Content hub

Minskad churn och träffsäker kundkommunikation för Telekombolag

Minskad churn och träffsäker kundkommunikation för Telekombolag

Med stärkt fokus på kundkommunikation och kundservice i världsklass kan telekombolagen vinna kundernas förtroende och stärka lojaliteten. Strålfors har lösningarna som krävs.

Customer-service_16-9.jpg

Rätt verktyg för effektivare kundservice i telekombranschen

I en bransch med hög konkurrens är det viktigt som telekomleverantör att möta kundernas förväntningar på service. Uppdaterade system med all kommunikation och snabb tillgång till rätt information om abonnemang och fakturor är viktigt för att hålla kunderna lojala och minimera risken för churn.

B2B-invoice_16-9.jpg

Effektiv fakturahantering B2B för telekombolag

Låt inte ineffektiva fakturaprocesser mellan dig, dina leverantörer och företagskunder stå i vägen för fokus på din kärnverksamhet. Med en nordisk, automatiserad lösning för att skicka och ta emot e-fakturor kan ni lägga tid och fokus på rätt saker.

Invoice-as-selling-tool_16-9_New.jpg

Telekomfakturan som sälj- och kommunikationskanal

Fakturan är en viktig och naturlig kontaktväg mellan telekomföretaget och kunden. Använd fakturans fulla potential med aktuell information och personliga erbjudanden om senaste mobilen eller extra surf så blir den en värdefull kanal som främjar merförsäljning.

Easy-payment_16-9.jpg

Kundanpassade lösningar för fakturabetalningar inom telekom

Mobil- och bredbandsfakturor som är krångliga att betala riskerar att leda till kostsamma inkassoärenden och inte minst till frustrerade kunder. Hela 76%* av svenskarna tycker det är viktigt att kunna välja mellan olika betalmetoder. Med flera kanalval och betalningsalternativ ökar ditt telekomföretag kundlojaliteten.

Customer-loyalty-article_16-9.jpg

Stärk kundlojaliteten med kundkommunikation i världsklass

Att behålla sina kunder är ett viktigt fokusområde för telekomföretag. Kunderna kan enkelt byta leverantör på grund av en enda dålig kundupplevelse. En viktig faktor för att stärka kundlojaliteten är att kommunicera med kunderna på deras villkor.

SMS påmindelse 16-9.jpg

Fakturapåminnelse via SMS

Med en fakturapåminnelse via SMS utan påminnelseavgift ökar ni betalningsgraden och minskar risken för kostsamma inkassoärenden. Och förbättrar cashflow!

Telia-case_16-9_2.jpg

Telia: ”Vi talar samma språk”

Det nordiska samarbetet mellan PostNord Strålfors och Telia har pågått i över tjugo år. Telia Finland har i 15 år varit kund hos Strålfors när det gäller lösningar för print. År 2022 utökades samarbetet till att även omfatta digitala distributionskanaler i samband med att Telia ville effektivisera sitt partnernätverk och valde Strålfors som sin samarbetspartner för fakturahantering.

Telia Danmark 16-9.png

Telias digitala resa

Telia i Danmark är på en resa som ska göra företaget helt digitalt, både internt och gentemot kunderna.

futursoft-top-image.jpg

Unikt samarbete med Futursoft lyfter affärerna

PostNord Strålfors har slutit ett återförsäljningsavtal med det finska programvaruföretaget Futursoft, som specialiserat sig på systemlösningar inom fordons- och maskinbranschen. – De använder vår multikanallösning We Mail som de brandar om gentemot sina kunder, berättar Jukka Leivonen, säljare på PostNord Strålfors i Finland.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och håll dig uppdaterad om trenderna inom digital kommunikation och hur du kan kommunicera mer effektivt.

Kom igång!