Digitaliseringen ställer nya krav
Digitaliseringen påverkar oss alla – hur vi beter oss som konsumenter, hur vi ställer krav på kommunikation och hur vi köper produkter och tjänster. Helt klart är att konsumenterna förväntar sig mer och personligare kommunikation i de kanaler som passar dem, när det passar dem. De förväntar sig Omnichannel.
Ny teknik föder nya idéer, snabbfotade konkurrenter och disruptiva affärsmodeller. Det ställer krav, men skapar samtidigt en mängd nya möjligheter för moderna företag och verksamheter. Men en insikt är viktigare än någon annan – vi kan inte fortsätta som vi alltid har gjort.
Anledningen till det är att:
- Digitalisering betyder ökad konkurrens och insikten att det inte längre finns någon säker hemmamarknad. Affärer finns och skapas överallt och hela tiden.
- Digitalisering är transparens och att kunden bestämmer. Dina kunder förväntar sig från och med nu högsta kvalitet och de kommer alltid att jämföra dina leveranser med de allra bästa.
- Digitalisering är insyn och kontext. Framtidens goda affärer är därför hållbara och rättvisa. Allt handlar om tillit och förtroende.
Kunderna bestämmer
All lyckad kommunikation idag är konsumentdriven. Alla konsumenter har olika preferenser, attityder och digital mognad.
Vi vet att 77 % av alla människor i Norden vill kunna välja på vilket sätt de kommunicerar med företag och myndigheter. Och att ingen enskild kanal är optimal för alla konsumenter, eller för all slags kommunikation.
Vi vet också att ingen enskild kanal är optimal för alla konsumenter, eller för all slags kommunikation. För att du ska kunna kommunicera konsekvent, autentiskt och effektivt i alla kanaler behövs Omnichannel.
Med Omnichannel får dina kunder:
- själva välja kanal för sin kommunikation
- ta emot information på det sätt de tycker är bäst
- möjlighet till dialog med dig
- relevant information i rätt tid
- möjlighet att ta del av din information när och där det passar dem
Vi är Omnichannel
För att göra bättre och smartare affärer måste du kommunicera i Omnichannel. Den stora utmaningen ligger i att anpassa sig till mottagaren och möta den upplevelsen som kunden förväntar sig, i såväl fysiska som digitala kanaler. Det är detta vi kan hjälpa dig med.
PostNord Strålfors hanterar ca 400 miljoner pappersbrev och ca 800 miljoner digitala meddelanden i Norden varje år – i alla kanaler. Vår styrka är att hantera stora mängder variabel data och göra all kommunikation attraktiv för varje enskild mottagare. Vi tänker alltid Omnichannel. Vi är Omnichannel.
Vi hjälper dig att analysera din data, och sedan sprida informationen i flera kanaler. Det är också möjligt med tvåvägskommunikation mellan dig och dina kunder. Till exempel kan du skicka ett avtal till en digital brevlåda, låta mottagaren signera och skicka tillbaka.
Alla lösningar PostNord Strålfors säljer stöttar kommunikation i Omnichannel. Med oss som digital partner kan du låta dina kunder bestämma.
Vill du veta mer om Omnichannel communication?
Ta hjälp av våra experter för att analysera din kunddata och se till att den kommunicerar med varje kund på precis det sätt de själva föredrar.