Events Summit 2022

Rethink!

Klicka här för att komma till Smarter Communication Summit 2024.

Den 25:e oktober arrangerades Smarter Communication Summit 2022.  Ett digitalt och nordiskt event med över 1 000 personer anmälda.

Temat för dagen var "Rethink" - programmet fokuserade på att hur vi bör tänka om kring digital kommunikation, betalningslösningar och kundinteraktion.

Du har nu möjlighet att titta på alla inslag från eventet.

Höjdpunkter från dagen

Innehåll från Smarter Communication Summit 2022

Introduktion till temat "Rethink"

Judith Wolst välkomnar oss och tar oss med på en upptäcktsresa på temat «Rethink» tillsammans med Ylva Ekborn, CEO för PostNord Strålfors.

Keynote Greg Williams

Greg Williams är chefredaktör för WIRED magazine, den inflytelserika trendtidningen om teknologier och företag som bygger framtiden.

Han ger insikter om nya trender och tekniska förändringar som kommer att påverka såväl konsumenter som företag – inklusive artificiell intelligens, Real Metaverse, FinTech, digital transformation, cybersäkerhet, automation, Robotics och mer.

Rethink Payments

Patrick Göthlin, COO på Tink och Mattias Norén, Head of Strategy på PostNord Strålfors berättar om hur vi kan tänka nytt om betaltjänster, vilka möjligheter som finns inom konto-till-konto-betalningar och partnerskapet mellan Tink och Strålfors.

Digitalisering och hållbarhet

Judith Wolst och Stefan Karlsson diskuterar digitalisering, hållbarhet och teknikens roll i den gröna omställningen. Stefan berättar också om Ikano Banks arbete med hållbarhet och de senaste årens resultat.

Introduktion till svenska scenen med Erika Hjertén

Cyberkriminalitet – kan man ens skydda sig?

Cyberkriminaliteten och fenomen som phising, överbelastningsattacker och internets baksida - Darknet. Jan Olsson, Nationellt IT-brottscentrum (NOA), målar upp ett hotfullt scenario med ekonomiska konsekvenser men också hur man kan ta sig an de nya utmaningarna och hur vi kan ta oss ur det som är digitaliseringens baksida.

Diskussion om IT-säkerhet med Jan Olsson, Åke Andersson och Torbjörn Olsson

Öresundskraft - hur skapar man en bra kundupplevelse

Öresundskraft berättar om värdet av en strålande kundupplevelse och visar hur viktigt och utmanande det är att strategiskt och datadrivet arbeta med att mäta och ständigt förbättra kundernas upplevelse.

Diskussion om kundupplevelsen i energibranschen

Jeanette Wittgren, Sales Manager och Mikael Gilljam, Head of Business Development i diskussion om vad man bör tänka på och vilka förutsättningar som behövs för att skapa den bästa kundupplevelsen. 

Digitalisering av post

5.4 miljoner privatpersoner och 100 000 småföretagare – så många når Kivra idag. För att ytterligare förenkla för företagare och hjälpa er att digitalisera och nå ut storsatsar Kivra på Företagsbrevlådan. Adam Hultén berättar hur Kivra sluter cirkeln i det digitala ekosystemet och Ole Thykaer, Nordic Product Manager på Strålfors berättar mer om Digital Mailroom.

Digital transformation i hög fart med Avida

Christopher Dughieri, COO på Avida, berättar om en resa mot att bli marknadsledande med kontrollerad risk och regelefterlevnad.

Framtidens digitala fakturabetalning

Tinks är Europas ledande öppna bankplattform som gör det möjligt för banker, fintechs och startups att utveckla datadrivna finansiella tjänster. Här berättar Vegard Haveland på Tink och Thomas Otterlund på Strålfors om Tinks banbrytande teknik för Open Banking och hur detta i samarbete med Strålfors skapar möjligheter att koppla ihop fysiska fakturor med digitala betalningar genom account-to-account (A2A).

Summit-2022_Sponsors-SE_1080_NY.png