Säkra betalningslösningar och ökad likviditet för inkassobolag
För bolag inom inkasso och kredithantering ställs höga krav på tydlig och effektiv kommunikation. Men otydliga fakturor och krångliga betalningslösningar skapar problem i flera led. Fokus på kunddialog och en smidig betalningsupplevelse är vägen till kortare kredittider och en bättre kundupplevelse.
Minskad kredittid och säkra helhetslösningar för kundkommunikation
Inom inkasso, kredithantering och factoring ligger fokus på att hjälpa gäldenären att bli skuldfri och minska kredittiden för kunderna. Men många fakturor betalas onödigt sent eller i värsta fall inte alls. Otydlig kommunikation och betalningslösningar som inte är anpassade efter mottagaren blir tidskrävande för både bolagen, gäldenären och kunderna. Inte minst skapar det en dålig kundupplevelse.
Genom att fokusera på kunddialogen och betalningsupplevelsen finns stora möjligheter för inkassobolag att korta kredittiden, behålla goda kundrelationer och hjälpa gäldenären till en sundare ekonomi.
Strålfors erbjuder kundanpassade och säkra kommunikationslösningar som hjälper inkassobolag att följa lagar och regler i den starkt reglerade branschen.