Kunder agerar mer och mer digitalt och förväntar sig smidiga kommunikationsvägar. Det finns stora möjligheter för banker och finansbolag att leva upp till förväntningarna genom att anpassa och utveckla sin kundkommunikation.
Bättre kundupplevelse genom digitalisering
När kunderna tar emot personanpassad kommunikation, till exempel kontoutdrag och årsbesked, i den kanal de föredrar blir kundupplevelsen bättre. Att digitalisera utskicken effektiviserar dessutom kostnader, interna processer, minskar pappershanteringen och gör det möjligt att ändra innehållet bara minuter innan de skickas ut.
Strålfors hjälper banker och finansbolag i Norden att personanpassa och skicka kommunikation i digitala och fysiska kanaler. Vi följer de lagar och regler som gäller för varje bransch i respektive land.
Läs mer om våra lösningar:
Flexibelt system för personanpassad kommunikation
Årsbesked och andra dokument behöver inte ha långa ledtider och vara generiska. Förbättra kundupplevelsen genom personanpassade utskick i digitala och fysiska kanaler. Med webbgränssnittet Access Interactive kan text, bild, utseende och utkanal ändras bara minuter innan det skickas ut.
Låt kunderna välja var de tar emot information
Hela 77 % av alla i Norden vill kunna välja hur de kommunicerar med företag och myndigheter. Med vår Omnichannel-lösning kan kunderna välja var, när och hur de tar emot sin kommunikation. Kundanpassa och leverera kommunikation i rätt kanal i rätt format, oavsett om utskicket sker fysiskt eller digitalt.
Har din verksamhet behov av att kunna skicka kundanpassad kommunikation till era kunder i den kanal de väljer? Och som följer lagar och regler som gäller i respektive land? Kontakta oss så hjälper våra experter er att komma igång!
+46 (0)76 881 20 51
Jeanette.Wittgren@Stralfors.se