Lena Kaas Gluver

Head of Customer Success

"Jag började på Postnord Strålfors i september 2021. Jag anställdes faktiskt som Senior Service Delivery Manager, men sedan jag började har jag främst arbetat med projektledning och som chef för vårt onboarding-team. Jag tog nyligen över rollen som Head of Customer Success."

Beskriv din roll

– Tidigare i min karriär har jag alltid arbetat i roller som fokuserar på kunder och digitalisering. Jag uppskattar därför verkligen möjligheten att utöka min kunskap och utvecklas ännu mer. Jag har erfarenhet av att implementera stora projekt, vilket är användbart i min nuvarande roll och de projekt jag leder här. Jag känner att PostNord Strålfors som organisation alltid ser till vad som är bäst för mig och anpassar mitt arbete i enlighet med det. Det har inneburit att jag tidigt fick chansen att visa att jag har förmågan att leverera, vilket betyder mycket för mig.

– Sedan jag började på företaget har jag främst lett ett projekt där vi implementerar D365 i alla fyra länder. Jag var projektledare för den danska delen av projektet och arbetade tillsammans med vår Sales Department och vissa av våra fokuskunder. Att vara involverad i ett så omfattande project som D365-projektet har gett mig en väldigt snabb inlärningskurva och på kort tid har jag fått förståelse och kunskap om produkterna och värdet som PostNord verkligen levererar.

– Jag har även fått kontakter över hela organisationen, vilket ytterligare ökar mina möjligheter och underlättar mitt arbete som projektledare och nyligen som Head of Customer Success. Allt detta sammantaget är något jag värderar väldigt högt.


Som du nämnde har du arbetat med projekt som involverar alla fyra länder. Vad tycker du om samarbetet mellan de olika länderna?

– Utifrån vad jag har sett finns det en stark vilja att hjälpa varandra i hela organisationen. Jag har stort förtroende för att jag alltid kommer att få den hjälp jag behöver. Det finns en känsla av att vi alla gör detta tillsammans och att vårt mål är att föra företaget framför. Det är ett väldigt tydligt och gemensamt mål som är väldigt inspirerande.


Varför tror du det är så?

– Det har utan tvekan att göra med hur ledningen kommunicerar och fungerar. PostNord Strålfors har en helt platt organisationsstruktur. Det är enkelt att få tag på alla som jobbar inom organisationen, oavsett nivå. Jag tror att det är viktigt att alla på företaget vet vad det är vi ska uppnå tillsammans, vilka mål och värden som gäller, vilken sorts arbetsmiljö vi ska skapa och så vidare. Det här är något som är möjligt att förmedla i en platt organisationsstruktur som den hos PostNord Strålfors.


Vad behöver du för att du ska känna dig glad på jobbet?

– Det allra viktigaste för mig är att jag kan jobba i nära kontakt med våra kunder. Att forma samarbetet mellan oss och avgöra hur vi kan hjälpa våra kunder med att utvecklas och leverera är av största viktig för mig. På PostNord Strålfors ser jag hela tiden bevis på att det är precis så företaget resonerar och att det är där fokus ligger, vilket gör det väldigt intressant för mig att arbeta här.

– Vi letar alltid efter möjligheter till förbättring, att driva utvecklingen framåt och identifiera nya digitala lösningar. Det, i kombination med ledningen vi har och det faktum att det alltid finns utvecklingsmöjligheter för varje individ, gör att jag är väldigt glad på jobbet. Jag kan tydligt se vad både jag och vi alla bidrar med och det motiverar verkligen mig. Jag delar PostNord Strålfors värden, vilka är tydligt förankrade i företaget. De gör de enkelt för mig att navigera runt.

– Det finns också stort förtroende för min förmåga att leverera och med det kommer även en stor dos frihet. Det finns alltid hjälp om jag behöver det, men jag styr mitt arbete helt själv och säkerställer att jag levererar det jag ska. Det är också en viktig anledning till att jag är så glad på jobbet.