Teamledare 1:a linjens Tekniska Support

Attraheras du av att få arbeta i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö i ett av nordens ledande företag inom digital kommunikation? Har du ett brinnande intresse för vad den digitala transformationen skapar? Då ska du söka till PostNord Strålfors, Nordic Digital Services.

Vi söker nu en Teamledare som vill vara med och bygga upp vår nya 1:a linjens Tekniska Support med vilja och förmåga att bidra till våra affärsmässiga framgångar med leverans av digitala- och hybridtjänster på den nordiska marknaden. Du har passion för arbetsledning, problemlösning och ny teknik.

Om tjänsten
Du kommer att leda och fördela det dagliga arbetet i en teknisk supportgrupp. Vid behov kommer du att delta i det löpande arbetet som innebär att tekniskt supporta och stödja kunderna vid implementering, integration och anpassning av kundernas underlag för att använda våra tjänster. Du behöver också förstå de krav som ställs genom de avtalade kundlösningarna och stötta teamet i genomförandet.

Som 1:a linjens Tekniska Support behöver du kunna fylla i luckorna när det finns begränsad information och identifiera det bästa sättet för en snabb, effektiv och kvalitativ lösning.

Du kommer att ansvara för

  • Det operativa arbetet i teamet  
  • Att säkerställa att vi uppfyller ställda kvalitetskrav och att uppsatta KPI följs
  • Bemanningsplanering för enheten Löpande förbättringsarbete och dokumentation
  • Att teamet kan ta emot, hantera och lösa teknikrelaterade frågor och önskemål
  • Att teamet kan hantera och följa våra processer som t.ex. Request for Change, Order och Information samt att de har kompetens att granska och godkänna dokumentation och underlag från kunderna för både nya och förändrade rutiner.
  • Att stödja företagets sälj- och kundsupportorganisation   

Vi vänder oss till dig som har

  • 3–5 års erfarenhet från arbete inom IT-producerande verksamhet
  • Erfarenhet av att arbeta som teamledare
  • Erfarenhet av att arbeta och planera en supportorganisation inom IT-integration
  • Erfarenhet av teknisk support, ex Helpdesk, Servicedesk eller liknande
  • Erfarenhet av att sätta sig in och förstå sig på tekniska aspekter med produkterna
  • En god förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska 

Du har vad som krävs 
Vi söker dig som är ansvarstagande och strukturerad, som arbetar proaktivt och är serviceinriktad. Du tycker om att arbeta i team samt har en förmåga att hålla en hög kvalitet och god planering. Du är lyhörd, öppen för förändringar och tycker om snabba växlingar i arbetstempot. Du är utåtriktad och kan etablera en bra relation med din omgivning och kunder. Naturligtvis ska du ha stort intresse och goda kunskaper inom IT.

Vi erbjuder dig
Hos oss får du trevliga, vassa kollegor som gillar det vi gör och har kul på jobbet. Vi har bland annat gemensamma lunchträningar och afterworks. Det är högt i tak och alla får en bra inblick i vad som händer på företaget. Hos oss är det också viktigt att våra medarbetare har en god balans mellan arbetsliv, familjeliv och fritid. 

Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden

Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid

Din placeringsort
Stockholm

Önskar Du ytterligare information
Kontakta Lars Lundström, Head of Nordic Digital Services
Mail: lars.lundstrom@stralfors.se, Telefon: +46 8 508 830 71                   

Välkommen med Din ansökan 

Tillsättning sker löpande

Mer om karriär på PostNord Strålfors

Meet-our-people_16-9.jpg

Träffa våra medarbetare

Hör från våra anställda hur det är att jobba på PostNord Strålfors.

For-students_16-9.jpg

För studenter

PostNord Strålfors samarbetar med skolor och universitet. Det är ett utmärkt tillfälle för oss att skapa en bra relation med dig som student och vi värdesätter kunskapsdelning.

Linkedin_16-9_transp.png

Följ oss på LinkedIn

Följ oss på LinkedIn och ta del av nyheter och aktiviteter inom vår verksamhet. Här publicerar vi också löpande information om lediga tjänster som du kan söka.