Dynamisk Kommunikation

Nå fram med dina budskap. Använd personaliserade erbjudanden och interaktivitet så får kunderna anledning till att öppna ditt dokument.

Möt dina mottagares krav på lättförståelig kommunikation med dynamiska och interaktiva dokument som anpassar sig automatiskt efter skärmstorleken. Lösningen ökar användarupplevelsen, läsgraden – och dina möjligheter till  merförsäljning och varumärkesbyggande.

Bättre användarupplevelse

92 procent av svenskarna säger att lättförståelig kommunikation är ganska eller mycket viktig. Samtidigt öppnas många digitala dokument i mobilen där statiska PDF:er, på en liten skärmyta, ger en dålig användarupplevelse. Det minskar incitamenten för mottagaren att öppna dokumentet.

För att ge mottagaren en anledning till att öppna dokumentet krävs det att upplevelsen blir bättre. Dokumentet behöver göras läsbart på alla skärmar – och innehållet måste vara mer intressant.

Ger mottagaren anledning att öppna dokumentet

Med Dynamisk Kommunikation blir alla dokument – även fakturor – en upplevelse. Dokumentet blir adaptivt och anpassar sig automatiskt efter mottagarens skärm. Med informativ grafik eller filmer och animationer baserade på mottagarens intressen eller förbrukning, blir det möjligt att göra innehållet pedagogiskt och intressant med lättöverskådliga sammanfattningar som länkar vidare till detaljinformation

Möjligheten att göra dokumentet interaktivt med en integrerad kundtjänstchatt eller en enkätundersökning direkt i dokumentet förbättrar upplevelsen ytterligare. Dessutom kan allt innehåll personaliseras så att du exempelvis kan lägga in erbjduanden till trogna kunder i specifika målgrupper.

Med användbar information, bra erbjudanden och smidiga kommunikationsvägar så blir användarupplevelsen positivare. Det ökar sannolikheten att mottagaren verkligen öppnar dokumentet och ser ditt budskap.

Enkel administration med all information på en plats 

Dynamisk Kommunikation är dessutom en lättanvänd lösning. När du skapar dina utskick gör du enkelt de justeringar som krävs på ett enda ställe. Sedan slår korrekturet automatiskt igenom på alla platser och i alla kanaler – samtidigt. På så sätt kan du enkelt förhandsgranska resultatet på skärmen för alla plattformar och kanaler. Det är också möjligt att kontrollera och godkänna dokument via din mobil.

Daniel-Roydel_500x500_Bg-Light-grey.jpg
Daniel Roydel
Account Manager

Når du mottagaren med rätt budskap?
Med intressant innehåll som distribueras effektivt i olika kanaler får du lättare att nå fram till mottagaren. Kontakta oss så hjälper vi dig att komma igång med dynamisk kommunikation.

+46 (0)76 695 77 95
daniel.roydel@stralfors.se

Skicka ett meddelande

Kundcase och fördjupningar

Allente

Digitalisering för Allente närmare kunden

Allente står för all entertainment. Namnet ska spegla det nya varumärkets position på marknaden och vad de strävar efter att erbjuda sina kunder. PostNord Strålfors har i nära samarbete med Allente byggt ett system där all fakturering går via Strålfors Omnichannel-plattform, vilket har hjälpt Allente att accelerera sin digitala resa.

Eon_16-9.jpg

E.ON är redo för nästa steg

Det har gått riktigt snabbt för digital kundkommunikation att bli det normala för energiföretaget E.ON. – För bara några år sedan var det ett komplement och nu är det precis tvärtom. Det gör det bekvämare för våra kunder och enklare för oss, säger Mikael Bladh, Head of Back Office.

Alektum-omnichannel_16-9.jpg

Inbetalningarna till Alektum ökade med omnichannel

Genom att låta skuldsatta själva välja betalningskanal har inbetalningarna till Alektum Group ökat med närmare fyra procent.

Relaterade lösningar

Internet-Bank-Invoice_16-9

Internetbankfaktura

Internetbankfaktura är en fakturakanal som över 3,6 miljoner svenskar använder idag. Kunderna kan betala sina räkningar när de själva vill. Enkelt och säkert.