Content hub
Kategorier nivå 1
Kategorier nivå 1

Lowells lösning revolutionerar branschen
Lowell satsar på digital tjänsteutveckling. Ett av de viktigaste initiativen är att erbjuda enkla och snabba tjänster direkt i mobiltelefonen. – Vi vill vara ledande i branschen och då måste vi ständigt hitta nya vägar för att kunna ge våra kunder de bästa lösningarna, säger Jens Lindeblad, Head of Digital & Innovation på Lowell.

Full kontroll och kortare ledtider
Övergången till dynamiska fakturor har gjort det möjligt för Nordea Finans att låta kunden bestämma hur de vill ta emot information. Kortare ledtider från produktion till distribution gör det också enklare att snabbt nå ut med aktuella ämnen via fakturan.

Kraftringen
PostNord Strålfors har varit Kraftringens samarbetspartner för fakturaleveranser och andra utskick i Omnichannel. Man är också ett aktivt stöd i digitaliseringsprocessen.

Karolinska sjukhuset
På Karolinska Universitetssjukhusets barnröntgen använder ortopeder och kirurger 3D-printade kroppsdelar för att förstå missbildningar bättre inför en operation och för att göra provoperationer. – Ovärderligt, säger barnröntgenläkare Lena Gordon Murkes.

Ikano Bank
Med en ny digital plattform från PostNord Strålfors möter Ikano Bank kundernas behov. Idag skickar de enkelt fakturor via Vipps, mobilfaktura, e-faktura och Digipost.

Exklusivitet botar reklamtrötthet
I flera attitydundersökningar i Skandinavien märks en utmattningseffekt när det gäller traditionell reklam och marknadsföring. Att sikta brett och hoppas att någon nappar hjälper dåligt om det får effekten att mottagarna installerar adblockers och sätter en ”nej till reklam”-skylt på dörren.

Odder kommun
Danska Odder har valt att låta PostNord Strålfors digitalisera och distribuera all ingående post. Nu ska antalet meddelanden som skickas fel inom kommunen bli noll.

3D-print ger SJ snabbare service och bättre funktion
När tillverkarna slutar producera reservdelar får SJ problem. Men tack vare 3D-print kan de nu få ut fordon från verkstaden i tid – och enkelt förbättra produkter som inte håller måttet.

”Världen är aldrig färdig”
Finska Trafiksäkerhetsverket, Trafi, har under de senaste åren digitaliserat många av sina tjänster. – De flesta medborgare vill hantera sina ärenden digitalt. De vill ha lättanvända tjänster som är tillgängliga när de behövs, säger Maaria Toikka som leder utvecklingen och samordningen av Trafis e-tjänster.

Skatteverket
Att göra befintliga tjänster digitala var det första steget på Skatteverkets digitaliseringsresa. Nu börjar steg två – innovation för en digital vardag. Till sin hjälp har de bjudit in användarna i processen.

Med trätåget in i framtiden
Brios leksakståg är en klassiker som generationer av barn lekt med. Varumärket signalerar både kvalitet och ett stort mått av nostalgi. Så hur tar man en träbana in i den digitala tidsåldern utan att ge avkall på företagets grundvärden? Det vet designchef Erik Söderlind.

Effektivare fakturahantering med EDI
Tack vare PostNord Strålfors EDI-tjänst kan Arbetsförmedlingen enkelt utbyta elektroniska meddelanden med sina 6 000 leverantörer – oavsett vilket system de använder sig av och var i världen de befinner sig.

Tada Medical
Med 3D-print kan uppstartsbolaget Tada Medical ta fram billiga prototyper. Målet är att få fram behandling till cancerpatienter, som förhindrar smärtsamma munblåsor utan svåra biverkningar.

Lättare säljprocess med 3D
Med 3D-printade prototyper kan Glenair Nordic visa sina kunder hur en kundanpassad produkt kommer att fungera i verkligheten. – Det hjälper oss väldigt mycket i säljprocessen, säger tekniska försäljningschefen Filip Sandberg.