Marknadstrender Digital transformation

Så framtidssäkrar du företagets kundkommunikation

Accelererande digitalisering och medvetna kunder som efterfrågar valmöjligheter ställer höga krav på företag när det gäller kommunikation och betalningar. PostNord Strålfors sitter på expertisen som krävs för att lyckas.


Erika Hjertén, Head of Sales på PostNord Strålfors.

Den höga digitaliseringstakten gör att konsumenter nu ställer högre krav än någonsin på hur företag ska kommunicera, och i vilka kanaler. Och ju fler digitala kanaler som tillkommer, desto mer ökar komplexiteten.

– I dag handlar allt om att skapa en bra kundupplevelse, och vi går mer och mer från transaktion till dialog. Våra kunder har därför ett behov av att anpassa sin kommunikation till mottagarna. Mottagarna i sin tur vill påverka hur de tar emot sina meddelanden och fakturor, berättar Erika Hjertén, Head of sales på PostNord Strålfors.

Ett ekosystem av partners

PostNord Strålfors hanterar varje år över en miljard kommunikationsmeddelanden åt företag och offentliga verksamheter och är i dag ledande i Norden inom kommunikation. Ett av företagets expertisområden där Erika Hjertén nu ser en mycket snabb utveckling är betallösningar. 

– Många företag tar hjälp av oss för att bygga en framtidssäker lösning för betalningar. Eftersom det går oerhört fort nu måste man vara beredd på att behov och krav kommer att fortsätta förändras över tid, säger Erika Hjertén och fortsätter:

– Här tillhandahåller vi en plattform som möjliggör för konsumenterna att välja vilken kanal de vill betala i, oavsett om det handlar om internetbanksfaktura, digital brevlåda, Swish eller fysisk faktura. 

Ett diversifierat kommunikationsflöde kräver ökat samarbete och olika partnerskap för att konsumenten ska kunna välja mellan de mest populära alternativen. PostNord Strålfors har ett omfattande ekosystem av nordiska partners som gör att kunderna kan använda samma plattform för alla kanaler och länder.

Rustar för en rörlig framtid

När företag väljer att använda PostNord Strålfors plattform för hanteringen av kundkommunikation och betalningar frigörs tid för att fokusera på kärnverksamheten, menar Erika Hjertén. 

– Eftersom det behövs hög kompetens för att täcka nutida och framtida behov passar det sig väl att låta oss sköta detta. För oss är det här kärnverksamhet, vi sysslar med detta 24/7, säger hon.

Smarter Communication Summit

Den 27 oktober arrangerar PostNord Strålfors ett digitalt nordiskt event som handlar om hur vi alla möter vår nya framtid som verkliga digitala medborgare. Eventet kommer innehålla live-debatter om framtidens betalningssätt, intervjuer, kundcase och föreläsare, bland annat Jonathan MacDonald och Nicklas Bergman. Häng med!

Program & anmälan

Inspiration och fördjupning

Omni_Ida-16-9.jpg

Vad är Omnichannel-kommunikation?

Ordet ”omni” i Omnichannel kommer från latin och betyder ”överallt”. Kärnan i Omnichannel är att skapa bästa möjliga och sammanhängande upplevelse tvärs över kanaler. Oavsett hur kunden eller potentiella kunder interagerar med ert företag måste ni samla in och använda dessa data i er framtida kommunikation med just den här personen.

The-future-of-payment_16-9_3.jpg

Framtidens betallösningar

De senaste åren har konkurrensen inom betalningslösningar och andra finansiella tjänster ökat kraftigt. Det finns allt fler leverantörer och bättre och säkrare tjänster än någonsin tidigare. Ta del av inspiration och goda råd från Nordens ledande experter, insikter i hur andra verksamheter har löst sina utmaningar och spännande framtidsspaningar om olika lösningar och trender.

Digitalization-and-environmental-impact_16-9.jpg

Så kan digitalisering sänka ditt företags miljöpåverkan

Visste du att 100 000 pappersfakturor kan motsvara 14 600 kilometer bilkörning eller en resa till Thailand tur och retur? Genom att digitalisera mera kan du bidra till en grönare planet. Vi förklarar hur.