Bransch Telekommunikation

Minskad churn och träffsäker kundkommunikation för Telekombolag

Med stärkt fokus på kundkommunikation och kundservice i världsklass kan telekombolagen vinna kundernas förtroende och stärka lojaliteten. Strålfors har lösningarna som krävs.

Vinn den hårda konkurrensen om kunderna

I dagens telekombransch byter kunderna enkelt leverantör om de inte är nöjda. Den höga konkurrensen ställer krav på att ständigt överträffa förväntningarna inom kommunikation och betalning. För att minska risken för churn krävs effektiva lösningar för tydlig och personlig kommunikation. Det handlar om att se abonnemangsfakturan som ett verktyg för merförsäljning, att kundservice har lättillgänglig och rätt information och om att effektivisera och automatisera processerna.

Strålfors hjälper telekombolag i Norden med träffsäker kundkommunikation - kundanpassade utskick, smidiga betalningslösningar och effektiva system för kommunikation.  

Jag vill bli kontaktad

Skräddarsydda och säkra kommunikationslösningaringer

Customer-service_16-9.jpg

Rätt verktyg för effektivare kundservice i telekombranschen

I en bransch med hög konkurrens är det viktigt som telekomleverantör att möta kundernas förväntningar på service. Uppdaterade system med all kommunikation och snabb tillgång till rätt information om abonnemang och fakturor är viktigt för att hålla kunderna lojala och minimera risken för churn.

Invoice-as-selling-tool_16-9_New.jpg

Telekomfakturan som sälj- och kommunikationskanal

Fakturan är en viktig och naturlig kontaktväg mellan telekomföretaget och kunden. Använd fakturans fulla potential med aktuell information och personliga erbjudanden om senaste mobilen eller extra surf så blir den en värdefull kanal som främjar merförsäljning.

Easy-payment_16-9.jpg

Kundanpassade lösningar för fakturabetalningar inom telekom

Mobil- och bredbandsfakturor som är krångliga att betala riskerar att leda till kostsamma inkassoärenden och inte minst till frustrerade kunder. Hela 76%* av svenskarna tycker det är viktigt att kunna välja mellan olika betalmetoder. Med flera kanalval och betalningsalternativ ökar ditt telekomföretag kundlojaliteten.

B2B-invoice_16-9.jpg

Effektiv fakturahantering B2B för telekombolag

Låt inte ineffektiva fakturaprocesser mellan dig, dina leverantörer och företagskunder stå i vägen för fokus på din kärnverksamhet. Med en nordisk, automatiserad lösning för att skicka och ta emot e-fakturor kan ni lägga tid och fokus på rätt saker.

Allente, företag i telekombranchen:

”Vi har gjort ett antal anpassningar med hjälp av resurser från PostNord Strålfors som varit otroligt serviceinriktade och lösningsorienterade. De är precis som vi en nordisk organisation och det har varit positivt att de förstår våra specifika behov."

"

Mia Brejcha, Customer Communication Specialist på Allente

Inspiration

Allente

Digitalisering för Allente närmare kunden

Allente står för all entertainment. Namnet ska spegla det nya varumärkets position på marknaden och vad de strävar efter att erbjuda sina kunder. PostNord Strålfors har i nära samarbete med Allente byggt ett system där all fakturering går via Strålfors Omnichannel-plattform, vilket har hjälpt Allente att accelerera sin digitala resa.

Telia Danmark 16-9.png

Telias digitala resa

Telia i Danmark är på en resa som ska göra företaget helt digitalt, både internt och gentemot kunderna.

Webinar om faktura- och betalningstjänster

Framtiden för faktura- och betalningstjänster

I videon från vårt webinar får du veta mer om hur fakturaupplevelsen förändras tillsammans med Tom Pope, SVP of Payments på Tink som intervjuar våra experter från Strålfors: Mattias Norén, VP Business Development, och Andreas Schei, Business Development Manager.

Podcast: Hur man effektiviserar betalningsprocessen för konsumenter

Podcast: Hur man effektiviserar betalningsprocessen för konsumenter

I detta avsnitt av Tink Podcast Fintech Findings kommer du att möta Adam Trojmar, Product Solutions Manager på Tink, och Thomas Otterlund, Product Manager på PostNord Strålfors, med Tom Pope som värd - SVP of Payments and Platforms på Tink.

Kontakta oss!

Vill du veta mer om hur du kan möta framtida krav på kundfokuserade lösningar? Kontakta oss så berättar vi mer.

Jeanette Wittgren
Sales Manager, PostNord Strålfors
+46 (0)76 881 20 51
jeanette.wittgren@stralfors.se

Skicka ett meddelande
Jeanette-Wittgren_500px_Bg-Blue-B5_2402.jpg