Ökat engagemang leder till ökad lojalitet
Att förstå kundens resa är A och O för att bibehålla en långsiktig lojalitet. Vi ger dina processer ny energi samtidigt som vi hjälper er att undvika onödig resursåtgång och förlorade kunder.
Hela 81 procent av svenskarna vill själva välja vilken kanal de tar emot sin kommunikation i. Det gör kundanpassad digital kommunikation till ett måste för moderna energibolag som vill ha flera lojala kunder. Därför erbjuder vi konsumentdriven och digital kommunikation, där kundens egna villkor styr kontakten.
Möt kundernas behov genom att låta dem själva välja när och hur de vill betala och kommunicera. Med ett ökat engagemang ökar lojaliteten. Minskad ledtid för betalningar gör dessutom att ni får betalt snabbare.

Optimera fakturan - från informativt till kommunikativt
Fakturan är så mycket mer än bara information om pris och energiförbrukning. Öka kundlojaliteten genom att skicka fakturor som är anpassade efter kundens kanal, med personifierade tips och erbjudanden direkt på fakturan. Ge även mottagaren möjlighet till feedback och direkt kontakt med kundtjänst genom länk till chat.
Dynamisk kommunikation – Skicka interaktiva och responsiva fakturor och kan arbeta med layout och personliga erbjudanden i alla digitala kanaler

Proaktiv och direkt kommunikation
Låt kunden slippa oväntade överraskningar genom att kommunicera proaktivt när det går – och direkt när det behövs. Vi hjälper dig att skapa en långsiktig kundlojalitet och att minska belastningen på kundservice, exempelvis vid prishöjningar och planerade eller oplanerade avbrott.
Omnichannel – Kommunicera i den kanal, fysisk som digital, som kunden själv väljer.

Ge kunden möjlighet att betala på flera olika sätt
Aldrig tidigare har möjligheterna varit fler. Betalningen kan ske via digital brevlåda, internetbank eller Swish – helt enkelt de betalmöjligheter du vill erbjuda era kunder. Med en QR-kod direkt på fakturan går det att betala snabbt och digitalt även från en fysisk faktura.
Payment solutions – Flera lösningar för snabbare och enklare mobila betalningar.

Öka medvetenheten och engagemanget med digitala, personifierade funktioner
Att vara medveten om sin elkonsumtion är alltid viktigt – det gäller även om energin är förnybar och grön. Med smarta funktioner, digital kommunikation och erbjudanden som är anpassade efter mottagaren ser vi till att stärka kundernas medvetenhet om sin elkonsumtion och annat ni har att erbjuda.
Access Interactive - Få full kontroll över dina utskick och anpassa innehåll och utseende både i digitala och fysiska kanaler.

Vill du veta mer om hur du gör er kommunikation mer kostnadseffektiv och hållbar – och möter kundens krav? Kontakta oss så berättar vi mer.
+46 (0)76 881 20 51
jeanette.wittgren@stralfors.se