Content hub

Skellefteå Kraft – en digital framgångssaga
Skellefteå Kraft har genomgått en imponerande digital resa. Trots stora utmaningar har de idag en effektiv verksamhet med kanske Sveriges bästa kundservice i energibranschen. – Utan PostNord Strålfors kundfokus hade vi aldrig kommit så här långt, säger Eva-Lena Berglund, chef Fakturering.

Experten: Så maximerar du kundernas dataskydd
Extremt höga förväntningar på personlig integritet och personuppgifter som betraktas som en valuta. För att få nöjda kunder måste man idag hantera persondata på rätt sätt – och att endast uppfylla lagkraven räcker inte. Juristen Anna Mirsch Peiris ger sina bästa tips på hur man säkerställer ett bra dataskydd.

Så funkar OpenShift
Modern programmering: Använd Kubernetes-teknik för att dela upp applikationen i mikrodelar baserat på stödfunktioner och placera dessa i containrar. Hängde du inte med? Lugn, vi förklarar hur det hänger ihop.

Snabbare utveckling med skalbar mjukvara
Skalbar i realtid, högre kvalitet och driftsäkerhet samt 30 % snabbare kundanpassningar. Fördelarna för våra kunder är många när vi byter till en ny framtidssäkrad plattform för mjukvaruutveckling.

Rethink!
Den 25 oktober arrangeras årets Smarter Communication Summit på temat "Rethink!". Under eventet kommer du att inspireras av keynotes, kundcase och paneldiskussioner. Allt med ett syfte: att inspirera dig till innovation. Följ evenemanget live, där digitaliseringsexperten och entreprenören Judith Wolst kommer att vara moderator.

”ISO är som en liten bibel för oss”
Varje dag passerar enorma mängder data PostNord Strålfors system. Ytterst ansvarig för informationssäkerheten är Åke Andersson. - Det är många som pratar om cybersäkerhet idag, men det har varit en central fråga för PostNord Strålfors länge.

Webinar: Kvalitetssäkra ditt leverantörsfakturaflöde
Det är mycket att hålla reda på när det gäller eFaktura. Det är EU-direktiv, lagkrav, Peppol, olika format och regler för arkivering. I detta webinar redde Stefan Winbo ut en del av begreppen kring vad som gäller för elektronisk fakturahantering.

Lösningarna som får med dina leverantörer på digitaliseringsresan
Har du svårt att få dina leverantörer att hänga med i samma digitaliseringstakt som du? Vi vet att många företag tycker att onboardingen av leverantörer till digitala flöden blir en övermäktig uppgift att ta sig an. Det finns varken tid, resurser eller kompetens för detta internt på många företag. Men det finns lösningar – här är tjänsterna som får med leverantörerna på tåget!

Förbättra dina kommunikationsprocesser med Automatisering, AI och Machine Learning
Automatisering och digital kommunikation ställer höga krav på ny kompetens, teknikinvesteringar och god planering – men öppnar samtidigt för möjligheten att integrera kommunikation i affärsprocesserna. Det ger i sin tur positiva effekter som bättre kundrelationer, lägre kostnader, högre regelefterlevnad och bättre flöden i verksamheten.

Webinar: Digitala lager & hållbar arbetsmiljö med 3D Print
I detta webinar resonerade David Lind på Luna Group AB kring tekniken angående lagerreduceringar och hur de arbetar med detta. Även Hampus Schander från PostNord deltog och berättade om hur de arbetar för att förbättra arbetsmiljön för sina anställda med hjälp av 3D print.

Sex digitala trender att hålla koll på 2022
Om det är någonting de två senaste åren har visat världen, så är det att transformation alltid är möjlig. Aldrig tidigare har människors arbete och levnadsmönster förändrats så mycket på så kort tid – och aldrig tidigare har digitaliseringen rört sig så snabbt inom alla grupper i samhället.

Datadriven kreativitet – så gör du
Hur skapar du kreativt material som är tillgängligt under längre tid? Och som aktiveras automatiskt baserat på kundbehov och beteende? – För första gången någonsin är vi i ett läge där tekniken tillåter oss att driva kreativa kampanjer med data på ett enkelt sätt, säger Magnus Widgren, Head of Growth på Edisen.

”I grund och botten handlar det om tillit”
PostNord Strålfors hanterar enorma mängder personuppgifter varje dag. – I grund och botten handlar det om tillit, att våra kunder och medarbetare ska känna sig helt säkra på att vi kan leverera det vi lovat, både digitalt och fysiskt. Och att vi hanterar kundernas data på ett rätt och säkert sätt, säger Martin Nyberg, Chief Compliance Officer på PostNord Strålfors.

Digitalisering för Allente närmare kunden
Allente står för all entertainment. Namnet ska spegla det nya varumärkets position på marknaden och vad de strävar efter att erbjuda sina kunder. PostNord Strålfors har i nära samarbete med Allente byggt ett system där all fakturering går via Strålfors Omnichannel-plattform, vilket har hjälpt Allente att accelerera sin digitala resa.

Så möter du framtiden på rätt sätt
Riskkapitalisten, investeraren och entreprenören Nicklas Bergman har spenderat en stor del av sitt professionella liv med att försöka reda ut var teknologin kommer ta oss i framtiden. – Vi människor har en tendens att tycka illa om förändringar – och teknik har en tendens att övervinna det motståndet så länge vi hittar sätt att använda den till vår fördel, säger han.

Så får du med dig leverantörerna på digitaliseringsresan
Har du digitaliserat dina processer för order- och fakturahantering? Då vet du troligtvis också vilka positiva effekter det ger. Men kanske märker du att inte alla dina leverantörer hänger med i samma digitaliseringstakt som du? Här beskriver vi varför det är så och hur du får dem att hänga på.

Subscription payments and customer lifetime value
“One of the more interesting shifts is the rise of subscription business models since that not only affect the relation between companies and their customers but also that it is adopted across industries”, says Johan Börjesson, Business Development Payments at Arvato Financial Solutions.

E.ON är redo för nästa steg
Det har gått riktigt snabbt för digital kundkommunikation att bli det normala för energiföretaget E.ON. – För bara några år sedan var det ett komplement och nu är det precis tvärtom. Det gör det bekvämare för våra kunder och enklare för oss, säger Mikael Bladh, Head of Back Office.

Så framtidssäkrar du företagets kundkommunikation
Accelererande digitalisering och medvetna kunder som efterfrågar valmöjligheter ställer höga krav på företag när det gäller kommunikation och betalningar. PostNord Strålfors sitter på expertisen som krävs för att lyckas.

Så skapar Coop hållbar kommunikation
Coop är en av Sveriges största livsmedelskedjor med näthandel och 800 butiker över hela landet. Sedan 2010 har de ett strategiskt samarbete med PostNord Strålfors. – PostNord Strålfors agerar som en verklig samarbetspartner. De försöker hela tiden hitta lösningar och förbättra affären för oss som kund, säger Jonas Taube, reklamchef på Coop.

Smarter Communication Summit 2021
Årets Smarter Communication Summit lockade över 1000 registrerade deltagare som följde eventet digitalt och live på en nordisk och fyra lokala scener. 40 olika talare inspirerade genom att dela med sig av expertis och erfarenhet inom ämnena "Powered by Change" och "The Future of Payments".