Content hub
Kategorier nivå 1
Kategorier nivå 1

Hur ser framtiden för kundkommunikation ut?
Mattias Norén, Head of Strategy & Business Development for PostNord Strålfors, råder företag och myndigheter att vara beredda på det oförutsedda. Med flexibla och kanaloberoende lösningar kan du fortsätta leverera förväntningar till kunder och medborgare i framtiden.

Innovation tillsammans med kunder skapar nya värden
Hur bra är du på att lyssna på vad kunden egentligen vill ha? Forskaren Per Kristensson ser stora konkurrensfördelar när företag innoverar tillsammans med sina kunder. Man kan inte vara kundfokuserad utan att se vad kunden bidrar med och sätta värde på samskapandet.

Företag bekämpar Covid-19-krisen med innovation
Coronaviruset har tvingat företag världen över att snabbt ställa om sina verksamheter. Det har lett till en mängd nya innovationer från medicinsk skyddsutrustning till smarta mötesverktyg.

Från kontantlösa betalningar till kontaktlösa – så förändras betalmönstren i Norden
Kommer du fortfarande att bära omkring på en plånbok om fem år? Förmodligen inte. Digital teknik öppnar upp för nya kontaktlösa betalningar som bättre integreras i köpupplevelsen.

Träffa våra experter på CX
Få tillgång till intervjuer med ledande experter som arbetat med framgångsrikt med kundupplevelser i sina verksamheter. Intervjuerna lyfter flera fördelar med god CX och ger värdefulla insikter och tips som enkelt går att applicera inom olika företag och organisationer. Lär av de bästa. Och överträffa konkurrenterna.


eArkiv ger säkrare lagring av data
Har du skapat ett projekt som ska förändra världen? Eller behöver du bara få bättre ordning på dina fakturor. Med eArkiv ser vi till att ditt företags viktiga dokument alltid förvaras på ett säkert sätt.


Delad kunskap motor för innovation
Digital Commons beskrivs ofta som en digital resurs som är öppen för andra att fritt använda och utveckla, med Wikipedia som ett av de mest kända exemplen. Kunskapsdelning genom Digital Commons ökar också inom medicinsk forskning och smarta städer.


Årets digitaliseringstrender
Finns det en motsättning mellan ökad personalisering och ökade krav på kundintegritet? Mattias Norén, Head of Business Development, ger sin syn på fem frågor företag behöver ta ställning till 2020.


Säg hej till dina nya kollegor
När 50-talisterna går i pension tar generation Z plats. Just nu pågår en generationsväxling på många arbetsplatser. Livsstilsexperten och beteendevetaren Lovisa Sterner förklarar vad det innebär för dynamiken.

Teknik som konsumenter drömmer om
Ericsson Consumer & IndustryLab har tagit reda på vilka trender konsumenter vill se mer av i framtiden. Enklare inköp, snabbare betalningar och mer träffsäkra rekommendationer stod högt på önskelistan.

Hjälp att navigera på ny spelplan
I takt med att antalet betaltjänster ökar blir det allt viktigare för företag att inkludera Payment Management i sin omnikanalstrategi. När konsumenten själv får välja betalmetod ökar både lojaliteten och betalningsviljan.

Nya apparna tar sikte på drömmar
Få hjälp med din vardagsekonomi. Nå ditt sparmål. Förverkliga dina drömmar. Analystjänsterna är det senaste inom appekonomin och vänder sig särskilt till millennials.

Etik+teknik ger nordisk fördel
Betalningslösningar från Kina och USA dominerar den globala e-handeln. Men mittemellan de två stormakterna försöker den norska uppstickaren Vipps norpa åt sig en del av kakan.

Företag förväntas ta ställning
Konsumenter har inte bara högre förtroende för företag än för myndigheter, de förlitar sig också på att näringslivet ska vara en del av lösningen på politiska och sociala problem.

8 tecken på att dina kunder tagit kontrollen
De senaste åren har det talats mycket om att konsumentmakten ökar, men vad betyder det i praktiken och vad gör konsumenterna med den? Vi listar åtta aktuella exempel.