Ligg steget före med en komplett hållbar agenda inifrån och ut
Att erbjuda dina kunder energi från förnybara källor är ett sätt att ta hållbarhetsarbetet framåt. Då syns också de hållbara ambitionerna utåt. Men utan att samtidigt göra de interna och externa processerna mer hållbara kommer inte omställningen att vara komplett. PostNord Strålfors har lång erfarenhet av att hjälpa energibranschen att möta kundernas ökande krav på hållbarhet inom flera områden.
En av de mest fundamentala åtgärderna för att skapa mer hållbara processer är digitalisering. I Bain & Company’s studie “Which Key Technologies Are Improving Sustainability in Your Sector” nämns digitalisering som ett incitament för att stimulera energimedvetna vanor.
Med digitala kommunikationslösningar i framkant och automatiserade processer ser vi till att ni och era kunder ligger steget före – och intar en hållbar position.

Digital kommunikation för ökad hållbarhet
Dina kunder ställer höga krav på hur de vill ta emot kommunikation och hur de vill kommunicera. Och idag ses hållbart agerande som en självklarhet. Genom tvåvägskommunikation i digitala kanaler sparar ni inte bara på onödigt användande av papper, porto och fysiska transporter, utan även på era resurser internt.
Läs mer om våra digitala kanaler som kan bidra till ökad hållbarhet:

Minskat klimatavtryck med automatiserade interna processer
Med hjälp av genomtänkt digitalisering kan processer automatiseras. På så sätt eliminerar du energitjuvarna och säkerställer att det blir hållbart på riktigt; såväl ur ett miljö- som ur ett resursperspektiv. Dina data kvalitetssäkras samtidigt som hållbarhetsarbetet accelererar!
Läs mer om våra lösningar för automatisering och digitalisering av era flöden:
Business Integration Management
Automatisera och effektivisera era elektroniska handels- och fakturaflöden.
Digital Mailroom
Digital automatiserad posthantering - effektivt, snabbt och säkert.

Öka medvetenheten hos dina kunder med digitala, personaliserade tips
Att vara medveten om sin elkonsumtion är alltid viktigt – det gäller även om energin är förnybar och grön. Med smarta funktioner och kommunikation som är anpassade efter kundens behov – som att kunna följa elkonsumtionen och ta del av personliga tips och produkterbjudanden – ser vi till att ni ökar medvetenheten hos era kunder. Med ökad medvetenhet av hur konsumtionen ser ut ökar hållbarhetsengagemanget.
Läs mer om våra lösningar som kan anpassa innehåll, utseende och interaktiviteten i era digitala och fysiska kanaler:

Vill du veta mer om hur du gör er kommunikation mer kostnadseffektiv och hållbar – och möter kundens krav? Kontakta oss så berättar vi mer.
+46 (0)76 881 20 51
jeanette.wittgren@stralfors.se