Content hub

Kategorier nivå 1

Kategorier nivå 1

Telia-case_16-9_2.jpg

Telia: ”Vi talar samma språk”

Det nordiska samarbetet mellan PostNord Strålfors och Telia har pågått i över tjugo år. Telia Finland har i 15 år varit kund hos Strålfors när det gäller lösningar för print. År 2022 utökades samarbetet till att även omfatta digitala distributionskanaler i samband med att Telia ville effektivisera sitt partnernätverk och valde Strålfors som sin samarbetspartner för fakturahantering.

Sjalvtester_16-9.jpg

Patientsäker och automatisk packning av självtester

Självprovtagning i hemmet minskar vårdgivarnas vårdskulder och bidrar till kraven på kostnadsbesparingar. Dock är manuell packning av självtestkit ofta en tidskrävande process för vårdgivaren. Genom att låta en maskin packa blir processen snabbare, effektivare och säkrare.

Stralfors_Summit-2024_16-9.jpg

Elevate!

Den 28 maj livesändes Smarter Communication Summit 2024. Ett digitalt och nordiskt event på temat "Elevate", för närmare 1 000 personer. Du har nu möjlighet att titta på alla inslag från eventet med våra talare, experter och kundcase. Få inspiration kring AI, cybersäkerhet och digital kundkommunikation.

Frende-forsikring_16-9.jpg

Frende Forsikring effektiviserar dokumenthanteringen

Enastående kundservice, banbrytande teknik och engagemang för kundernas behov har gjort Frende Forsikring till en ledande aktör inom försäkringsbranschen.

Leverantorsfaktura-B2B_article_16-9.jpg

Har du den mest effektiva processen för inkommande fakturor?

Alla företag tar som bekant emot leverantörsfakturor. Dessa kan komma in på olika sätt som t ex e-fakturor, PDF:er eller på papper. Idag digitaliseras ofta PDF:er och pappersfakturor, men har du funderat på hur ni kan nå ett 100% digitalt flöde direkt och reducera kostnader och minska risken för fel?

Lansforsikringar_16-9.jpg

Optimera kundupplevelsen med ett nära partnerskap

För att försäkringsbolag ska kunna möta sina kunders krav på kommunikation behöver de veta vilka lösningar som finns och kommer att lanseras. Micael Rapp, Förvaltningsledare-IT på Länsförsäkringar AB, menar att ett utvecklande och tätt samarbete med en kommunikationsleverantör är grunden för att hålla sig uppdaterad och i framkant.

Bank-and-finance_16-9.jpg

Framtidens kundfokuserade lösningar för nordiska bank- och finansbolag

Banker och finansbolag behöver möta kundernas krav på kommunikation och säkerhet nu och i framtiden. Tillsammans med Strålfors blir det möjligt.

Bank-and-finance_Challenge-Output_16-9.jpg

Digitaliserad och anpassad kundkommunikation som lever upp till förväntningarna

Kunder agerar mer och mer digitalt och förväntar sig smidiga och flera kommunikationsvägar. Det finns stora möjligheter för banker och finansbolag att anpassa och utveckla sin kundkommunikation och se till att utskicken hamnar i den kanal som kunden föredrar.

Bank-and-finance_Challenge-Payment_16-9.jpg

Betalningslösningar för dagens digitala behov

Hela 76%* av svenskarna tycker det är ganska eller mycket viktigt att kunna välja mellan olika betalmetoder. Med digitala betalningar via bland annat Swish och Account to Account (A2A) får banker och finansbolag snabbare inbetalningar, en mer lönsam verksamhet, minskad kreditrisk och nöjdare kunder.

Bank-and-finance_Challenge-Input_16-9.jpg

Säker och effektiv hantering av inkommande kommunikation

Banker och finansbolag behöver säker och effektiv hantering av inkommande post och digital kommunikation. Genom digitalisering, distribution till rätt interna mottagare och lagring av all inkommande kommunikation skapas effektiva processer med kunderna och säkerheten i fokus.

Sofia-Caravaggi_Kivra_Anders-Nojd_Stralfors_16-9.jpg

Webinar: Förenkla och säkra dina fakturabetalningar

Allt kan förenklas – särskilt när det gäller betalningar. I detta webinar kommer du att upptäcka hur digitala betalningar kan göras enklare, snabbare och mer användarvänliga. Kivra erbjuder en digital brevlåda med närmare 5,8 miljoner användare där ni enkelt kan hantera era fakturautskick och betalningar.

Elon, Sveriges och Nordens största butikskedja för hemelektronik och vitvaror

Smartare och smidigare kommunikation med leverantörer och kunder hos Elon

Totalt 900 butiker i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island gör Elon till både Sveriges och Nordens största butikskedja för hemelektronik och vitvaror. Med ett brett erbjudande av produkter från hundratals olika varumärken, en snabbt växande e-handel och en kedja bestående av fria fackhandlare är smidig kommunikation med både underleverantörer och kunder en viktig framgångsfaktor.

Webinar-231214_Framtidens-betalning-av-faktura.jpg

Webinar: Framtidens betalning av faktura

Enkla, smidiga och säkra betalningar blir en allt viktigare del av vår kundupplevelsen. På detta Smarter Talks webinar pratar vi om hur open banking och konto-till-konto betalningar (A2A) skapar förutsättningar för framtidens fakturabetalningar.

Payment-Management-2_16-9.jpg

Webinar: Svenskarnas attityder till betalmetoder och betaltjänster 2023

I detta webinar berättar Lukas Berg, VD på Insight Intelligence och Thomas Otterlund, Produktchef på PostNord Strålfors om resultaten och vad vi kan förvänta oss framåt kring svenskarnas betalvanor. Vidare pratar de om hur Strålfors tänker nytt kring betaltjänster, vilka möjligheter som finns inom konto-till-konto-betalningar och hur vårt ekosystem av partners låter mottagaren bestämma hur de vill betala sina fakturor.

Kunden sköter autogiro i egen regi och tar hjälp av Lowell för utskick av fakturapåminnelser.

Med en påminnelse via SMS sker 60% av betalningarna inom två timmar

Lowell, en av Europas största aktörer inom kredithanteringstjänster, är fakturapartner till en gymkedja i Norden. Kunden sköter autogiro i egen regi och tar hjälp av Lowell för utskick av fakturapåminnelser. Genom att skicka första betalningspåminnelsen via SMS får medlemmarna chansen att betala direkt via Swish utan påminnelseavgift, och kunden får in sina avgifter snabbt.

Podcast: Hur man effektiviserar betalningsprocessen för konsumenter

Podcast: Hur man effektiviserar betalningsprocessen för konsumenter

I detta avsnitt av Tink Podcast Fintech Findings kommer du att möta Adam Trojmar, Product Solutions Manager på Tink, och Thomas Otterlund, Product Manager på PostNord Strålfors, med Tom Pope som värd - SVP of Payments and Platforms på Tink.

Lösningar som stärker marknadspositionen för nordiska försäkringsbolag

Lösningar som stärker marknadspositionen för nordiska försäkringsbolag

Konstanta kostnadsbesparingar och nya konkurrenter skapar utmaningar för försäkringsbolagen. Läs mer om hur PostNord Stralfors lösningar för kundanpassad kommunikation i säkra kanaler bidrar till effektiv skadehantering och ökad konkurrenskraft. Och ladda gärna ner vår guide med tips om hur försäkringsbolag kan stärka sin konkurrenskraft genom personlig kundkommunikation.

Maria Lund-Søltoft

Så håller sig försäkringsbolag relevanta på den förändrade marknaden

Försäkringsbolag står inför stora utmaningar när de regulatoriska kraven ökar, tekniken utvecklas och nya generationer kunder förväntar sig flexibla och tillgängliga kontaktvägar. Maria Lund-Søltoft, med lång erfarenhet av affärsutveckling inom försäkringsbranschen, förklarar hur utvecklingen påverkar branschen.

Stärk konkurrenskraften med anpassad kommunikation i rätt kanal och rätt tid

Stärk konkurrenskraften med anpassad kommunikation i rätt kanal och rätt tid

Försäkringstagare förväntar sig snabba och enkla kontaktvägar i alla ärenden och kan enkelt byta bolag om de är missnöjda med sin upplevelse. Genom att anpassa kommunikationen och betalningsmetoderna efter kundernas preferenser främjas kundlojalitet, merförsäljning och nyförsäljning.

Dataskydd och säker kommunikation enligt respektive lands regelverk

Dataskydd och säker kommunikation enligt respektive lands regelverk

För försäkringsbolag är det verksamhetskritiskt att lagra och hantera information säkert. Hela kommunikationskedjan måste vara säker, annars riskeras ett skadat förtroende och sämre konkurrenskraft. För att minska riskerna krävs ett aktivt och kontinuerligt arbete. Läs våra tre tips för dataskydd.

Smidig skadereglering med effektiv hantering av inkommande kommunikation

Smidig skadereglering med effektiv hantering av inkommande kommunikation

När olyckan är framme förväntar sig kunden en smidig och snabb skadehantering. Långsam ärendehantering eller otydliga svar kan sänka förtroendet. För att förbättra kundupplevelsen krävs att försäkringsbolaget hanterar inkommande kommunikation effektivt oavsett kanal och snabbt hittar rätt information för varje ärende.

Visa fler

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och håll dig uppdaterad om trenderna inom digital kommunikation och hur du kan kommunicera mer effektivt.

Kom igång!