Content hub

Förenklad e-fakturahantering med nya tjänsten "Ja tack till e-faktura"
Med den nya tjänsten "Ja tack till e-faktura", som lanseras av Nordea och Swedbank och hanteras av e-fakturabolaget, tas ytterligare ett steg mot att förenkla övergången till digital fakturering. Tjänsten gör det möjligt för privatpersoner att med ett medgivande anmäla sig till alla avsändare som skickar e-faktura.

Ett stort steg i harmonisering av eFaktura B2B
Den 5 november 2024 tog EU Economic and Financial Affairs Council (ECOFIN) ett beslut som kommer att förändra fakturahanteringen för företag över hela Europa. Beslutet, kallat VAT in the Digital Age (ViDA), syftar till att modernisera momshanteringen genom digitalisering och harmonisering av regler för e-fakturering och momsrapportering inom EU.

Utebliven moms förändrar eFaktura-landskapet i Europa
Moms är en av EU viktigaste skatteintäkter, men varje år går miljardbelopp förlorade på grund av momsbedrägerier och ineffektiv administration. Denna uteblivna moms har skapat stora utmaningar för unionen och påverkat konkurrensen på den inre marknaden. Med ViDA-paketet siktar EU på att skapa ett mer effektivt och enhetligt system för momshantering som kan hantera dessa utmaningar.

Bättre kundupplevelse och starkare kassaflöde med smarta betallösningar
Att erbjuda enkla, tydliga och smidiga alternativ för betalning av fakturor är nyckeln till en bättre kundupplevelse och ökar chansen att få betalt snabbare. – Kunder vill betala så enkelt som möjligt, men samtidigt förstå vad de betalar för. Det har vi lösningar för, säger Thomas Otterlund, nordisk produktchef på PostNord Strålfors.

Webinar: Svenskarnas betalvanor och möjligheter framåt
Vi bjuder in dig till ett webinar där vi delar insikter från undersökningen "Sverige betalar 2024" och diskuterar hur Strålfors förnyar sina betaltjänster och vårt ekosystem av partners som ger mottagaren valfrihet vid fakturabetalning.

Digitalisering av leverantörer: Nyckeln till ökad kundnöjdhet
Inom e-handeln lägger många företag stor vikt vid att förbättra slutkundens upplevelse. De optimerar kassaflödet och finslipar användargränssnittet. Men ofta underskattas behovet av att digitalisera och automatisera leveranskedjan bakom kulisserna. En smidig och effektiv leveranskedja är dock avgörande för att leverera en överlägsen kundupplevelse och behålla konkurrenskraften på marknaden.

Minskad churn och träffsäker kundkommunikation för Telekombolag
Med stärkt fokus på kundkommunikation och kundservice i världsklass kan telekombolagen vinna kundernas förtroende och stärka lojaliteten. Strålfors har lösningarna som krävs.

Rätt verktyg för effektivare kundservice i telekombranschen
I en bransch med hög konkurrens är det viktigt som telekomleverantör att möta kundernas förväntningar på service. Uppdaterade system med all kommunikation och snabb tillgång till rätt information om abonnemang och fakturor är viktigt för att hålla kunderna lojala och minimera risken för churn.

Effektiv fakturahantering B2B för telekombolag
Låt inte ineffektiva fakturaprocesser mellan dig, dina leverantörer och företagskunder stå i vägen för fokus på din kärnverksamhet. Med en nordisk, automatiserad lösning för att skicka och ta emot e-fakturor kan ni lägga tid och fokus på rätt saker.

Telekomfakturan som sälj- och kommunikationskanal
Fakturan är en viktig och naturlig kontaktväg mellan telekomföretaget och kunden. Använd fakturans fulla potential med aktuell information och personliga erbjudanden om senaste mobilen eller extra surf så blir den en värdefull kanal som främjar merförsäljning.

Kundanpassade lösningar för fakturabetalningar inom telekom
Mobil- och bredbandsfakturor som är krångliga att betala riskerar att leda till kostsamma inkassoärenden och inte minst till frustrerade kunder. Hela 76%* av svenskarna tycker det är viktigt att kunna välja mellan olika betalmetoder. Med flera kanalval och betalningsalternativ ökar ditt telekomföretag kundlojaliteten.

Stärk kundlojaliteten med kundkommunikation i världsklass
Att behålla sina kunder är ett viktigt fokusområde för telekomföretag. Kunderna kan enkelt byta leverantör på grund av en enda dålig kundupplevelse. En viktig faktor för att stärka kundlojaliteten är att kommunicera med kunderna på deras villkor.

Fakturapåminnelse via SMS
Med en fakturapåminnelse via SMS utan påminnelseavgift ökar ni betalningsgraden och minskar risken för kostsamma inkassoärenden. Och förbättrar cashflow!

Telia: ”Vi talar samma språk”
Det nordiska samarbetet mellan PostNord Strålfors och Telia har pågått i över tjugo år. Telia Finland har i 15 år varit kund hos Strålfors när det gäller lösningar för print. År 2022 utökades samarbetet till att även omfatta digitala distributionskanaler i samband med att Telia ville effektivisera sitt partnernätverk och valde Strålfors som sin samarbetspartner för fakturahantering.

Patientsäker och automatisk packning av självtester
Självprovtagning i hemmet minskar vårdgivarnas vårdskulder och bidrar till kraven på kostnadsbesparingar. Dock är manuell packning av självtestkit ofta en tidskrävande process för vårdgivaren. Genom att låta en maskin packa blir processen snabbare, effektivare och säkrare.

Elevate!
Den 28 maj livesändes Smarter Communication Summit 2024. Ett digitalt och nordiskt event på temat "Elevate", för närmare 1 000 personer. Du har nu möjlighet att titta på alla inslag från eventet med våra talare, experter och kundcase. Få inspiration kring AI, cybersäkerhet och digital kundkommunikation.

Frende Forsikring effektiviserar dokumenthanteringen
Enastående kundservice, banbrytande teknik och engagemang för kundernas behov har gjort Frende Forsikring till en ledande aktör inom försäkringsbranschen.

Har du den mest effektiva processen för inkommande fakturor?
Alla företag tar som bekant emot leverantörsfakturor. Dessa kan komma in på olika sätt som t ex e-fakturor, PDF:er eller på papper. Idag digitaliseras ofta PDF:er och pappersfakturor, men har du funderat på hur ni kan nå ett 100% digitalt flöde direkt och reducera kostnader och minska risken för fel?

Optimera kundupplevelsen med ett nära partnerskap
För att försäkringsbolag ska kunna möta sina kunders krav på kommunikation behöver de veta vilka lösningar som finns och kommer att lanseras. Micael Rapp, Förvaltningsledare-IT på Länsförsäkringar AB, menar att ett utvecklande och tätt samarbete med en kommunikationsleverantör är grunden för att hålla sig uppdaterad och i framkant.

Framtidens kundfokuserade lösningar för nordiska bank- och finansbolag
Banker och finansbolag behöver möta kundernas krav på kommunikation och säkerhet nu och i framtiden. Tillsammans med Strålfors blir det möjligt.

Digitaliserad och anpassad kundkommunikation som lever upp till förväntningarna
Kunder agerar mer och mer digitalt och förväntar sig smidiga och flera kommunikationsvägar. Det finns stora möjligheter för banker och finansbolag att anpassa och utveckla sin kundkommunikation och se till att utskicken hamnar i den kanal som kunden föredrar.