Telekomfakturan som sälj- och kommunikationskanal

Bransch Telekommunikation

Fakturan är en viktig och naturlig kontaktväg mellan telekomföretaget och kunden. Använd fakturans fulla potential och gör den till en sälj- och kommunikationskanal med personliga erbjudanden och aktuell information.

Anpassa fakturorna efter varje kund

Fakturan är ofta enda gången kunden kommer i kontakt med sitt telekomföretag. Därför finns det många anledningar att använda fakturan till mer än bara betalningsinformation. Genom att också berätta om erbjudande på senaste mobiltelefonen eller abonnemang med mer surf underlättas merförsäljningen och fakturan blir en värdeskapande kommunikationskanal.

Strålfors hjälper nordiska telekombolag att möta kunderna med personaliserade erbjudanden i rätt kanal och rätt tid för fakturor och annan kommunikation. Våra lösningar skapar förutsättningar till merförsäljning och bättre kundrelationer.  

Läs mer om våra lösningar:

Flexibelt system för personanpassade fakturor

Flexibelt system för personanpassade fakturor

Fakturor behöver inte ha långa ledtider och vara generiska. Med personliga erbjudanden på fakturan – som rabatt på uppgraderat abonnemang eller mer surf – kan ni främja merförsäljning och förbättra kundupplevelsen. Anpassa innehållet och utseendet bara minuter innan fakturan skickas ut tack vare webbgränssnittet Access Interactive.

Läs mer om Access Interactive

Tydlig information med adaptiva fakturor

Tydlig information med adaptiva fakturor

Kunderna vill kunna läsa fakturorna i olika enheter. Gör fakturorna adaptiva och interaktiva med integrerad chat och länkar så blir de tydliga och användarvänliga. Med personaliserat innehåll kan du också lägga in värdeskapande erbjudanden till kunder i specifika målgrupper.

Läs mer om Dynamisk kommunikation

 
Nordisk fakturalösning för Allente närmare kunden

Nordisk fakturalösning för Allente närmare kunden

När Telenor och NENT bildade Allente fick företaget över en miljon kunder i Norden. Efter att ha haft olika faktureringssystem har de nu Strålfors lösning Access Interactive i samtliga marknader. Det stärker det gemensamma nordiska varumärket och gör kundkommunikationen effektivare.

Läs mer om Allentes fakturalösning

 
Jeanette-Wittgren_500px_Bg-White_2402.jpg
Jeanette Wittgren
Sales Manager

Vill du veta mer om hur du kan använda fakturan till mer än att bara kommunicera betalningsinformation? Kontakta oss så berättar vi mer!

+46 (0)76 881 20 51
jeanette.wittgren@stralfors.se

Skicka ett meddelande

Inspiration och fördjupning

Telia-case_16-9_2.jpg

Telia: ”Vi talar samma språk”

Det nordiska samarbetet mellan PostNord Strålfors och Telia har pågått i över tjugo år. Telia Finland har i 15 år varit kund hos Strålfors när det gäller lösningar för print. År 2022 utökades samarbetet till att även omfatta digitala distributionskanaler i samband med att Telia ville effektivisera sitt partnernätverk och valde Strålfors som sin samarbetspartner för fakturahantering.

Skellefteå Kraft

Skellefteå Kraft – en digital framgångssaga

Skellefteå Kraft har genomgått en imponerande digital resa. Trots stora utmaningar har de idag en effektiv verksamhet med kanske Sveriges bästa kundservice i energibranschen. – Utan PostNord Strålfors kundfokus hade vi aldrig kommit så här långt, säger Eva-Lena Berglund, chef Fakturering.