Digitaliserad och anpassad kundkommunikation lever upp till förväntningarna

Bransch Bank, finans & försäkring

Kunder agerar mer och mer digitalt och förväntar sig smidiga kommunikationsvägar. Det finns stora möjligheter för banker och finansbolag att leva upp till förväntningarna genom att anpassa och utveckla sin kundkommunikation.

Bättre kundupplevelse genom digitalisering

När kunderna tar emot personanpassad kommunikation, till exempel kontoutdrag och årsbesked, i den kanal de föredrar blir kundupplevelsen bättre. Att digitalisera utskicken effektiviserar dessutom kostnader, interna processer, minskar pappershanteringen och gör det möjligt att ändra innehållet bara minuter innan de skickas ut.

Strålfors hjälper banker och finansbolag i Norden att personanpassa och skicka kommunikation i digitala och fysiska kanaler. Vi följer de lagar och regler som gäller för varje bransch i respektive land.

Läs mer om våra lösningar:

Flexibelt system för personanpassad kommunikation

Flexibelt system för personanpassad kommunikation

Årsbesked och andra dokument behöver inte ha långa ledtider och vara generiska. Förbättra kundupplevelsen genom personanpassade utskick i digitala och fysiska kanaler. Med webbgränssnittet Access Interactive kan text, bild, utseende och utkanal ändras bara minuter innan det skickas ut.

Läs mer om Access Interactive

Låt kunderna välja var de tar emot information

Låt kunderna välja var de tar emot information

Hela 77 % av alla i Norden vill kunna välja hur de kommunicerar med företag och myndigheter. Med vår Omnichannel-lösning kan kunderna välja var, när och hur de tar emot sin kommunikation. Kundanpassa och leverera kommunikation i rätt kanal i rätt format, oavsett om utskicket sker fysiskt eller digitalt.

Läs mer om Omnichannel

 
Jeanette-Wittgren_500px_Bg-Grey-WG1_2402.jpg
Jeanette Wittgren
Sales Manager, PostNord Strålfors

Har din verksamhet behov av att kunna skicka kundanpassad kommunikation till era kunder i den kanal de väljer? Och som följer lagar och regler som gäller i respektive land? Kontakta oss så hjälper våra experter er att komma igång!

+46 (0)76 881 20 51
Jeanette.Wittgren@Stralfors.se

Skicka ett meddelande

Inspiration och fördjupning

Ikano-Bank_16-9.jpg

Digital partner med ett långt och nära samarbete

En Omnikanallösning från PostNord Strålfors ger både tids- och kostnadsbesparingar för Ikano Bank. Den stöttar också verksamhetens hållbarhetsarbete. Nyckeln är ett långsiktigt partnerskap där man utvecklas tillsammans.

Nordea_16-9.jpg

Full kontroll och kortare ledtider

Övergången till dynamiska fakturor har gjort det möjligt för Nordea Finans att låta kunden bestämma hur de vill ta emot information. Kortare ledtider från produktion till distribution gör det också enklare att snabbt nå ut med aktuella ämnen via fakturan.

Digitalization-and-environmental-impact_16-9.jpg

Så kan digitalisering sänka ditt företags miljöpåverkan

Visste du att 100 000 pappersfakturor kan motsvara 14 600 kilometer bilkörning eller en resa till Thailand tur och retur? Genom att digitalisera mera kan du bidra till en grönare planet. Vi förklarar hur.