NordicAdCompass_Hero_3-1.jpg

Nordic Advertising Compass (NAC) 2019

Kunders beteenden förändras fort. Målgrupper förflyttar sig i kanalerna och nya kanaler växer fram. Att förstå konsumenters beteenden och nå dem utan att störa, blir allt mer komplext.

1 000 konsumenter i Norge, Danmark, Sverige och Finland i åldern 15–74 år, har under januari 2019 svarat på en webbenkät om konsumenters beteenden.

Resultatet är ganska lika i de olika länderna. Skillnaderna syns mer när vi jämför vuxnas (30–74 år) och ungas (15–29 år) beteenden. I NAC har vi fokuserat på fyra områden kopplat till reklam:

  1. Mediavanor. Vilka kanaler föredrar du och spenderar din tid i?
  2. Reklampreferenser. I vilka kanaler uppmärksammar du, och var föredrar du reklam?
  3. Hållbarhet. Upplever du att hållbarhet är viktigt och vad gör du för att leva hållbart?
  4. Mediahållbarhet. Hur mycket fritid spenderar du framför en skärm? Vilka skärmar spenderar du mest tid vid och vid vilka skärmar vill du minska din tid? Vilka kanaler vill du minska din tid i?

Ladda ner PDF

Fyll i uppgifterna i formuläret och ladda ner broschyren. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i vår integritetspolicy.

Nordic Advertising Compass