SCM_2019-2_Hero_3-1.jpg

Smarter
Communication Magazine

Vår branschtidning kommer ut 2-3 gånger per år. Den bevakar alla aktuella branschtrender och beskriver spännande kunduppdrag.

Prenumerera

Håll dig uppdaterad om senaste kommunikationstrenderna, ny teknik samt vilka utmaningar företag som vill kommunicera effektivare står inför. Du kan läsa Smarter Communication som e-magasin, i PDF-format eller prenumerera och få  tidningen direkt hem i brevlådan. 

Alla utgivna nummer

SCM_2019-2_Faksimil_SE.png

Ändrade spelregler mellan kund och företag

Spelplanen har ritats om. För att fortsätta vara relevanta måste företag anpassa sig till en verklighet där kunderna bestämmer reglerna. På omslagen syns tre sällskapsspel med detaljer som bryter mot förväntningarna. Ser du vilka?

Faksimil-2019-1-SE.png

Därför är lek nyckeln till innovation

Flera av de digitala tekniker som står högt på agendan i dag kommer ursprungligen från lek och underhållning. Om detta och mycket mer kan du läsa i detta numret av Smarter Communication Magazine.

SmartMag_2018-3_SE.png

Det handlar om förtroende

På en datadriven marknad är det nödvändigt att slå vakt om kundernas förtroende. Transparens och tydliga värderingar är framgångsfaktorer för relationer som håller över tid.

smartmag_2018-2_se_872px.png

Är du digital nog?

Bara kunden kan avgöra hur ditt erbjudande står sig på marknaden. Men i ett allt mer digitalt samhälle vet vi att valfrihet ger konkurrensfördelar och att de företag som förvaltar sin kunddata smartast har större möjligheter att vara relevanta.

smartmag_2018-1_se_875px.jpg.png

Kartlägg kundens resa

Genom att kartlägga kundens upplevelse i varje enskild del av kundresan – från det första nyfikna sökordet till konvertering och avslutad tjänst – går det att identifiera möjligheter till förbättring. Nyfikenhet och omtanke i varje interaktion ger konkurrensfördelar på en marknad med allt mer lättrörliga konsumenter.

SCM_2017_3_SE_875px_bg-White.jpg

Sy ihop dina kanaler

Meningsfull och relevant. Så ska kundernas upplevelse vara då de är i kontakt med ditt företag – oavsett om det sker via sociala medier, i en fysisk butik eller då de loggar in för att betala en digital faktura. Med en omnichannel-lösning ger interaktion i en kanal avtryck i nästa. Så sy ihop dina kanaler!

scm_2017_2_se.jpg

Kundresan 2.0

Personaliserad mix för bästa kundresan. Med kunskap om hur du kan använda digitaliseringen för att hitta kunder och erbjuda dem det de efterfrågar, kommer din verksamhet att utvecklas på nya marknader. Häng med på den digitala kundresan.

smarter_1-2017_se.jpg

Är du säker?

Oavsett hur kort eller långt ditt företag har kommit på den digitala resan finns det en sak som alltid är aktuell. Säkerheten. Därför ägnar vi nästan ett helt nummer åt detta.

smarter4_se.jpg

Lär dig prata med din data

Vad betyder ditt varumärke när data och algoritmer allt oftare styr kundernas val på internet? Men vägen dit är annorlunda än tidigare och datadriven kommunikation är här för att stanna.

smarter_3-2016-se.jpg

Ett gott rykte ger långa relationer

Alla människor vill bli omtyckta. Detsamma gäller för företag. Om du strävar efter långa kundrelationer måste du vara uppmärksam på kundernas behov och arbeta med företagets rykte. 

Smarter-2-2016-se.jpg

Disruption: Vinna eller försvinna

Den snabba tekniska utvecklingen har skapat möjligheter för små uppstickare att effektivt sätta dagens affärsmodeller ur spel. Vi tittar närmare på disruption och visar hur du kan bli en vinnare.

scm_2016-1_290-179.jpg

Hur fungerar automatiserad kommunikation?

Idag finns det nya och effektiva sätt att samtala med dina kunder – när som helst och var som helst. Men får att nå dit måste du hitta och använda dig av de spår som kunden lämnar efter sig och samtidigt se och förstå behoven.

uppslag_stralfors_web_smc_4_2015_290x224_se.jpg

One-to-one med alla kunder

  • Ömsesidig lojalitet.
  • Varför ska jag äga allt?
  • Respons över förväntan.
  • Snabbrörliga kunder.
  • Följ kundens ledning.
smartcom_2015_3_se_290x224.jpg

Ett sekel med smarta affärer

  • Tillbaka till framtiden – trendspaningar för 10 år sedan
  • Ny konsumentmakt i plånboken
  • Instant shopping förändrar konsumentbeteenden
  • Nya affärer med prediktiv ananlys
  • Strålfors smarta affärer under 101 år
smartmag_2015_2_se_290.jpg

Våga digitalisera din affärsmodell

  • Hård kamp om pengarna
  • Så digitala är dina grannar
  • Se över din affärsidé
  • Uppkopplade prylar
smartcom_2015_1b_se.jpg

Låt kunden visa vägen

  • Bjuder in konkurrenterna
  • Kortläsare med möjligheter
  • Digitala utmaningar
  • Belöna dina kunder
smartcom_2014_3_se_ny.jpg

Vad vet du om dina kunder?

  • Konsumenter
  • Affärsmodeller
  • Varumärken
smartcom_2014_2_se.jpg

Är du redo för framtidens kommunikation?

  • Ta reda på vad kunderna tycker
  • Analysera för bättre dialog
  • Så blir du en supernätverkare
  • Trenderna inom kommunikation
smartcom_2014_1_se.jpg

Multichannel – Kunden kommunicerar i alla kanaler

  • Digitalt körkort
  • Vi tittar österut
  • Eye tracking
  • Versionera mera

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt e-nyhetsbrev News Direct och håll dig uppdaterad om de senaste kommunikationstrenderna och hur du kan kommunicera smartare och mer effektivt.