Content hub

Digitalisering-leverantorer_16-9.jpg

Lösningarna som får med dina leverantörer på digitaliseringsresan

Har du svårt att få dina leverantörer att hänga med i samma digitaliseringstakt som du? Vi vet att många företag tycker att onboardingen av leverantörer till digitala flöden blir en övermäktig uppgift att ta sig an. Det finns varken tid, resurser eller kompetens för detta internt på många företag. Men det finns lösningar – här är tjänsterna som får med leverantörerna på tåget!

Automatisering, AI och Machine Learning

Förbättra dina kommunikationsprocesser med Automatisering, AI och Machine Learning

Automatisering och digital kommunikation ställer höga krav på ny kompetens, teknikinvesteringar och god planering – men öppnar samtidigt för möjligheten att integrera kommunikation i affärsprocesserna. Det ger i sin tur positiva effekter som bättre kundrelationer, lägre kostnader, högre regelefterlevnad och bättre flöden i verksamheten.

Sex digitala trender att hålla koll på 2022

Sex digitala trender att hålla koll på 2022

Om det är någonting de två senaste åren har visat världen, så är det att transformation alltid är möjlig. Aldrig tidigare har människors arbete och levnadsmönster förändrats så mycket på så kort tid – och aldrig tidigare har digitaliseringen rört sig så snabbt inom alla grupper i samhället.

Magnus Widgren

Datadriven kreativitet – så gör du

Hur skapar du kreativt material som är tillgängligt under längre tid? Och som aktiveras automatiskt baserat på kundbehov och beteende? – För första gången någonsin är vi i ett läge där tekniken tillåter oss att driva kreativa kampanjer med data på ett enkelt sätt, säger Magnus Widgren, Head of Growth på Edisen.

Compliance_16-9.jpg

Compliance måste genomsyra hela organisationen

PostNord Strålfors hanterar enorma mängder personuppgifter varje dag. Det betyder att leveranserna också handlar om förtroende, integritet och kvalitet. – I grund och botten handlar det om tillit, att våra kunder och medarbetare ska känna sig helt säkra på att vi kan leverera det vi lovat, både digitalt och fysiskt. Och att vi hanterar kundernas data på ett rätt och säkert sätt, säger Martin Nyberg, Chief Compliance Officer på PostNord Strålfors.

Niklas-Bergman_16-9.jpg

Så möter du framtiden på rätt sätt

Riskkapitalisten, investeraren och entreprenören Nicklas Bergman har spenderat en stor del av sitt professionella liv med att försöka reda ut var teknologin kommer ta oss i framtiden. – Vi människor har en tendens att tycka illa om förändringar – och teknik har en tendens att övervinna det motståndet så länge vi hittar sätt att använda den till vår fördel, säger han.

Digitalisering-lev_16-9.jpg

Så får du med dig leverantörerna på digitaliseringsresan

Har du digitaliserat dina processer för order- och fakturahantering? Då vet du troligtvis också vilka positiva effekter det ger. Men kanske märker du att inte alla dina leverantörer hänger med i samma digitaliseringstakt som du? Här beskriver vi varför det är så och hur du får dem att hänga på.

Arvato_16-9.jpg

Subscription payments and customer lifetime value

“One of the more interesting shifts is the rise of subscription business models since that not only affect the relation between companies and their customers but also that it is adopted across industries”, says Johan Börjesson, Business Development Payments at Arvato Financial Solutions.

Erika-Hjerten_16-9.jpg

Så framtidssäkrar du företagets kundkommunikation

Accelererande digitalisering och medvetna kunder som efterfrågar valmöjligheter ställer höga krav på företag när det gäller kommunikation och betalningar. PostNord Strålfors sitter på expertisen som krävs för att lyckas.

Omni_Ida-16-9.jpg

Vad är Omnichannel-kommunikation?

Ordet ”omni” i Omnichannel kommer från latin och betyder ”överallt”. Kärnan i Omnichannel är att skapa bästa möjliga och sammanhängande upplevelse tvärs över kanaler. Oavsett hur kunden eller potentiella kunder interagerar med ert företag måste ni samla in och använda dessa data i er framtida kommunikation med just den här personen.

Ej-digitaliserat-dataflode_16-9.jpg

Därför blir leverantören en bromskloss i din digitalisering

För många organisationer är digitaliserade processer idag en självklarhet, som förenklar och effektiviserar administration och eliminerar tröga, manuella arbetssätt. Viljan att digitalisera är stor, men ibland sätter yttre faktorer käppar i hjulen. I den här artikeln tar vi en närmare titt på varför dina leverantörer kan utgöra en bromskloss.

The-future-of-payment_16-9_3.jpg

Framtidens betallösningar

De senaste åren har konkurrensen inom betalningslösningar och andra finansiella tjänster ökat kraftigt. Det finns allt fler leverantörer och bättre och säkrare tjänster än någonsin tidigare. Ta del av inspiration och goda råd från Nordens ledande experter, insikter i hur andra verksamheter har löst sina utmaningar och spännande framtidsspaningar om olika lösningar och trender.

Expert-Avy_Joacim-Gustafsson_16-9.jpg

En del i ett digitalt ekosystem

Avy är en plattform och boendeapp som erbjuder digitala lösningar för det mesta i hemmet – hyresavier, felanmälan, tvättstugebokningar och tillval till lägenheter. – Vi är en av många pusselbitar som behövs för att vardagen ska fungera, säger Joacim Gustafsson, vd på Avy.

Expert_LINK-Mobility_Robin-Jonsson_16-9_3.jpg

Möt kunden där kunden vill vara

Hur gör du din affär relevant i en digital värld? Frågar du Robin Jonsson på LINK Mobility är det genom att leverera värde i mobilen. – Vi konsumenter är kräsna. Några har WhatsApp, andra har Messenger. Vi vill inte förflytta oss. Det betyder att de företag som förstår att möta kunden i kundens kanal har stor fördel, säger han.

Digitalization-and-environmental-impact_16-9.jpg

Så kan digitalisering sänka ditt företags miljöpåverkan

Visste du att 100 000 pappersfakturor kan motsvara 14 600 kilometer bilkörning eller en resa till Thailand tur och retur? Genom att digitalisera mera kan du bidra till en grönare planet. Vi förklarar hur.

Digitalisera-for-miljon_16-9_3-2.jpg

Digitalisera för miljön

För företag och organisationer som vill sänka sin klimatpåverkan kan digitalisering av kundkommunikationen vara en viktig pusselbit – om det görs strategiskt och på rätt sätt.

Johan-Falk_16-9.jpg

”Se möjligheterna med att ligga i framkant”

Att digitalisera med miljön i fokus gör det möjligt för företag att nå stora konkurrensfördelar. Det menar Johan Falk, grundare och ledare av Exponential Roadmap Initiative.

Oscar-Berg_16-9.jpg

Pandemin gav oss digitala möten – men var är arbetsplatsen?

Det senaste året har övergången till videomöten och digitala verktyg varit en lösning för att kunna fortsätta arbeta. Men vi är många som har insett att det inte räcker som plan för hur vi ska arbeta i framtiden.

Work-after-Covid-19_16-9.jpg

Jobba säkert på distans

Distansarbete ställer höga krav på korrekt datahantering och säker distribution. Nu när Covid-19-pandemin har flyttat kontoret till molnet är det klokt att också ta fram digitala strategier för arkivering och säker tillgång till affärskritiska dokument.

Personalized-communication_16-9.jpg

Personalisering på kundens villkor

Fördelarna med datadriven kommunikation är många, om det är till nytta för alla parter. När konsumenter känner oro över hur företag använder deras persondata är det dags att fundera på nya strategier.

Security_16-9.jpg

Nya ISO 27001-certifieringar garanterar pålitliga säkerhetsmetoder

Risker relaterade till cybersäkerhet och dataintrång har ökat de senaste åren och organisationer måste i allt högre grad visa att deras informationssäkerhet och integritetshantering är tillräcklig. ISO 27001-certifieringen visar att en organisation har identifierat risker och vidtagit förebyggande åtgärder för att skydda organisationen mot informationssäkerhetsbrott.

Visa fler

Newsletter-Bg_3-1_SE.jpg

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt e-nyhetsbrev och håll dig uppdaterad om de senaste kommunikationstrenderna och hur du kan kommunicera smartare och mer effektivt.

Kom igång!