Content hub

Mattias Norén
Mattias-Noren_Expert_NY.png

Årets digitaliseringstrender

Finns det en motsättning mellan ökad personalisering och ökade krav på kundintegritet? Mattias Norén, Head of Business Development, ger sin syn på fem frågor företag behöver ta ställning till 2020.

Generation Z
Anders-Parment_Expert.png

Säg hej till dina nya kollegor

När 50-talisterna går i pension tar generation Z plats. Just nu pågår en generationsväxling på många arbetsplatser. Livsstilsexperten och beteendevetaren Lovisa Sterner förklarar vad det innebär för dynamiken.

Teknologi-forbrukere-drommer-om_16-9_NY.jpg

Teknik som konsumenter drömmer om

Ericsson Consumer & IndustryLab har tagit reda på vilka trender konsumenter vill se mer av i framtiden. Enklare inköp, snabbare betalningar och mer träffsäkra rekommendationer stod högt på önskelistan.

Hjelp-til-a-navigere_16-9_NYAST.jpg

Hjälp att navigera på ny spelplan

I takt med att antalet betaltjänster ökar blir det allt viktigare för företag att inkludera Payment Management i sin omnikanalstrategi. När konsumenten själv får välja betalmetod ökar både lojaliteten och betalningsviljan.

Nye-apper_16-9.jpg

Nya apparna tar sikte på drömmar

Få hjälp med din vardagsekonomi. Nå ditt sparmål. Förverkliga dina drömmar. Analystjänsterna är det senaste inom appekonomin och vänder sig särskilt till millennials.

Etikk-teknologi_2_16-9_NY.jpg

Etik+teknik ger nordisk fördel

Betalningslösningar från Kina och USA dominerar den globala e-handeln. Men mittemellan de två stormakterna försöker den norska uppstickaren Vipps norpa åt sig en del av kakan.

Verdidrevet-forbruk_16-9_NY.jpg

Företag förväntas ta ställning

Konsumenter har inte bara högre förtroende för företag än för myndigheter, de förlitar sig också på att näringslivet ska vara en del av lösningen på politiska och sociala problem.

8-konsekvenser-af-oget-forbrugermagt_16-9_SE.jpg

8 tecken på att dina kunder tagit kontrollen

De senaste åren har det talats mycket om att konsumentmakten ökar, men vad betyder det i praktiken och vad gör konsumenterna med den? Vi listar åtta aktuella exempel.

Vor-tids-megatrends_16-9_NY.jpg

Vår tids megatrender

För att skapa en framgångsrik scenarioprocess är det enligt Copenhagen Institute for Futures Studies (CIFS) nödvändigt att organisationer identifierar vilka megatrender som kommer att påverka dem – och förbereder sig på vilka effekter de kan få för verksamheten. CIFS har definierat 14 strömningar i samhället som vår tids megatrender.

Hvor-gar-kunden_16-9.jpg

Vilken väg väljer kunden?

Med förändrade konsumentbeteenden och en snabb teknisk utveckling är det en fråga många söker svaret på. Copenhagen Institute for Futures Studies använder scenarioplanering för att förbereda sina klienter på flera möjliga framtider.

Google-16-9.jpg

Kontoren som gör jobbet roligare

Dagens teknik gör det möjligt att jobba var som helst. Så vad kan ett kontor erbjuda som inte går att få via arbetsrummet hemma? Kanske delade upplevelser och en boost för kreativiteten. Här är fem företag som inte ser någon motsättning mellan nytta och nöje. 

x-enheter-illustration-16-9.jpg

X-enheter ökar utrymmet för innovation

Med x-enheter kan storbolagen dra nytta av start up-bolagens snabbrörlighet samtidigt som ett lagom avstånd till moderbolaget ger muskler att skala upp verksamheten när tiden är mogen. 

Hilde-Johannessen_16-9.jpg

En guide på resan

Enkelhet och transparens under hela kundresan är nyckeln till att vinna kundernas förtroende. Det tror tjänstedesignern Hilde Johannessen. På konsultbyrån BEKK har hon studerat kundupplevelser i fyra år. 

Stefan-Larsson_16-9.jpg

Tillit i digitaliseringens spår

Illegitim användning av personuppgifter och slarv med datasäkerhet har lett till flera stora skandaler de senaste åren. För att inte den digitala ekonomin ska tappa fart behöver företagen slå vakt om konsumenternas förtroende. 

Gen-Z_16-9_Old_SE-DK.jpg

Vikten av att vara genuin

Uppblåsta varumärkeslöften biter inte på vår yngsta konsumentgrupp. Vill du vinna generation Z:s hjärta finns det bara ett sätt – var genuin.

Visa fler

Newsletter-Bg_3-1_SE.jpg

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt e-nyhetsbrev och håll dig uppdaterad om de senaste kommunikationstrenderna och hur du kan kommunicera smartare och mer effektivt.

Kom igång!