Utskick i rätt kanal
81 procent av svenskarna vill själva välja vilken kanal de tar emot sin kommunikation i. Med Output Management ger du dem valmöjligheten att byta – mellan både fysiska och digitala kanaler. Det ger dig nöjdare kunder.
Prata med kunden – där kunden vill
Antalet möjliga kommunikationskanaler blir bara fler och fler. Men ingen av dem är en bättre eller sämre kontaktväg till kunderna än en annan. Där en kund föredrar en digital brevlåda föredrar en annan internetbankfaktura och en tredje fysiska brev.
Faktum är att 81 procent av svenskarna själva vill kunna välja kanal enligt vår rapport ”Nordic Channel Compass 2018”. Och 29 procent byter eller funderar på att byta företag när de inte själva får bestämma. För att göra alla kunder nöjda finns det bara en lösning: Kommunicera i samtliga kanaler.
Personaliserat lättförståeligt innehåll
Hela 92 procent av svenskarna tycker att det är viktigast att kommunikationen är lättförståelig. Samtidigt så ökar sannolikheten att mottagaren öppnar ett dokument som är relevant och intressant.
Med våra Output Management-lösningar kan du anpassa utskicken så att innehållet personaliseras och blir mer intressant för mottagaren. Dessutom finns det möjlighet att lägga in interaktiva animationer som gör innehållet lättförståeligt.
Styr kommunikation till rätt kanal
Med hjälp Output Management-lösningarna slipper du huvudbry med att hålla koll på vilken kund som vill få vad i den ena eller andra kanalen. Det sköter vi åt dig. Vi kan skicka ut en digital fil som ett fysiskt brev. Eller ett fysiskt brev som en digital fil.
Resultatet blir att rätt data är på rätt ställe. Det ger dig full koll på din kommunikation, säkerställer produktkvaliteten, ökar kundupplevelsen – och ger dig helt nya möjligheter att kommunicera i rätt kanal.
Har du frågor?
Om du vill veta mer om hur våra lösningar inom Output Management kan hjälpa dig att effektivisera, förenkla och personalisera dina kommunikation - då ska du höra av dig till oss. Allt börjar med ett samtal.