Gå vinnande ur den hårda konkurrensen
Försäkringstagare förväntar sig snabba och enkla kontaktvägar i alla ärenden med sitt försäkringsbolag. Dessutom vill 64% av konsumenterna att deras försäkringsbolag förstår dem väl (1). Genom att använda kunddatan på bästa sätt kan försäkringsbolag visa att de förstår kunderna och därigenom främja ökad kundlojalitet, merförsäljning och nyförsäljning.
(1) IBM: "Research Insights: Elevating the insurance customer experience", 2020.
Postnord Strålfors hjälper försäkringsbolag att vara konkurrenskraftiga genom att personalisera kundupplevelsen och effektivisera kommunikationen. Läs mer om våra lösningar:
Hjälp kunderna att betala försäkringarna enkelt och smidigt
Hela 74 % tycker att det är ganska eller mycket viktigt att kunna välja mellan olika betalmetoder, och tack vare digitaliseringen finns fler metoder än någonsin. Med Payment Management erbjuds flera smidiga betalningslösningar via bland annat Swish, internetbankfaktura, digital brevlåda och fysisk faktura.
Låt kunderna välja var de tar emot information
Idag förväntar sig både konsumenter och företag personlig kommunikation om sina försäkringar. Med Omnichannel får kunderna själva välja var, när och hur de tar del av informationen, vilket hjälper försäkringsbolag att vara fortsatt konkurrenskraftiga.
Personanpassa utskicken och effektivisera processerna
Kommunikation om försäkringar måste inte vara generisk. Förbättra kundupplevelsen och relationen genom att göra personanpassade utskick med exempelvis erbjudanden och information i rätt kanal. Med webbgränssnittet Access Interactive förenklas också interna processer och samarbeten.
Vill du veta mer om hur du gör er kommunikation mer kostnadseffektiv och samtidigt möta kundens krav? Kontakta oss så berättar vi mer.
+46 (0)76 881 20 51
Jeanette.Wittgren@Stralfors.se