Bransch Bank, finans & försäkring

Framtidens kundfokuserade lösningar för nordiska bank- och finansbolag

Banker och finansbolag behöver möta kundernas krav på kommunikation och säkerhet nu och i framtiden. Tillsammans med Strålfors blir det möjligt.

Möt kraven på digitalisering med bibehållen säkerhet

För att möta morgondagens krav och förväntningar från kunderna krävs digitalisering inom kundkommunikation, betalsätt och hantering av inkommande post och kommunikation. Inte minst främjar digitalisering ett mer resurseffektivt arbetssätt. Men det innebär också att banker och finansbolag måste upprätthålla datasäkerheten och följa regelverken i alla de nordiska länder där man är verksam.

Strålfors hjälper banker och finansbolag i Norden med att erbjuda digitala betalsätt och att skicka anpassad kundkommunikation i digitala och fysiska kanaler med rätt datasäkerhet.

Jag vill veta mer

Lösningar för bank- och finansbranschen

Bank-and-finance_Challenge-Payment_16-9.jpg

Betalningslösningar för dagens digitala behov

Hela 76%* av svenskarna tycker det är ganska eller mycket viktigt att kunna välja mellan olika betalmetoder. Med digitala betalningar via bland annat Swish och Account to Account (A2A) får banker och finansbolag snabbare inbetalningar, en mer lönsam verksamhet, minskad kreditrisk och nöjdare kunder.

Bank-and-finance_Challenge-Input_16-9.jpg

Säker och effektiv hantering av inkommande kommunikation

Banker och finansbolag behöver säker och effektiv hantering av inkommande post och digital kommunikation. Genom digitalisering, distribution till rätt interna mottagare och lagring av all inkommande kommunikation skapas effektiva processer med kunderna och säkerheten i fokus.

Bank-and-finance_Challenge-Output_16-9.jpg

Digitaliserad och anpassad kundkommunikation som lever upp till förväntningarna

Kunder agerar mer och mer digitalt och förväntar sig smidiga och flera kommunikationsvägar. Det finns stora möjligheter för banker och finansbolag att anpassa och utveckla sin kundkommunikation och se till att utskicken hamnar i den kanal som kunden föredrar.

Digital partner med ett långt och nära samarbete

“Världen förändras snabbt, det är full fart därute. Därför behöver vi en stark partner som vi står nära och kan utvecklas tillsammans med.”

Peter Carlsson, Head of Operations Services, Ikano Bank
Peter Carlsson
Head of Operations Services, Ikano Bank

Inspiration och fördjupning

Webinar om faktura- och betalningstjänster

Framtiden för faktura- och betalningstjänster

I videon från vårt webinar får du veta mer om hur fakturaupplevelsen förändras tillsammans med Tom Pope, SVP of Payments på Tink som intervjuar våra experter från Strålfors: Mattias Norén, VP Business Development, och Andreas Schei, Business Development Manager.

Podcast: Hur man effektiviserar betalningsprocessen för konsumenter

Podcast: Hur man effektiviserar betalningsprocessen för konsumenter

I detta avsnitt av Tink Podcast Fintech Findings kommer du att möta Adam Trojmar, Product Solutions Manager på Tink, och Thomas Otterlund, Product Manager på PostNord Strålfors, med Tom Pope som värd - SVP of Payments and Platforms på Tink.

Customer-IQ_Experts-panel_Handelsbanken_16-9.jpg

Banken vinner hjärtan, lojalitet och marknadsandelar med kundupplevelsen

I en tid när de flesta banker tävlar om att bli den mest digitala fokuserar Handelsbanken på kundupplevelsen – både digitalt och i fysiska möten med bankrådgivare. Alltomfattande fokus på kundupplevelsen har inte bara hjälpt Handelsbanken att bli den mest omtyckta banken på alla sina marknader, utan det hjälper dem också att vinna marknadsandelar.

Customer-IQ_Experts-panel_VolvoFinans_16-9.jpg

Slipar bort friktionen i kundupplevelsen inom bilfinansiering

I början av 2018 startade Volvofinans Bank ett Zero Friction-program för att få en smidigare kundservice – och som följd av det en förbättrad kundupplevelse. I dag har Volvofinans Bank bäst kundservice bland de svenska bankerna och antalet samtal till kundservice per år har minskat med mer än 20 procent.

Kontakta oss!

Vill du veta mer om hur du kan vara konkurrrenskraftig genom personaliserad och effektiv kommunikation? Kontakta oss!

Jeanette Wittgren
Sales Manager, PostNord Strålfors
+46 (0)76 881 20 51
jeanette.wittgren@stralfors.se

Skicka ett meddelande

Jeanette-Wittgren_500px_Bg-Blue-B4_2402.jpg