Content hub

Nordea_16-9.jpg

Full kontroll och kortare ledtider

Övergången till dynamiska fakturor har gjort det möjligt för Nordea Finans att låta kunden bestämma hur de vill ta emot information. Kortare ledtider från produktion till distribution gör det också enklare att snabbt nå ut med aktuella ämnen via fakturan.

16-9_Kraftringen2.jpg

Kraftringen

PostNord Strålfors har varit Kraftringens samarbetspartner för fakturaleveranser och andra utskick i Omnichannel. Man är också ett aktivt stöd i digitaliseringsprocessen.

Karolinska_16-9.jpg

Karolinska sjukhuset

På Karolinska Universitetssjukhusets barnröntgen använder ortopeder och kirurger 3D-printade kroppsdelar för att förstå missbildningar bättre inför en operation och för att göra provoperationer. – Ovärderligt, säger barnröntgenläkare Lena Gordon Murkes.

IKANO-bank_16-9.jpg

Ikano Bank

Med en ny digital plattform från PostNord Strålfors möter Ikano Bank kundernas behov. Idag skickar de enkelt fakturor via Vipps, mobilfaktura, e-faktura och Digipost.

Eksklusivitet-kurerer-reklametretthet_16-9.jpg

Exklusivitet botar reklamtrötthet

I flera attitydundersökningar i Skandinavien märks en utmattningseffekt när det gäller traditionell reklam och marknadsföring. Att sikta brett och hoppas att någon nappar hjälper dåligt om det får effekten att mottagarna installerar adblockers och sätter en ”nej till reklam”-skylt på dörren.

Kundcase_DK_Odder_16-9.jpg

Odder kommun

Danska Odder har valt att låta PostNord Strålfors digitalisera och distribuera all ingående post. Nu ska antalet meddelanden som skickas fel inom kommunen bli noll.

16-9_SJ_3D.jpg

3D-print ger SJ snabbare service och bättre funktion

När tillverkarna slutar producera reservdelar får SJ problem. Men tack vare 3D-print kan de nu få ut fordon från verkstaden i tid  – och enkelt förbättra produkter som inte håller måttet.

Trafi-16-9.jpg

”Världen är aldrig färdig”

Finska Trafiksäkerhetsverket, Trafi, har under de senaste åren digitaliserat många av sina tjänster. – De flesta medborgare vill hantera sina ärenden digitalt. De vill ha lättanvända tjänster som är tillgängliga när de behövs, säger Maaria Toikka som leder utvecklingen och samordningen av Trafis e-tjänster.

skatteverket-16-9.jpg

Skatteverket

Att göra befintliga tjänster digitala var det första steget på Skatteverkets digitaliseringsresa. Nu börjar steg två – innovation för en digital vardag. Till sin hjälp har de bjudit in användarna i processen.

Brio-erik-16-9.jpg

Med trätåget in i framtiden

Brios leksakståg är en klassiker som generationer av barn lekt med. Varumärket signalerar både kvalitet och ett stort mått av nostalgi. Så hur tar man en träbana in i den digitala tidsåldern utan att ge avkall på företagets grundvärden? Det vet designchef Erik Söderlind.

Arbetsförmedlingen-1.jpg

Effektivare fakturahantering med EDI

Tack vare PostNord Strålfors EDI-tjänst kan Arbetsförmedlingen enkelt utbyta elektroniska meddelanden med sina 6 000 leverantörer – oavsett vilket system de använder sig av och var i världen de befinner sig.

Tada_16-9.jpg

Tada Medical

Med 3D-print kan uppstartsbolaget Tada Medical ta fram billiga prototyper. Målet är att få fram behandling till cancerpatienter, som förhindrar smärtsamma munblåsor utan svåra biverkningar.

KD_3Dprint_pn_tpl_ljungby_skiss_KD_11494.JPG

Nya affärsmöjligheter med 3D-print

Åtta veckor kortare uppstartstid för projekt, många insparade arbetstimmar och helt nya affärsmöjligheter. – 3D-print ändrar spelplanen, säger teknikspecialisten Jonas Wingdén.

Filip-Sandberg_Glenair-Nordic_875x500.jpg

Lättare säljprocess med 3D

Med 3D-printade prototyper kan Glenair Nordic visa sina kunder hur en kundanpassad produkt kommer att fungera i verkligheten. – Det hjälper oss väldigt mycket i säljprocessen, säger tekniska försäljningschefen Filip Sandberg.

Skelleftea-kraft_16-9.jpg

Nöjdare kunder tack vare digitaliseringen

Skellefteå Kraft ska bli det bästa energibolaget för Sverige. Med branschens nöjdaste kunder är de på god väg.

Visa fler

Newsletter-Bg_3-1_SE.jpg

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt e-nyhetsbrev och håll dig uppdaterad om de senaste kommunikationstrenderna och hur du kan kommunicera smartare och mer effektivt.

Kom igång!