Webinars

Webinar 
Effektiv kommunikation och betalningar på mottagarnas villkor

Digitaliseringen går snabbt och den tekniska utvecklingen är exponentiell. Få områden har förändrats lika tydligt av digitaliseringen som betalningar. Fler och fler använder idag mobiltelefonen för att betala. Tiden då man kunde kommunicera via bara en kanal är sedan länge förbi. PostNords undersökning Mottagarmakt visar på kanalernas olika styrkor, och varför det är så viktigt att låta mottagarna välja själva och hur vi föredrar att få fakturor. 


I detta webinar den 18 mars 2021 berättade Thomas Otterlund om hur kunder vill ta emot kommunikation och hur företag genom en omnikanallösning kan låta kunderna välja själv hur, när och i vilka kanaler de vill betala sina fakturor. Smidiga lösningar utan onödiga hinder ger både snabbare betalningar, en bättre kundupplevelse och lojalare kunder. Piere Dalros visade hur några av PostNord Strålfors kunder i energi- och fastighetsbranschen arbetar framgångsrikt med detta.

Vill du veta mer om hur ni kan komma igång med kommunikation i omnikanal, där kunderna väljer hur, när och i vilka kanaler de betalar sina fakturor? Kontakta gärna Marie Engström via e-post marie.engstrom@stralfors.se, eller telefon +46 (0)8 508 830 78.

Om du har några frågor om webinariet så kan du kontakta Christine Sandmark, christine.sandmark@stralfors.se.

Inspiration och fördjupning

Ikano-Bank_16-9.jpg

Digital partner med ett långt och nära samarbete

En Omnikanallösning från PostNord Strålfors ger både tids- och kostnadsbesparingar för Ikano Bank. Den stöttar också verksamhetens hållbarhetsarbete. Nyckeln är ett långsiktigt partnerskap där man utvecklas tillsammans.

16-9_Kraftringen2.jpg

Kraftringen

PostNord Strålfors har varit Kraftringens samarbetspartner för fakturaleveranser och andra utskick i Omnichannel. Man är också ett aktivt stöd i digitaliseringsprocessen.

Eon-omnichannel_16-9.jpg

Digital faktura i omnichannel betalar sig för Eon

Resultat: Minskad belastning på kundtjänst, ökad webbförsäljning, ökad kundnöjdhet och minskat kundtapp.

Newsletter-Bg_3-1_SE.jpg

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt e-nyhetsbrev och håll dig uppdaterad om de senaste kommunikationstrenderna och hur du kan kommunicera smartare och mer effektivt.

Kom igång!