Vi levererar Omnichannel communication

Dagens konsumenter vill själva bestämma hur, när och med vem de kommunicerar. För dig som företag gäller det att hela tiden hålla jämn takt med dina kunder för att vara fortsatt relevant. Det hjälper vi dig med.

Med Omnichannel får dina kunder:

  • själva välja kanal för sin kommunikation
  • ta emot information på det sätt de tycker är bäst
  • möjlighet till dialog med dig
  • relevant information i rätt tid
  • möjlighet att ta del av din information när och där det passar dem

Vill du veta mer om Omnichannel communication?

Ta hjälp av våra experter för att analysera din kunddata och se till att den kommunicerar med varje kund på precis det sätt de själva föredrar.

Digitaliseringen ställer nya krav

Digitaliseringen påverkar oss alla – hur vi beter oss som konsumenter, hur vi ställer krav på kommunikation och hur vi köper produkter och tjänster. Helt klart är att konsumenterna förväntar sig mer och personligare kommunikation i de kanaler som passar dem, när det passar dem. De förväntar sig Omnichannel.

Ny teknik föder nya idéer, snabbfotade konkurrenter och disruptiva affärsmodeller. Det ställer krav, men skapar samtidigt en mängd nya möjligheter för moderna företag och verksamheter. Men en insikt är viktigare än någon annan – vi kan inte fortsätta som vi alltid har gjort.

Anledningen till det är att:

  • Digitalisering betyder ökad konkurrens och insikten att det inte längre finns någon säker hemmamarknad. Affärer finns och skapas överallt och hela tiden.
  • Digitalisering är transparens och att kunden bestämmer. Dina kunder förväntar sig från och med nu högsta kvalitet och de kommer alltid att jämföra dina leveranser med de allra bästa.
  • Digitalisering är insyn och kontext. Framtidens goda affärer är därför hållbara och rättvisa. Allt handlar om tillit och förtroende.

Kunderna bestämmer

All lyckad kommunikation idag är konsumentdriven. Alla konsumenter har olika preferenser, attityder och digital mognad.

Vi vet att 77 % av alla människor i Norden vill kunna välja på vilket sätt de kommunicerar med företag och myndigheter. Och att ingen enskild kanal är optimal för alla konsumenter, eller för all slags kommunikation.

Vi vet också att ingen enskild kanal är optimal för alla konsumenter, eller för all slags kommunikation. För att du ska kunna kommunicera konsekvent, autentiskt och effektivt i alla kanaler behövs Omnichannel.

Vi är Omnichannel

För att göra bättre och smartare affärer måste du kommunicera i Omnichannel. Den stora utmaningen ligger i att anpassa sig till mottagaren och möta den upplevelsen som kunden förväntar sig, i såväl fysiska som digitala kanaler. Det är detta vi kan hjälpa dig med.

PostNord Strålfors hanterar 770 miljoner pappersbrev och 250 miljoner digitala meddelanden i Norden varje år – i alla kanaler. Vår styrka är att hantera stora mängder variabel data och göra all kommunikation attraktiv för varje enskild mottagare. Vi tänker alltid Omnichannel. Vi är Omnichannel.

Vi hjälper dig att analysera din data, och sedan sprida informationen i flera kanaler. Det är också möjligt med tvåvägskommunikation mellan dig och dina kunder. Till exempel kan du skicka ett avtal till en digital brevlåda, låta mottagaren signera och skicka tillbaka.

Alla lösningar PostNord Strålfors säljer stöttar kommunikation i Omnichannel. Med oss som digital partner kan du låta dina kunder bestämma. 

Kunder som har PostNord Strålfors som digital partner

16-9_Kraftringen2.jpg

Kraftringen

PostNord Strålfors har varit Kraftringens samarbetspartner för fakturaleveranser och andra utskick i Omnichannel. Man är också ett aktivt stöd i digitaliseringsprocessen.

Skelleftea-kraft_16-9.jpg

Nöjdare kunder tack vare digitaliseringen

Skellefteå Kraft ska bli det bästa energibolaget för Sverige. Med branschens nöjdaste kunder är de på god väg.

Canal-digital_16-9.jpg

Canal Digital satsar på dynamiskt innehåll

Personaliserade utskick och responsiva fakturor från PostNord Strålfors ökar träffsäkerheten. – Vi lämnar klumpiga format som PDF och öppnar för att våra kunder kan hitta information från oss i den kanal och på den plattform de föredrar, förklarar Fredrik Welin.

Alektum-omnichannel_16-9.jpg

Inbetalningarna till Alektum ökade med omnichannel

Genom att låta skuldsatta själva välja betalningskanal har inbetalningarna till Alektum Group ökat med närmare fyra procent.

Läs mer om våra lösningar

Input-management_16-9.jpg

Input Management

Våra Input Management-lösningar importerar effektivt kommunikation från alla kanaler – fysiska och digitala – för att de sedan ska kunna distribueras i rätt kanal till rätt mottagare.

Output-management-2_16-9.jpg

Output Management

Kommunicera i den kanal, fysisk som digital, som kunden själv bestämt. Med Output Management säkerställer du att informationen hamnar rätt. Och du får nöjdare kunder.

BIM-lösningsgruppbild-16-9.jpg

Business Integration Management

Ta kontroll över din egen affär. EDI är strategi och en välplanerad EDI-lösning hjälper ditt företag att postitionera sig för att göra rätt affärer i farmtiden.

Payment-Management_16-9_2.jpg

Payment Management

Betalningar i Omnichannel – hur, var och när du vill. Med vår lösningsplattform inom Payment Management, blir det enkelt och bekvämt för dig att låta dina kunder bestämma.

Print-solutions_16-9.jpg

Print Solutions

Omvandla din data till fysisk kommunikation och fysiska produkter – precis när du behöver det. Med Print Solutions behöver du inte tänka på produktion, distribution eller lagerhållning.

16-9-consulting-insights.jpg

Consulting & Insights

I en värld där både konkurrensen hårdnat och konsumenterna blivit allt mer medvetna gäller det att veta vilka dina kunder är, var de finns och vad de kräver av dig.