Hållbara processer kräver smarta lösningar

Hållbarhet är något genomgripande som påverkar hela verksamheten. Det finns ingen annan riktning att välja; i stort och i smått. Vi tar dig och dina kunder framåt och vidare på rätt spår.

Kontakta oss

Bransch Energi & samhällsservice

Ligg steget före med en komplett hållbar agenda inifrån och ut

Att erbjuda dina kunder energi från förnybara källor är ett sätt att ta hållbarhetsarbetet framåt. Då syns också de hållbara ambitionerna utåt. Men utan att samtidigt göra de interna och externa processerna mer hållbara kommer inte omställningen att vara komplett. PostNord Strålfors har lång erfarenhet av att hjälpa energibranschen att möta kundernas ökande krav på hållbarhet inom flera områden.

En av de mest fundamentala åtgärderna för att skapa mer hållbara processer är digitalisering. I Bain & Company’s studie “Which Key Technologies Are Improving Sustainability in Your Sector” nämns digitalisering som ett incitament för att stimulera energimedvetna vanor.

Med digitala kommunikationslösningar i framkant och automatiserade processer ser vi till att ni och era kunder ligger steget före – och intar en hållbar position.

 

Digital kommunikation för ökad hållbarhet

Dina kunder ställer höga krav på hur de vill ta emot kommunikation och hur de vill kommunicera. Och idag ses hållbart agerande som en självklarhet. Genom tvåvägskommunikation i digitala kanaler sparar ni inte bara på onödigt användande av papper, porto och fysiska transporter, utan även på era resurser internt.

Läs mer om våra digitala kanaler som kan bidra till ökad hållbarhet:

Digitala brevlådor
E-post och SMS
Internetbankfaktura

Minskat klimatavtryck med automatiserade interna processer

Med hjälp av genomtänkt digitalisering kan processer automatiseras. På så sätt eliminerar du energitjuvarna och säkerställer att det blir hållbart på riktigt; såväl ur ett miljö- som ur ett resursperspektiv. Dina data kvalitetssäkras samtidigt som hållbarhetsarbetet accelererar!

Läs mer om våra lösningar för automatisering och digitalisering av era flöden:

Business Integration Management
Automatisera och effektivisera era elektroniska handels- och fakturaflöden.

Digital Mailroom
Digital automatiserad posthantering - effektivt, snabbt och säkert.

 

Öka medvetenheten hos dina kunder med digitala, personaliserade tips

Att vara medveten om sin elkonsumtion är alltid viktigt – det gäller även om energin är förnybar och grön. Med smarta funktioner och kommunikation som är anpassade efter kundens behov – som att kunna följa elkonsumtionen och ta del av personliga tips och produkterbjudanden – ser vi till att ni ökar medvetenheten hos era kunder. Med ökad medvetenhet av hur konsumtionen ser ut ökar hållbarhetsengagemanget.

Läs mer om våra lösningar som kan anpassa innehåll, utseende och interaktiviteten i era digitala och fysiska kanaler:

Access Interactive
Dynamisk kommunikation

Jeanette-Wittgren_Cirk-375px_Bg-transp.png
Jeanette Wittgren
Sales Manager, PostNord Strålfors

Vill du veta mer om hur du gör er kommunikation mer kostnadseffektiv och hållbar – och möter kundens krav? Kontakta oss så berättar vi mer.

+46 (0)76 881 20 51
jeanette.wittgren@stralfors.se

Skicka ett meddelande

Inspiration och fördjupning

Coop_16-9_Foto-cred.jpg

Så skapar Coop hållbar kommunikation

Coop är en av Sveriges största livsmedelskedjor med näthandel och 800 butiker över hela landet. Sedan 2010 har de ett strategiskt samarbete med PostNord Strålfors. – PostNord Strålfors agerar som en verklig samarbetspartner. De försöker hela tiden hitta lösningar och förbättra affären för oss som kund, säger Jonas Taube, reklamchef på Coop.

Ikano-Bank_16-9.jpg

Digital partner med ett långt och nära samarbete

En Omnikanallösning från PostNord Strålfors ger både tids- och kostnadsbesparingar för Ikano Bank. Den stöttar också verksamhetens hållbarhetsarbete. Nyckeln är ett långsiktigt partnerskap där man utvecklas tillsammans.

Skellefteå Kraft

Skellefteå Kraft – en digital framgångssaga

Skellefteå Kraft har genomgått en imponerande digital resa. Trots stora utmaningar har de idag en effektiv verksamhet med kanske Sveriges bästa kundservice i energibranschen. – Utan PostNord Strålfors kundfokus hade vi aldrig kommit så här långt, säger Eva-Lena Berglund, chef Fakturering.

Compliance_16-9.jpg

”I grund och botten handlar det om tillit”

PostNord Strålfors hanterar enorma mängder personuppgifter varje dag. – I grund och botten handlar det om tillit, att våra kunder och medarbetare ska känna sig helt säkra på att vi kan leverera det vi lovat, både digitalt och fysiskt. Och att vi hanterar kundernas data på ett rätt och säkert sätt, säger Martin Nyberg, Chief Compliance Officer på PostNord Strålfors.

Digitalization-and-environmental-impact_16-9.jpg

Så kan digitalisering sänka ditt företags miljöpåverkan

Visste du att 100 000 pappersfakturor kan motsvara 14 600 kilometer bilkörning eller en resa till Thailand tur och retur? Genom att digitalisera mera kan du bidra till en grönare planet. Vi förklarar hur.

Sustainability_Miljomassigt-ansvar_16-9.jpg

Miljöansvar

Vi arbetar ständigt för att minska vår miljöpåverkan. Det övergripande miljömålet är att vara fossilfritt 2030.