Content hub

Podcast: Hur man effektiviserar betalningsprocessen för konsumenter
I detta avsnitt av Tink Podcast Fintech Findings kommer du att möta Adam Trojmar, Product Solutions Manager på Tink, och Thomas Otterlund, Product Manager på PostNord Strålfors, med Tom Pope som värd - SVP of Payments and Platforms på Tink.

Lösningar som stärker marknadspositionen för nordiska försäkringsbolag
Konstanta kostnadsbesparingar och nya konkurrenter skapar utmaningar för försäkringsbolagen. Läs mer om hur PostNord Stralfors lösningar för kundanpassad kommunikation i säkra kanaler bidrar till effektiv skadehantering och ökad konkurrenskraft.

Så håller sig försäkringsbolag relevanta på den förändrade marknaden
Försäkringsbolag står inför stora utmaningar när de regulatoriska kraven ökar, tekniken utvecklas och nya generationer kunder förväntar sig flexibla och tillgängliga kontaktvägar. Maria Lund-Søltoft, med lång erfarenhet av affärsutveckling inom försäkringsbranschen, förklarar hur utvecklingen påverkar branschen.

Dataskydd och säker kommunikation enligt respektive lands regelverk
För försäkringsbolag är det verksamhetskritiskt att lagra och hantera information säkert. Hela kommunikationskedjan måste vara säker, annars riskeras ett skadat förtroende och sämre konkurrenskraft. För att minska riskerna krävs ett aktivt och kontinuerligt arbete. Läs våra tre tips för dataskydd.

Stärk konkurrenskraften med anpassad kommunikation i rätt kanal och rätt tid
Försäkringstagare förväntar sig snabba och enkla kontaktvägar i alla ärenden och kan enkelt byta bolag om de är missnöjda med sin upplevelse. Genom att anpassa kommunikationen och betalningsmetoderna efter kundernas preferenser främjas kundlojalitet, merförsäljning och nyförsäljning.

Smidig skadereglering med effektiv hantering av inkommande kommunikation
När olyckan är framme förväntar sig kunden en smidig och snabb skadehantering. Långsam ärendehantering eller otydliga svar kan sänka förtroendet. För att förbättra kundupplevelsen krävs att försäkringsbolaget hanterar inkommande kommunikation effektivt oavsett kanal och snabbt hittar rätt information för varje ärende.

PayEx samarbete med Strålfors säkrar utskicken av pappersförsändelser
PayEx levererar betalningslösningar och erbjuder tjänster inom hela Norden. Varje månad skickar företaget närmare två miljoner pappersförsändelser till kunder. När PayEx egen printshop växte ur sina lokaler inleddes samarbetet med Strålfors för att utveckla affären och säkra utskicken av pappersförsändelser så som fakturor och kravbrev.

Framtiden för faktura- och betalningstjänster
I videon från vårt webinar får du veta mer om hur fakturaupplevelsen förändras tillsammans med Tom Pope, SVP of Payments på Tink som intervjuar våra experter från Strålfors: Mattias Norén, VP Business Development, och Andreas Schei, Business Development Manager.

Digitala affärslösningar avgörande för Momentum Industrial
Momentum Industrial är en av Sveriges ledande leverantörer av industrikomponenter. Med fokus på den industriella underhållsmarknaden erbjuder man produkter, know-how och smarta logistiklösningar till sina kunder i Skandinavien.

Alektum Group förbättrar kundupplevelsen och ökar inbetalningarna med rätt kanaler
Koncernen Alektum Group har verksamhet i 14 europeiska länder. Kärnverksamheten är inkasso och till det kopplas marknads- och kreditinformation, juridisk rådgivning och faktureringslösningar. Alektum har samarbetat med PostNord Strålfors sedan år 2000 och Strålfors lösning Omnichannel gör det lättare för Alektum att få betalt.

Säkra betalningslösningar och ökad likviditet för inkassobolag
För bolag inom kredithantering och inkasso ställs höga krav på tydlig och effektiv kommunikation. Men otydliga fakturor och krångliga betalningslösningar skapar problem i flera led. Läs mer om hur PostNord Strålfors hjälper kredithanterings- och inkassobolag att följa lagar och regler i en starkt reglerad bransch med hjälp av kundanpassade och säkra kommunikationslösningar. Och ladda gärna ner vår guide med tips om smidiga betalningslösningar som minskar kredittiden!

En bra betalningsupplevelse skapar bättre förutsättningar för minskad kredittid
Olika kunder och gäldenärer har olika betalningsförmåga och preferenser för kommunikation och betalningsmetoder. Därför är det viktigt att inkassobolag jobbar med betalningsupplevelsen som en viktig del av hela kundupplevelsen.

Smidig betalningsupplevelse i rätt kanal
Vi hjälper kredithanterings- och inkassobolag att snabbt skicka fakturor till rätt person, i rätt kanal, med möjlighet till flera betalningslösningar. Med digitala brevlådor, mobilfaktura eller mobila betalningar minskas tiden från uppmaning till handling, samtidigt som fysiska fakturor säkerställer hög leveranssäkerhet.

Tydlig kommunikation minskar kredittiden
Minska riskerna för fördröjda eller uteblivna betalningar genom att kommunicera viktiga budskap snabbt, säkert och användarvänligt. Med säker och automatiserad hantering av kommunikationen minskar tidskrävande administration samtidigt som informationen blir mer lättillgänglig för den som behöver den.

Säkra kommunikationstjänster
För kredithanterings- och inkassobolag är det nödvändigt att följa branschlagarna och att hela kommunikationskedjan från inkommande, utgående till mottagare är säker. Våra kommunikationstjänster inom både print och digitalt hjälper våra samarbetspartners att hantera kommunikation snabbt och kostnadseffektivt och samtidigt hålla en hög datasäkerhet.

Så kan inkassobranschen minska dataskyddsriskerna
Inkassoföretag hanterar extra skyddsvärda personuppgifter (skulder) i stora mängder och måste följa respektive lands regelverk för branschen. Om dataskyddet brister riskeras sanktionsavgifter och i värsta fall att bli av med tillstånd att bedriva inkassoverksamhet och därmed sina intäkter.

Från indrivning till framtida samarbete mellan inkassobolag
Inkassobranschen utvecklas i och med att fler och fler digitala lösningar skapas och tillåts. För att ta sitt samhällsansvar nu och i framtiden måste bolagen använda tekniken för att gå från indrivning till hjälpsamt kundfokus. Det anser Andreas Komnæs, chef för nya produkter och tjänster på Kredinor. – Branschen måste arbeta på nya sätt för att uppfylla förväntningarna i samhället, säger han.

Webinar: Digitala brevlådor - genvägen till över halva Sveriges inkorg
Fler och fler önskar den viktiga posten till sin digitala brevlåda. I detta webinar berättade Sofia Caravaggi från Kivra och Per Lindberg från Strålfors allt som är värt att veta om hur digitala brevlådor förenklar för avsändare och miljontals mottagare landet över.

Öresundskraft gör en kraftsamling för nöjdare kunder
Den 23 december 1859 fick Helsingborgarna för första gången se sina gator lysas upp och gnistan för Öresundskraft tändes där och då. Idag har bolaget 125 000 kunder och har tre år i rad blivit utnämnda till bäst i Sverige när det gäller kundservice inom energibranschen. 1859 var inte energifrågan en stor snackis, 2022 är det helt annorlunda.

Smidig fakturabetalning – för en bättre kundupplevelse
PostNord Strålfors är nordens ledande aktör inom kundkommunikation som årligen hanterar hundratals miljoner utskick av fakturor. Nu vill bolaget tillsammans med Tink, Europas ledande leverantör inom open banking, revolutionera hur konsumenter hanterar och betalar sina fakturor.

Det svåra är inte vad som står i avtalet
När Intrum skulle outsourca sin kundtjänst för EDI-fakturering, var det naturligt att vända sig till Strålfors. De två bolagen har samarbetat under lång tid inom olika digitala tjänster. Man känner varandra, man har skrivit många avtal tidigare. Men outsourcing i lite större skala ställer annorlunda krav. Eftersom det svåra inte står i något avtal.