Webinars

Webinar 
Effektiv kommunikation och betalningar på mottagarnas villkor

Digitaliseringen går snabbt och den tekniska utvecklingen är exponentiell. Få områden har förändrats lika tydligt av digitaliseringen som betalningar. Fler och fler använder idag mobiltelefonen för att betala. Tiden då man kunde kommunicera via bara en kanal är sedan länge förbi. PostNords undersökning Mottagarmakt visar på kanalernas olika styrkor, och varför det är så viktigt att låta mottagarna välja själva och hur vi föredrar att få fakturor. 


I detta webinar den 18 mars 2021 berättade Thomas Otterlund om hur kunder vill ta emot kommunikation och hur företag genom en omnikanallösning kan låta kunderna välja själv hur, när och i vilka kanaler de vill betala sina fakturor. Smidiga lösningar utan onödiga hinder ger både snabbare betalningar, en bättre kundupplevelse och lojalare kunder. Piere Dalros visade hur några av PostNord Strålfors kunder i energi- och fastighetsbranschen arbetar framgångsrikt med detta.

Vill du veta mer om hur ni kan komma igång med kommunikation i omnikanal, där kunderna väljer hur, när och i vilka kanaler de betalar sina fakturor? Kontakta gärna Marie Engström via e-post marie.engstrom@stralfors.se, eller telefon +46 (0)8 508 830 78.

Om du har några frågor om webinariet så kan du kontakta Christine Sandmark, christine.sandmark@stralfors.se.

Inspiration och fördjupning

Eon_16-9.jpg

E.ON är redo för nästa steg

Det har gått riktigt snabbt för digital kundkommunikation att bli det normala för energiföretaget E.ON. – För bara några år sedan var det ett komplement och nu är det precis tvärtom. Det gör det bekvämare för våra kunder och enklare för oss, säger Mikael Bladh, Head of Back Office.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och håll dig uppdaterad om trenderna inom digital kommunikation och hur du kan kommunicera mer effektivt.

Kom igång!