Content hub
Kategorier nivå 1
Kategorier nivå 1

”En samarbetspartner som kan ta oss in i framtiden”
En unik lösning hjälper Kombispel att kommunicera med sin äldre målgrupp, som blir alltmer digital. Nyckeln är ett mångårigt samarbete med PostNord Strålfors och att arbeta både analogt och digitalt i samma flöde.

Digital partner med ett långt och nära samarbete
En Omnikanallösning från PostNord Strålfors ger både tids- och kostnadsbesparingar för Ikano Bank. Den stöttar också verksamhetens hållbarhetsarbete. Nyckeln är ett långsiktigt partnerskap där man utvecklas tillsammans.

Lowells lösning revolutionerar branschen
Lowell satsar på digital tjänsteutveckling. Ett av de viktigaste initiativen är att erbjuda enkla och snabba tjänster direkt i mobiltelefonen. – Vi vill vara ledande i branschen och då måste vi ständigt hitta nya vägar för att kunna ge våra kunder de bästa lösningarna, säger Jens Lindeblad, Head of Digital & Innovation på Lowell.

HB-Care skonar miljön och sparar tid med digitala signaturer
Tidigare krävdes en körning till regionkontoret när en ny förare skulle underteckna ett anställningsavtal. Det var både tidskrävande och miljöskadligt. I dag görs signaturen digitalt och utan att den dagliga verksamheten påverkas, säger Jimmi Fischer, personalchef på HB-Care.

Skadereglering med kunden i fokus
Det norska försäkringsbolaget Fremtind Forsikring hanterar hundratusentals skaderegleringar varje år. Företaget säkerställer bästa möjliga kundupplevelse genom en mix av användarvänliga digitala tjänster och sensitivitetsträning för att få hög kvalitet på de personliga konsultationerna.

Slipar bort friktionen i kundupplevelsen inom bilfinansiering
I början av 2018 startade Volvofinans Bank ett Zero Friction-program för att få en smidigare kundservice – och som följd av det en förbättrad kundupplevelse. I dag har Volvofinans Bank bäst kundservice bland de svenska bankerna och antalet samtal till kundservice per år har minskat med mer än 20 procent.

AI och maskininlärning hjälper till att personanpassa värdepappershandel och investeringar online
Inom värdepappershandel online sticker Saxo Bank ut. Företaget är en licensierad bank, men i kärnan är det ett teknikföretag. Saxo Bank erbjuder onlineplattformar för värdepappershandel till en diversifierad grupp, och man använder AI och maskininlärning för att förutse behov och anpassa plattformserbjudandena.

Medborgarcentrerade kommunala tjänster betalar sig i Århus
Medborgarnas servicecenter i danska Århus lägger ribban högt för upplevelsen av kommunala tjänster med ett tredelat fokus: kvalitet, ekonomi och social hållbarhet.

Banken vinner hjärtan, lojalitet och marknadsandelar med kundupplevelsen
I en tid när de flesta banker tävlar om att bli den mest digitala fokuserar Handelsbanken på kundupplevelsen – både digitalt och i fysiska möten med bankrådgivare. Alltomfattande fokus på kundupplevelsen har inte bara hjälpt Handelsbanken att bli den mest omtyckta banken på alla sina marknader, utan det hjälper dem också att vinna marknadsandelar.

De lyfter kundupplevelsen med designtänkande
Exove Design, ett företag som arbetar med digital tillväxt åt klienter i alla möjliga branscher, tillämpar tankeprocesser från designvärlden på sina kundupplevelselösningar. Resultatet är övertygade och engagerade intressenter, en större förståelse hos klientens kunder och lösningar som bygger på fakta snarare än magkänsla.

Full kontroll och kortare ledtider
Övergången till dynamiska fakturor har gjort det möjligt för Nordea Finans att låta kunden bestämma hur de vill ta emot information. Kortare ledtider från produktion till distribution gör det också enklare att snabbt nå ut med aktuella ämnen via fakturan.

Telias digitala resa
Telia i Danmark är på en resa som ska göra företaget helt digitalt, både internt och gentemot kunderna. – Vårt huvudfokus är digitalisering och förenkling, säger Tamara Khaliel, strategisk sourcingchef på Telia i Danmark.

Kraftringen
PostNord Strålfors har varit Kraftringens samarbetspartner för fakturaleveranser och andra utskick i Omnichannel. Man är också ett aktivt stöd i digitaliseringsprocessen.

Karolinska sjukhuset
På Karolinska Universitetssjukhusets barnröntgen använder ortopeder och kirurger 3D-printade kroppsdelar för att förstå missbildningar bättre inför en operation och för att göra provoperationer. – Ovärderligt, säger barnröntgenläkare Lena Gordon Murkes.

En omnikanallösning för fakturor
Med en ny digital plattform från PostNord Strålfors möter Ikano Bank kundernas behov. Idag skickar de enkelt fakturor via Vipps, mobilfaktura, e-faktura och Digipost.