Digitalisera processen för skadehantering
42% av kunderna litar inte helt på sitt försäkringsbolag (1). Långsam ärendehantering eller otydliga svar kan sänka förtroendet. För att öka förtroendet och förbättra kundupplevelsen krävs att försäkringsbolaget har effektiva processer för att hantera inkommande kommunikation oberoende av kanal och att snabbt kunna hitta rätt information i arkivet.
(1) IBM: "Research Insights: Elevating the insurance customer experience", 2020.
Postnord Strålfors hjälper försäkringsbolag att effektivisera sin inkommande kommunikation och skapa och upprätthålla sökbara och säkra arkiv. Läs mer om våra lösningar:

Automatisera all inkommande dokumentation i skadeärenden
Dokumentation i försäkringsärenden kan komma in både fysiskt och digitalt. För att hjälpa kunderna snabbt med skadehantering behöver försäkringsbolag automatisera och effektivisera den inkommande dokumentationen oavsett format. Digital Mailroom samlar in, digitaliserar och levererar digitala och fysiska skadedokument och skadefakturor till skadehanteringssystemet.

Lagra dokumentationen digitalt, sökbart och spårbart
Kundservice och skadereglering behöver tillgång till mycket och viktig dokumentation. Med eArkiv lagras kommunikationen digitalt så att medarbetarna kan söka, spåra, skicka om och ladda ner redan skickade fakturor, ärenden, avtal och annan kommunikation. Det ger en effektivare hantering och bättre kundupplevelse.

Vill du veta mer om hur du kan effektivisera inkommande kommunikation och dokumentation för att möjliggöra smidig och snabb skadehantering? Kontakta oss så berättar vi mer!
+46 (0)76 881 20 51
Jeanette.Wittgren@Stralfors.se