SCS2021_BrandImage_1920x640_8.jpg SCS2021_BrandImage_1080x608_8.jpg
Events SCS 2021

Join the conversation!

Årets Smarter Communication Summit lockade över 1000 registrerade deltagare som följde eventet digitalt och live på en nordisk och fyra lokala scener. 40 olika talare inspirerade genom att dela med sig av expertis och erfarenhet inom ämnena "Powered by Change" och "The Future of Payments". Nedan presenteras innehållet från den nordiska och svenska scenen.

Höjdpunkter från dagen

Innehåll från Smarter Communication Summit 2021

Introduktion och "The Power of Change"

Anna Olin Kardell hälsar välkommen och tar oss tillsammans med PostNord Strålfors CEO Ylva Ekborn med oss på en upptäcksresa på temat "The Power of Change".

Keynote Jonathan MacDonald

Jonathan MacDonald utmanar traditionellt tänkande och bidrar med nya perspektiv på framtida trender, disruptive innovation och hur man kan använda förändring för att nå framgång – både som företag och person. Jonathan ger sitt perspektiv på "The Power of Change" genom att prata om "Disruptive innovation, future trends and how to use change to fuel outstanding business and personal success".

Allentes varumärkesresa

Allente är en nordisk tv-leverantör med mer än 1 miljon kunder i Norden. De berättar om sin resa med sammanslagningen mellan Canal Digital och Viasat och företagets nya nordiska varumärke. De arbetar för att bygga en stark varumärkesposition i Norden och uppnå synergieffekter i ett antal processer, exempelvis företagets faktureringssystem.

Paneldiskussion "The future of payments"

Vilka är framtidens betallösningar och vad är visionen bakom projektet P27 Nordic Payments? Låt dig inspireras av ledande nordiska experter på området.

3D-print och hållbara leveranskedjor

Få en inblick i hur den världsledande tillverkaren av hissar och rulltrappor, Otis Elevator Co, använder 3D-print för att producera reservdelar och hur detta hjälper till att skapa en mer hållbar leveranskedja.

Keynote Nicklas Bergman

Nicklas Bergman är en tankeväckande teknikentreprenör och investerare med en förstahandsförståelse för hur teknik förändrar företag och samhälle. Han är en stark anhängare av tanken att teknik i hög grad driver förändringar i företag och samhälle idag. Nicklas ger sitt perspektiv på "Technology is one of the main drivers of change".

Ylva Ekborn avslutar det nordiska programmet

CEO Ylva Ekborn sammanfattar insikter och trender förmedlade av talarna på det nordiska programmet.

Introduktion av programmet på den svenska scenen

Erika Hjertén och Anna Karin Odell inleder det svenska programmet.

Sigtuna kommun digitaliserar sin posthantering

De är först ut bland Sveriges kommuner att införa digital posthantering. Åsa Otterbjörk berättar om behovet av en snabb, effektiv och säker lösning för hanteringen fysisk post som skickas in till kommunen.

Kraftringen om digitalisering av fakturor

Pernilla Nilsson, faktureringchef på Kraftringen, berättar om hur företaget arbetar med digitaliseringsresan med fakturering och betalningar, utmaningar och planerna framåt.

Underhållande och datadriven kreativitet skapar effekten du söker

Hur vinner du dina kunders intresse med hjälp av dramaturgi och kreativitet för att sedan skapa respons med hjälp av relevans? Magnus Widgren beskriver hur man jobbar med datadriven kreativitet genom att även i rörlig media mäta vilka scener som funkar bäst mot olika målgrupper så att man genom riktad engagerande underhållning kan åstadkomma bättre effekt.

Lowell och Kivra om integrerad mobilinkasso och delbetalningar

Lowell var först i Sverige med att lansera Mobilinkasso. Nu gör Lowell det ännu enklare och snabbare att sätta upp en avbetalningsplan och lösa sin skuldsituation.

Kivra har gått från att vara en digital brevlåda till att erbjuda mer än så. Från digitala kvitton och Covidbevis till lösningar för både små och stora företag. 

Erika Hjertén summerar dagen

Erika Hjertén, Head of Sales på PostNord Strålfors, sammanfattar intrycken från Smarter Communication Summit 2021.

Summit-2021_Sponsors-SE_1080.png