Dynamic-Communication-Hero_3-1.jpg

Dynamisk Kommunikation

Nå fram med dina budskap. Använd personaliserade erbjudanden och interaktivitet så får kunderna anledning till att öppna ditt dokument.

Möt dina mottagares krav på lättförståelig kommunikation med dynamiska och interaktiva dokument som anpassar sig automatiskt efter skärmstorleken. Lösningen ökar användarupplevelsen, läsgraden – och dina möjligheter till  merförsäljning och varumärkesbyggande.

Bättre användarupplevelse

92 procent av svenskarna säger att lättförståelig kommunikation är ganska eller mycket viktig. Samtidigt öppnas många digitala dokument i mobilen där statiska PDF:er, på en liten skärmyta, ger en dålig användarupplevelse. Det minskar incitamenten för mottagaren att öppna dokumentet.

För att ge mottagaren en anledning till att öppna dokumentet krävs det att upplevelsen blir bättre. Dokumentet behöver göras läsbart på alla skärmar – och innehållet måste vara mer intressant.

Ger mottagaren anledning att öppna dokumentet

Med Dynamisk Kommunikation blir alla dokument – även fakturor – en upplevelse. Dokumentet blir adaptivt och anpassar sig automatiskt efter mottagarens skärm. Med informativ grafik eller filmer och animationer baserade på mottagarens intressen eller förbrukning, blir det möjligt att göra innehållet pedagogiskt och intressant med lättöverskådliga sammanfattningar som länkar vidare till detaljinformation

Möjligheten att göra dokumentet interaktivt med en integrerad kundtjänstchatt eller en enkätundersökning direkt i dokumentet förbättrar upplevelsen ytterligare. Dessutom kan allt innehåll personaliseras så att du exempelvis kan lägga in erbjduanden till trogna kunder i specifika målgrupper.

Med användbar information, bra erbjudanden och smidiga kommunikationsvägar så blir användarupplevelsen positivare. Det ökar sannolikheten att mottagaren verkligen öppnar dokumentet och ser ditt budskap.

Enkel administration med all information på en plats 

Dynamisk Kommunikation är dessutom en lättanvänd lösning. När du skapar dina utskick gör du enkelt de justeringar som krävs på ett enda ställe. Sedan slår korrekturet automatiskt igenom på alla platser och i alla kanaler – samtidigt. På så sätt kan du enkelt förhandsgranska resultatet på skärmen för alla plattformar och kanaler. Det är också möjligt att kontrollera och godkänna dokument via din mobil.

Når du mottagaren med rätt budskap?
Med intressant innehåll som distribueras effektivt i olika kanaler får du lättare att nå fram till mottagaren. Kontakta oss så hjälper vi dig att komma igång med dynamisk kommunikation.

Kontakta oss

 

Kundcase och fördjupningar

Eon_16-9.jpg

E.ON är redo för nästa steg

Det har gått riktigt snabbt för digital kundkommunikation att bli det normala för energiföretaget E.ON. – För bara några år sedan var det ett komplement och nu är det precis tvärtom. Det gör det bekvämare för våra kunder och enklare för oss, säger Mikael Bladh, Head of Back Office.

Canal-digital_16-9.jpg

Canal Digital satsar på dynamiskt innehåll

Personaliserade utskick och responsiva fakturor från PostNord Strålfors ökar träffsäkerheten. – Vi lämnar klumpiga format som PDF och öppnar för att våra kunder kan hitta information från oss i den kanal och på den plattform de föredrar, förklarar Fredrik Welin.

Alektum-omnichannel_16-9.jpg

Inbetalningarna till Alektum ökade med omnichannel

Genom att låta skuldsatta själva välja betalningskanal har inbetalningarna till Alektum Group ökat med närmare fyra procent.

Relaterade lösningar

Internet-Bank-Invoice_16-9

Internetbankfaktura

Internetbankfaktura är en fakturakanal som över 3,6 miljoner svenskar använder idag. Kunderna kan betala sina räkningar när de själva vill. Enkelt och säkert.