Content hub

Erika-Hjerten_16-9.jpg

Så framtidssäkrar du företagets kundkommunikation

Accelererande digitalisering och medvetna kunder som efterfrågar valmöjligheter ställer höga krav på företag när det gäller kommunikation och betalningar. PostNord Strålfors sitter på expertisen som krävs för att lyckas.

Ej-digitaliserat-dataflode_16-9.jpg

Därför blir leverantören en bromskloss i din digitalisering

För många organisationer är digitaliserade processer idag en självklarhet, som förenklar och effektiviserar administration och eliminerar tröga, manuella arbetssätt. Viljan att digitalisera är stor, men ibland sätter yttre faktorer käppar i hjulen. I den här artikeln tar vi en närmare titt på varför dina leverantörer kan utgöra en bromskloss.

Oscar-Berg_16-9.jpg

Pandemin gav oss digitala möten – men var är arbetsplatsen?

Det senaste året har övergången till videomöten och digitala verktyg varit en lösning för att kunna fortsätta arbeta. Men vi är många som har insett att det inte räcker som plan för hur vi ska arbeta i framtiden.

Work-after-Covid-19_16-9.jpg

Jobba säkert på distans

Distansarbete ställer höga krav på korrekt datahantering och säker distribution. Nu när Covid-19-pandemin har flyttat kontoret till molnet är det klokt att också ta fram digitala strategier för arkivering och säker tillgång till affärskritiska dokument.

5 digitala trender

Fem digitala trender som kommer att forma 2021

Den snabba digitaliseringen 2020 förändrade sättet vi kommunicerar på. Som en följd är digital tillit, personalisering och konversationsdesign områden som får ökad betydelse för kunderna 2021. Det menar Mattias Norén, Head of Strategy and Business Development.

Kundupplevelse_16-9.jpg

Hur ser framtiden för kundkommunikation ut?

Mattias Norén, Head of Strategy & Business Development for PostNord Strålfors, råder företag och myndigheter att vara beredda på det oförutsedda. Med flexibla och kanaloberoende lösningar kan du fortsätta leverera förväntningar till kunder och medborgare i framtiden.

Mattias Norén
Mattias-Noren_Expert_NY.png

Årets digitaliseringstrender

Finns det en motsättning mellan ökad personalisering och ökade krav på kundintegritet? Mattias Norén, Head of Business Development, ger sin syn på fem frågor företag behöver ta ställning till 2020.

Generation Z
Anders-Parment_Expert.png

Säg hej till dina nya kollegor

När 50-talisterna går i pension tar generation Z plats. Just nu pågår en generationsväxling på många arbetsplatser. Livsstilsexperten och beteendevetaren Lovisa Sterner förklarar vad det innebär för dynamiken.

Vor-tids-megatrends_16-9_NY.jpg

Vår tids megatrender

För att skapa en framgångsrik scenarioprocess är det enligt Copenhagen Institute for Futures Studies (CIFS) nödvändigt att organisationer identifierar vilka megatrender som kommer att påverka dem – och förbereder sig på vilka effekter de kan få för verksamheten. CIFS har definierat 14 strömningar i samhället som vår tids megatrender.

Hvor-gar-kunden_16-9.jpg

Vilken väg väljer kunden?

Med förändrade konsumentbeteenden och en snabb teknisk utveckling är det en fråga många söker svaret på. Copenhagen Institute for Futures Studies använder scenarioplanering för att förbereda sina klienter på flera möjliga framtider.

x-enheter-illustration-16-9.jpg

X-enheter ökar utrymmet för innovation

Med x-enheter kan storbolagen dra nytta av start up-bolagens snabbrörlighet samtidigt som ett lagom avstånd till moderbolaget ger muskler att skala upp verksamheten när tiden är mogen. 

Ashkan-Fardos_16-9.jpg

Har du missförstått begreppet digitalisering?

Att göra en analog tjänst digital är enbart en teknisk förflyttning. Riktig digitalisering uppstår först när företag tar till sig internetgenerationens beteenden. Det menar TEDx-talaren Ashkan Fardost, expert på digitalisering och disruptiv teknologi.

Newsletter-Bg_3-1_SE.jpg

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt e-nyhetsbrev och håll dig uppdaterad om de senaste kommunikationstrenderna och hur du kan kommunicera smartare och mer effektivt.

Kom igång!