Content hub

Kategorier nivå 1

Kategorier nivå 1

Payment-Management-2_16-9.jpg

Webinar 8/12: Svenskarnas attityder till betalmetoder och betaltjänster

Den 8 december bjuder vi in till webinar med Lukas Berg, VD Insight Intelligence som genomfört undersökningen ”Sverige Betalar” om svenskarnas betalvanor. Lukas kommer att berätta mer om resultaten och vad vi kan förvänta oss framåt kring betaltjänster och betalmetoder. Som deltagare på webinariet får du tillgång till hela rapporten.

Lösningar som ger energibranschen hållbar effekt

Smarta lösningar som ger energibranschen hållbar effekt

Energibranschen befinner sig mitt i en transformation. Omställningen mot mer hållbar energi sker samtidigt som fokus på att tillgodose kundernas behov ökar. Strålfors har 25 års erfarenhet av samarbete med energibranschen. Läs mer om hur smarta kommunikationslösningar, hållbara processer och automatiserade flöden hjälper en bransch i ständig utveckling.

Effektiv tjänst minskar manuell felhantering av fakturor

Effektiv tjänst minskar manuell felhantering av fakturor och spar både tid och pengar

Allt fler ekonomiavdelningar automatiserar verksamheten för att öka produktiviteten och skapa mer tid över för medarbetarna att utföra värdeskapande aktiviteter. Trots detta läggs fortfarande många timmar på manuell felhantering av fakturor. Det är både kostsamt och tidskrävande. Nu har PostNord Strålfors lanserat en ny valideringstjänst som effektivt hjälper dig rätta elektroniska dokument.

Lägg alla ägg i samma korg när du digitaliserar din affärskommunikation

Lägg alla ägg i samma korg när du digitaliserar din affärskommunikation

Med en stor del företagskunder ställs andra krav på flödet i affärskommunikationen än när det handlar om privata kunder. Stefan Winbo, Nordic Product Manager på PostNord Strålfors, uppmanar därför energibranschens aktörer att lägga alla ägg i samma korg för att få ut maximal nytta av att digitalisera och automatisera sina B2B-flöden. Här förklarar han varför!

Energibranschen minskar kostnader

Energibranschen minskar kostnaderna med effektiva lösningar

Tillgänglighet till information är allt och vikten av att förstå kundens resa är mer avgörande än någonsin. Så hur gör du när kraven från kunderna ändras samtidigt som ledningen förväntar sig minskade kostnader? Vet du hur du går vidare? Tillsammans med oss inleder du en resa som gagnar alla inblandade parter.

Tre tips som ökar dialogen med dina kunder

Tre tips som ökar dialogen med dina kunder

Kundkommunikation är en av de viktigaste och mest kritiska faktorerna för att få behålla sina kunder och skapa lojalitet. I en tid med många oroligheter är detta en av de största utmaningarna för aktörer inom energibranschen. Energi- och elförsörjning är en av de hetaste frågorna i dagens samhälle. Men bryr sig kunderna om vem som levererar elen? Är priset den enda faktor som avgör vilken leverantör valet faller på?

Manuell felhantering av fakturor – nödvändigt ont?

Många timmar läggs på manuell felhantering av fakturor - trots automatisering – helt i onödan

Uträkningar från PostNord Strålfors visar att många ekonomiavdelningar lägger ner tusentals timmar per år på manuell felhantering av fakturor. Detta trots att processerna är automatiserade – något som är både kostsamt och tidskrävande. Men är manuell felhantering verkligen nödvändigt eller finns det andra vägar att gå?

Minska kostnaderna med effektiva och automatiserade processer

Minska kostnaderna med effektiva och automatiserade processer

Spara tid, resurser och effektivisera arbetet tvärfunktionellt med smarta lösningar för inkommande och utgående kommunikation. Rätt information till rätt person, vid rätt tidpunkt och i rätt kanal möjliggör en smidigare arbetsmiljö för kundtjänst och en bättre helhetsupplevelse för kunden.

Sustainability_16-9.jpg

Hållbara processer kräver smarta lösningar

De ökade kraven på hållbarhet sträcker sig längre än energi från förnybara källor. Med digitala kommunikationslösningar i framkant lägger vi tillsammans grunden för hållbara interna och externa processer – och ökar medvetenheten hos era kunder. Vi kallar det hållbarhet på djupet!

Increased-loyalty_16-9.jpg

Ökad kundlojalitet. Minskat kundbortfall.

Låt era kunder själva bestämma hur de vill kommunicera och när och hur de vill betala. Med fler anpassade valmöjligheter ökar ni kundförståelsen – lojalitet och engagemang stärks när information blir till dialog.

B2B-effective-communication_16-9.jpg

Mer effektiv kommunikation B2B

Med 30 års erfarenhet inom e-fakturering säkerställer vi att ert fakturaflöde är effektivt och framtidssäkert. Genom att samla inkommande och utgående företags- och myndighetskommunikation på ett och samma ställe får ni full kontroll, mer effektiva processer och minskar tidskrävande handpåläggning.

Skellefteå Kraft

Skellefteå Kraft – en digital framgångssaga

Skellefteå Kraft har genomgått en imponerande digital resa. Trots stora utmaningar har de idag en effektiv verksamhet med kanske Sveriges bästa kundservice i energibranschen. – Utan PostNord Strålfors kundfokus hade vi aldrig kommit så här långt, säger Eva-Lena Berglund, chef Fakturering.

Kivra

Experten: Så maximerar du kundernas dataskydd

Extremt höga förväntningar på personlig integritet och personuppgifter som betraktas som en valuta. För att få nöjda kunder måste man idag hantera persondata på rätt sätt – och att endast uppfylla lagkraven räcker inte. Juristen Anna Mirsch Peiris ger sina bästa tips på hur man säkerställer ett bra dataskydd.

Kivra

Experten: Så maximerar du kundernas dataskydd

Extremt höga förväntningar på personlig integritet och personuppgifter som betraktas som en valuta. För att få nöjda kunder måste man idag hantera persondata på rätt sätt – och att endast uppfylla lagkraven räcker inte. Juristen Anna Mirsch Peiris ger sina bästa tips på hur man säkerställer ett bra dataskydd.

Red Hat OpenShift

Så funkar OpenShift

Modern programmering: Använd Kubernetes-teknik för att dela upp applikationen i mikrodelar baserat på stödfunktioner och placera dessa i containrar. Hängde du inte med? Lugn, vi förklarar hur det hänger ihop.

OpenShift från Red Hat

Snabbare utveckling med skalbar mjukvara

Skalbar i realtid, högre kvalitet och driftsäkerhet samt 30 % snabbare kundanpassningar. Fördelarna för våra kunder är många när vi byter till en ny framtidssäkrad plattform för mjukvaruutveckling.

SCS-2022_16-9.jpg

Rethink!

Den 25 oktober arrangerades årets Smarter Communication Summit på temat "Rethink!". Närmare 1000 deltagare från alla nordiska länder följde eventet live och online. Du kan nu ta del av videoinspelningar från keynotes, kundcase och paneldiskussioner och få inspiration till innovation.

Åke Andersson, Information Security Officer på PostNord Strålfors

”ISO är som en liten bibel för oss”

Varje dag passerar enorma mängder data PostNord Strålfors system. Ytterst ansvarig för informationssäkerheten är Åke Andersson. - Det är många som pratar om cybersäkerhet idag, men det har varit en central fråga för PostNord Strålfors länge.

ESI-flode_16-9.jpg

Webinar: Kvalitetssäkra ditt leverantörsfakturaflöde

Det är mycket att hålla reda på när det gäller eFaktura. Det är EU-direktiv, lagkrav, Peppol, olika format och regler för arkivering. I detta webinar redde Stefan Winbo ut en del av begreppen kring vad som gäller för elektronisk fakturahantering.

Digitalisering-leverantorer_16-9.jpg

Lösningarna som får med dina leverantörer på digitaliseringsresan

Har du svårt att få dina leverantörer att hänga med i samma digitaliseringstakt som du? Vi vet att många företag tycker att onboardingen av leverantörer till digitala flöden blir en övermäktig uppgift att ta sig an. Det finns varken tid, resurser eller kompetens för detta internt på många företag. Men det finns lösningar – här är tjänsterna som får med leverantörerna på tåget!

Automatisering, AI och Machine Learning

Förbättra dina kommunikationsprocesser med Automatisering, AI och Machine Learning

Automatisering och digital kommunikation ställer höga krav på ny kompetens, teknikinvesteringar och god planering – men öppnar samtidigt för möjligheten att integrera kommunikation i affärsprocesserna. Det ger i sin tur positiva effekter som bättre kundrelationer, lägre kostnader, högre regelefterlevnad och bättre flöden i verksamheten.

Visa fler

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och håll dig uppdaterad om trenderna inom digitala kommunkatioch hur du kan kommunicera mer effektivt.

Kom igång!