Content hub
Kategorier nivå 1
Kategorier nivå 1

Så kan digitalisering sänka ditt företags miljöpåverkan
Visste du att 100 000 pappersfakturor kan motsvara 14 600 kilometer bilkörning eller en resa till Thailand tur och retur? Genom att digitalisera mera kan du bidra till en grönare planet. Vi förklarar hur.

Digitalisera för miljön
För företag och organisationer som vill sänka sin klimatpåverkan kan digitalisering av kundkommunikationen vara en viktig pusselbit – om det görs strategiskt och på rätt sätt.

”Se möjligheterna med att ligga i framkant”
Att digitalisera med miljön i fokus gör det möjligt för företag att nå stora konkurrensfördelar. Det menar Johan Falk, grundare och ledare av Exponential Roadmap Initiative.

Pandemin gav oss digitala möten – men var är arbetsplatsen?
Det senaste året har övergången till videomöten och digitala verktyg varit en lösning för att kunna fortsätta arbeta. Men vi är många som har insett att det inte räcker som plan för hur vi ska arbeta i framtiden.

Jobba säkert på distans
Distansarbete ställer höga krav på korrekt datahantering och säker distribution. Nu när Covid-19-pandemin har flyttat kontoret till molnet är det klokt att också ta fram digitala strategier för arkivering och säker tillgång till affärskritiska dokument.

Fem digitala trender som kommer att forma 2021
Den snabba digitaliseringen 2020 förändrade sättet vi kommunicerar på. Som en följd är digital tillit, personalisering och konversationsdesign områden som får ökad betydelse för kunderna 2021. Det menar Mattias Norén, Head of Strategy and Business Development.

Personalisering på kundens villkor
Fördelarna med datadriven kommunikation är många, om det är till nytta för alla parter. När konsumenter känner oro över hur företag använder deras persondata är det dags att fundera på nya strategier.

Nya ISO 27001-certifieringar garanterar pålitliga säkerhetsmetoder
Risker relaterade till cybersäkerhet och dataintrång har ökat de senaste åren och organisationer måste i allt högre grad visa att deras informationssäkerhet och integritetshantering är tillräcklig. ISO 27001-certifieringen visar att en organisation har identifierat risker och vidtagit förebyggande åtgärder för att skydda organisationen mot informationssäkerhetsbrott.

Hur ser framtiden för kundkommunikation ut?
Mattias Norén, Head of Strategy & Business Development for PostNord Strålfors, råder företag och myndigheter att vara beredda på det oförutsedda. Med flexibla och kanaloberoende lösningar kan du fortsätta leverera förväntningar till kunder och medborgare i framtiden.

Innovation tillsammans med kunder skapar nya värden
Hur bra är du på att lyssna på vad kunden egentligen vill ha? Forskaren Per Kristensson ser stora konkurrensfördelar när företag innoverar tillsammans med sina kunder. Man kan inte vara kundfokuserad utan att se vad kunden bidrar med och sätta värde på samskapandet.

Företag bekämpar Covid-19-krisen med innovation
Coronaviruset har tvingat företag världen över att snabbt ställa om sina verksamheter. Det har lett till en mängd nya innovationer från medicinsk skyddsutrustning till smarta mötesverktyg.

Från kontantlösa betalningar till kontaktlösa – så förändras betalmönstren i Norden
Kommer du fortfarande att bära omkring på en plånbok om fem år? Förmodligen inte. Digital teknik öppnar upp för nya kontaktlösa betalningar som bättre integreras i köpupplevelsen.

Träffa våra experter på CX
Få tillgång till intervjuer med ledande experter som arbetat med framgångsrikt med kundupplevelser i sina verksamheter. Intervjuerna lyfter flera fördelar med god CX och ger värdefulla insikter och tips som enkelt går att applicera inom olika företag och organisationer. Lär av de bästa. Och överträffa konkurrenterna.


eArkiv ger säkrare lagring av data
Har du skapat ett projekt som ska förändra världen? Eller behöver du bara få bättre ordning på dina fakturor. Med eArkiv ser vi till att ditt företags viktiga dokument alltid förvaras på ett säkert sätt.


Delad kunskap motor för innovation
Digital Commons beskrivs ofta som en digital resurs som är öppen för andra att fritt använda och utveckla, med Wikipedia som ett av de mest kända exemplen. Kunskapsdelning genom Digital Commons ökar också inom medicinsk forskning och smarta städer.