Content hub

Webinar: Digitala brevlådor - genvägen till över halva Sveriges inkorg
Fler och fler önskar den viktiga posten till sin digitala brevlåda. I detta webinar berättade Sofia Caravaggi från Kivra och Per Lindberg från Strålfors allt som är värt att veta om hur digitala brevlådor förenklar för avsändare och miljontals mottagare landet över.

Öresundskraft gör en kraftsamling för nöjdare kunder
Den 23 december 1859 fick Helsingborgarna för första gången se sina gator lysas upp och gnistan för Öresundskraft tändes där och då. Idag har bolaget 125 000 kunder och har tre år i rad blivit utnämnda till bäst i Sverige när det gäller kundservice inom energibranschen. 1859 var inte energifrågan en stor snackis, 2022 är det helt annorlunda.

Smidig fakturabetalning – för en bättre kundupplevelse
PostNord Strålfors är nordens ledande aktör inom kundkommunikation som årligen hanterar hundratals miljoner utskick av fakturor. Nu vill bolaget tillsammans med Tink, Europas ledande leverantör inom open banking, revolutionera hur konsumenter hanterar och betalar sina fakturor.

Det svåra är inte vad som står i avtalet
När Intrum skulle outsourca sin kundtjänst för EDI-fakturering, var det naturligt att vända sig till Strålfors. De två bolagen har samarbetat under lång tid inom olika digitala tjänster. Man känner varandra, man har skrivit många avtal tidigare. Men outsourcing i lite större skala ställer annorlunda krav. Eftersom det svåra inte står i något avtal.

Webinar: Svenskarnas attityder till betalmetoder och betaltjänster
Webinar med Lukas Berg, VD Insight Intelligence som genomfört undersökningen ”Sverige Betalar” om svenskarnas betalvanor. Lukas berättar om resultaten och vad vi kan förvänta oss framåt kring betaltjänster och betalmetoder.

Smarta lösningar som ger energibranschen hållbar effekt
Energibranschen befinner sig mitt i en transformation. Omställningen mot mer hållbar energi sker samtidigt som fokus på att tillgodose kundernas behov ökar. Strålfors har 25 års erfarenhet av samarbete med energibranschen. Läs mer om hur smarta kommunikationslösningar, hållbara processer och automatiserade flöden hjälper en bransch i ständig utveckling. Och ladda gärna ner vår guide med tips och råd för framtidens energibolag!

Effektiv tjänst minskar manuell felhantering av fakturor och spar både tid och pengar
Allt fler ekonomiavdelningar automatiserar verksamheten för att öka produktiviteten och skapa mer tid över för medarbetarna att utföra värdeskapande aktiviteter. Trots detta läggs fortfarande många timmar på manuell felhantering av fakturor. Det är både kostsamt och tidskrävande. Nu har PostNord Strålfors lanserat en ny valideringstjänst som effektivt hjälper dig rätta elektroniska dokument.

Tre tips som ökar dialogen med dina kunder
Kundkommunikation är en av de viktigaste och mest kritiska faktorerna för att få behålla sina kunder och skapa lojalitet. I en tid med många oroligheter är detta en av de största utmaningarna för aktörer inom energibranschen. Energi- och elförsörjning är en av de hetaste frågorna i dagens samhälle. Men bryr sig kunderna om vem som levererar elen? Är priset den enda faktor som avgör vilken leverantör valet faller på?

Lägg alla ägg i samma korg när du digitaliserar din affärskommunikation
Med en stor del företagskunder ställs andra krav på flödet i affärskommunikationen än när det handlar om privata kunder. Stefan Winbo, Nordic Product Manager på PostNord Strålfors, uppmanar därför energibranschens aktörer att lägga alla ägg i samma korg för att få ut maximal nytta av att digitalisera och automatisera sina B2B-flöden. Här förklarar han varför!

Energibranschen minskar kostnaderna med effektiva lösningar
Tillgänglighet till information är allt och vikten av att förstå kundens resa är mer avgörande än någonsin. Så hur gör du när kraven från kunderna ändras samtidigt som ledningen förväntar sig minskade kostnader? Vet du hur du går vidare? Tillsammans med oss inleder du en resa som gagnar alla inblandade parter.

Många timmar läggs på manuell felhantering av fakturor - trots automatisering – helt i onödan
Uträkningar från PostNord Strålfors visar att många ekonomiavdelningar lägger ner tusentals timmar per år på manuell felhantering av fakturor. Detta trots att processerna är automatiserade – något som är både kostsamt och tidskrävande. Men är manuell felhantering verkligen nödvändigt eller finns det andra vägar att gå?

Hållbara processer kräver smarta lösningar
De ökade kraven på hållbarhet sträcker sig längre än energi från förnybara källor. Med digitala kommunikationslösningar i framkant lägger vi tillsammans grunden för hållbara interna och externa processer – och ökar medvetenheten hos era kunder. Vi kallar det hållbarhet på djupet!

Mer effektiv kommunikation B2B
Med 30 års erfarenhet inom e-fakturering säkerställer vi att ert fakturaflöde är effektivt och framtidssäkert. Genom att samla inkommande och utgående företags- och myndighetskommunikation på ett och samma ställe får ni full kontroll, mer effektiva processer och minskar tidskrävande handpåläggning.

Ökad kundlojalitet. Minskat kundbortfall.
Låt era kunder själva bestämma hur de vill kommunicera och när och hur de vill betala. Med fler anpassade valmöjligheter ökar ni kundförståelsen – lojalitet och engagemang stärks när information blir till dialog.

Minska kostnaderna med effektiva och automatiserade processer
Spara tid, resurser och effektivisera arbetet tvärfunktionellt med smarta lösningar för inkommande och utgående kommunikation. Rätt information till rätt person, vid rätt tidpunkt och i rätt kanal möjliggör en smidigare arbetsmiljö för kundtjänst och en bättre helhetsupplevelse för kunden.

Skellefteå Kraft – en digital framgångssaga
Skellefteå Kraft har genomgått en imponerande digital resa. Trots stora utmaningar har de idag en effektiv verksamhet med kanske Sveriges bästa kundservice i energibranschen. – Utan PostNord Strålfors kundfokus hade vi aldrig kommit så här långt, säger Eva-Lena Berglund, chef Fakturering.

Experten: Så maximerar du kundernas dataskydd
Extremt höga förväntningar på personlig integritet och personuppgifter som betraktas som en valuta. För att få nöjda kunder måste man idag hantera persondata på rätt sätt – och att endast uppfylla lagkraven räcker inte. Juristen Anna Mirsch Peiris ger sina bästa tips på hur man säkerställer ett bra dataskydd.

Så funkar OpenShift
Modern programmering: Använd Kubernetes-teknik för att dela upp applikationen i mikrodelar baserat på stödfunktioner och placera dessa i containrar. Hängde du inte med? Lugn, vi förklarar hur det hänger ihop.

Snabbare utveckling med skalbar mjukvara
Skalbar i realtid, högre kvalitet och driftsäkerhet samt 30 % snabbare kundanpassningar. Fördelarna för våra kunder är många när vi byter till en ny framtidssäkrad plattform för mjukvaruutveckling.

Rethink!
Den 25 oktober arrangerades årets Smarter Communication Summit på temat "Rethink!". Närmare 1000 deltagare från alla nordiska länder följde eventet live och online. Du kan nu ta del av videoinspelningar från keynotes, kundcase och paneldiskussioner och få inspiration till innovation.

”ISO är som en liten bibel för oss”
Varje dag passerar enorma mängder data PostNord Strålfors system. Ytterst ansvarig för informationssäkerheten är Åke Andersson. - Det är många som pratar om cybersäkerhet idag, men det har varit en central fråga för PostNord Strålfors länge.