Content hub
Kategorier nivå 1
Kategorier nivå 1

Lösningar som stärker marknadspositionen för nordiska försäkringsbolag
Konstanta kostnadsbesparingar och nya konkurrenter skapar utmaningar för försäkringsbolagen. Läs mer om hur PostNord Stralfors lösningar för kundanpassad kommunikation i säkra kanaler bidrar till effektiv skadehantering och ökad konkurrenskraft.

Så håller sig försäkringsbolag relevanta på den förändrade marknaden
Försäkringsbolag står inför stora utmaningar när de regulatoriska kraven ökar, tekniken utvecklas och nya generationer kunder förväntar sig flexibla och tillgängliga kontaktvägar. Maria Lund-Søltoft, med lång erfarenhet av affärsutveckling inom försäkringsbranschen, förklarar hur utvecklingen påverkar branschen.

Stärk konkurrenskraften med anpassad kommunikation i rätt kanal och rätt tid
Försäkringstagare förväntar sig snabba och enkla kontaktvägar i alla ärenden och kan enkelt byta bolag om de är missnöjda med sin upplevelse. Genom att anpassa kommunikationen och betalningsmetoderna efter kundernas preferenser främjas kundlojalitet, merförsäljning och nyförsäljning.

Dataskydd och säker kommunikation enligt respektive lands regelverk
För försäkringsbolag är det verksamhetskritiskt att lagra och hantera information säkert. Hela kommunikationskedjan måste vara säker, annars riskeras ett skadat förtroende och sämre konkurrenskraft. För att minska riskerna krävs ett aktivt och kontinuerligt arbete. Läs våra tre tips för dataskydd.

Smidig skadereglering med effektiv hantering av inkommande kommunikation
När olyckan är framme förväntar sig kunden en smidig och snabb skadehantering. Långsam ärendehantering eller otydliga svar kan sänka förtroendet. För att förbättra kundupplevelsen krävs att försäkringsbolaget hanterar inkommande kommunikation effektivt oavsett kanal och snabbt hittar rätt information för varje ärende.

PayEx samarbete med Strålfors säkrar utskicken av pappersförsändelser
PayEx levererar betalningslösningar och erbjuder tjänster inom hela Norden. Varje månad skickar företaget närmare två miljoner pappersförsändelser till kunder. När PayEx egen printshop växte ur sina lokaler inleddes samarbetet med Strålfors för att utveckla affären och säkra utskicken av pappersförsändelser så som fakturor och kravbrev.

Digitala affärslösningar avgörande för Momentum Industrial
Momentum Industrial är en av Sveriges ledande leverantörer av industrikomponenter. Med fokus på den industriella underhållsmarknaden erbjuder man produkter, know-how och smarta logistiklösningar till sina kunder i Skandinavien.

Alektum Group förbättrar kundupplevelsen och ökar inbetalningarna med rätt kanaler
Koncernen Alektum Group har verksamhet i 14 europeiska länder. Kärnverksamheten är inkasso och till det kopplas marknads- och kreditinformation, juridisk rådgivning och faktureringslösningar. Alektum har samarbetat med PostNord Strålfors sedan år 2000 och Strålfors lösning Omnichannel gör det lättare för Alektum att få betalt.

Säkra betalningslösningar och ökad likviditet för inkassobolag
För bolag inom kredithantering och inkasso ställs höga krav på tydlig och effektiv kommunikation. Men otydliga fakturor och krångliga betalningslösningar skapar problem i flera led. Läs mer om hur PostNord Strålfors hjälper kredithanterings- och inkassobolag att följa lagar och regler i en starkt reglerad bransch med hjälp av kundanpassade och säkra kommunikationslösningar. Och ladda gärna ner vår guide med tips om smidiga betalningslösningar som minskar kredittiden!

Så kan inkassobranschen minska dataskyddsriskerna
Inkassoföretag hanterar extra skyddsvärda personuppgifter (skulder) i stora mängder och måste följa respektive lands regelverk för branschen. Om dataskyddet brister riskeras sanktionsavgifter och i värsta fall att bli av med tillstånd att bedriva inkassoverksamhet och därmed sina intäkter.

Tydlig kommunikation minskar kredittiden
Minska riskerna för fördröjda eller uteblivna betalningar genom att kommunicera viktiga budskap snabbt, säkert och användarvänligt. Med säker och automatiserad hantering av kommunikationen minskar tidskrävande administration samtidigt som informationen blir mer lättillgänglig för den som behöver den.

Säkra kommunikationstjänster
För kredithanterings- och inkassobolag är det nödvändigt att följa branschlagarna och att hela kommunikationskedjan från inkommande, utgående till mottagare är säker. Våra kommunikationstjänster inom både print och digitalt hjälper våra samarbetspartners att hantera kommunikation snabbt och kostnadseffektivt och samtidigt hålla en hög datasäkerhet.

Från indrivning till framtida samarbete mellan inkassobolag
Inkassobranschen utvecklas i och med att fler och fler digitala lösningar skapas och tillåts. För att ta sitt samhällsansvar nu och i framtiden måste bolagen använda tekniken för att gå från indrivning till hjälpsamt kundfokus. Det anser Andreas Komnæs, chef för nya produkter och tjänster på Kredinor. – Branschen måste arbeta på nya sätt för att uppfylla förväntningarna i samhället, säger han.

En bra betalningsupplevelse skapar bättre förutsättningar för minskad kredittid
Olika kunder och gäldenärer har olika betalningsförmåga och preferenser för kommunikation och betalningsmetoder. Därför är det viktigt att inkassobolag jobbar med betalningsupplevelsen som en viktig del av hela kundupplevelsen.

Smidig betalningsupplevelse i rätt kanal
Vi hjälper kredithanterings- och inkassobolag att snabbt skicka fakturor till rätt person, i rätt kanal, med möjlighet till flera betalningslösningar. Med digitala brevlådor, mobilfaktura eller mobila betalningar minskas tiden från uppmaning till handling, samtidigt som fysiska fakturor säkerställer hög leveranssäkerhet.

Öresundskraft gör en kraftsamling för nöjdare kunder
Den 23 december 1859 fick Helsingborgarna för första gången se sina gator lysas upp och gnistan för Öresundskraft tändes där och då. Idag har bolaget 125 000 kunder och har tre år i rad blivit utnämnda till bäst i Sverige när det gäller kundservice inom energibranschen. 1859 var inte energifrågan en stor snackis, 2022 är det helt annorlunda.

Det svåra är inte vad som står i avtalet
När Intrum skulle outsourca sin kundtjänst för EDI-fakturering, var det naturligt att vända sig till Strålfors. De två bolagen har samarbetat under lång tid inom olika digitala tjänster. Man känner varandra, man har skrivit många avtal tidigare. Men outsourcing i lite större skala ställer annorlunda krav. Eftersom det svåra inte står i något avtal.

Smarta lösningar som ger energibranschen hållbar effekt
Energibranschen befinner sig mitt i en transformation. Omställningen mot mer hållbar energi sker samtidigt som fokus på att tillgodose kundernas behov ökar. Strålfors har 25 års erfarenhet av samarbete med energibranschen. Läs mer om hur smarta kommunikationslösningar, hållbara processer och automatiserade flöden hjälper en bransch i ständig utveckling. Och ladda gärna ner vår guide med tips och råd för framtidens energibolag!

Energibranschen minskar kostnaderna med effektiva lösningar
Tillgänglighet till information är allt och vikten av att förstå kundens resa är mer avgörande än någonsin. Så hur gör du när kraven från kunderna ändras samtidigt som ledningen förväntar sig minskade kostnader? Vet du hur du går vidare? Tillsammans med oss inleder du en resa som gagnar alla inblandade parter.

Tre tips som ökar dialogen med dina kunder
Kundkommunikation är en av de viktigaste och mest kritiska faktorerna för att få behålla sina kunder och skapa lojalitet. I en tid med många oroligheter är detta en av de största utmaningarna för aktörer inom energibranschen. Energi- och elförsörjning är en av de hetaste frågorna i dagens samhälle. Men bryr sig kunderna om vem som levererar elen? Är priset den enda faktor som avgör vilken leverantör valet faller på?

Lägg alla ägg i samma korg när du digitaliserar din affärskommunikation
Med en stor del företagskunder ställs andra krav på flödet i affärskommunikationen än när det handlar om privata kunder. Stefan Winbo, Nordic Product Manager på PostNord Strålfors, uppmanar därför energibranschens aktörer att lägga alla ägg i samma korg för att få ut maximal nytta av att digitalisera och automatisera sina B2B-flöden. Här förklarar han varför!