eller liknande
  • Erfarenhet av att sätta sig in och förstå sig på tekniska aspekter med produktern

Du har vad som krävs
Vi söker dig som är ansvarstagande och strukturerad, som arbetar proaktivt och är serviceinriktad. Du tycker om att arbeta både självständigt och i team samt har en förmåga att söka svar med rationella och kvalitativa problemlösningar. Du är lyhörd, öppen för förändringar och tycker om snabba växlingar i arbetstempot. Du är utåtriktad och kan etablera en bra relation med din omgivning och kunder.

Vi erbjuder dig
Hos oss får du trevliga, vassa kollegor som gillar det vi gör och har kul på jobbet. Vi har bland annat gemensamma lunchträningar och afterworks. Det är högt i tak och alla får en bra inblick i vad som händer på företaget. Hos oss är det också viktigt att våra medarbetare har en god balans mellan arbetsliv, familjeliv och fritid. 

Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden 

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid

Din placeringsort
Stockholm

Önskar Du ytterligare information
Kontakta Lars Lundström, Head of Nordic Digital Services
Mail: lars.lundstrom@stralfors.se, Telefon: +46 8 508 830 71                   

Välkommen med Din ansökan

Tillsättning sker löpande

Mer om karriär på PostNord Strålfors

Meet-our-people_16-9.jpg

Träffa våra medarbetare

Hör från våra anställda hur det är att jobba på PostNord Strålfors.

For-students_16-9.jpg

För studenter

PostNord Strålfors samarbetar med skolor och universitet. Det är ett utmärkt tillfälle för oss att skapa en bra relation med dig som student och vi värdesätter kunskapsdelning.

Linkedin_16-9_transp.png

Följ oss på LinkedIn

Följ oss på LinkedIn och ta del av nyheter och aktiviteter inom vår verksamhet. Här publicerar vi också löpande information om lediga tjänster som du kan söka.