Content hub

Arvato_16-9.jpg

Subscription payments and customer lifetime value

“One of the more interesting shifts is the rise of subscription business models since that not only affect the relation between companies and their customers but also that it is adopted across industries”, says Johan Börjesson, Business Development Payments at Arvato Financial Solutions.

Personalized-communication_16-9.jpg

Personalisering på kundens villkor

Fördelarna med datadriven kommunikation är många, om det är till nytta för alla parter. När konsumenter känner oro över hur företag använder deras persondata är det dags att fundera på nya strategier.

Kundupplevelse_16-9.jpg

Hur ser framtiden för kundkommunikation ut?

Mattias Norén, Head of Strategy & Business Development for PostNord Strålfors, råder företag och myndigheter att vara beredda på det oförutsedda. Med flexibla och kanaloberoende lösningar kan du fortsätta leverera förväntningar till kunder och medborgare i framtiden.

I-kundens-skor_16-9.jpg

Innovation tillsammans med kunder skapar nya värden

Hur bra är du på att lyssna på vad kunden egentligen vill ha? Forskaren Per Kristensson ser stora konkurrensfördelar när företag innoverar tillsammans med sina kunder. Man kan inte vara kundfokuserad utan att se vad kunden bidrar med och sätta värde på samskapandet.

Mattias Norén

Årets digitaliseringstrender

Finns det en motsättning mellan ökad personalisering och ökade krav på kundintegritet? Mattias Norén, Head of Business Development, ger sin syn på fem frågor företag behöver ta ställning till 2020.

5 digitala trender

Fem digitala trender som kommer att forma 2021

Den snabba digitaliseringen 2020 förändrade sättet vi kommunicerar på. Som en följd är digital tillit, personalisering och konversationsdesign områden som får ökad betydelse för kunderna 2021. Det menar Mattias Norén, Head of Strategy and Business Development.

8-konsekvenser-af-oget-forbrugermagt_16-9_SE.jpg

8 tecken på att dina kunder tagit kontrollen

De senaste åren har det talats mycket om att konsumentmakten ökar, men vad betyder det i praktiken och vad gör konsumenterna med den? Vi listar åtta aktuella exempel.

Gen-Z_16-9_Old_SE-DK.jpg

Vikten av att vara genuin

Uppblåsta varumärkeslöften biter inte på vår yngsta konsumentgrupp. Vill du vinna generation Z:s hjärta finns det bara ett sätt – var genuin.

Daniel-Ewerman_16-9.jpg

På kundens sida

Författaren och föreläsaren Daniel Ewerman är en av Sveriges främsta förespråkare för goda kundupplevelser. Han har ägnat de senaste tio åren åt att försöka utrota dålig service.

Neuromarketing_16-9.jpg

Med sinne för kommunikation

Med teknik som tidigare var förbehållen forskarvärlden har PostNord tagit reda på hur vårt undermedvetna reagerar på administrativ kommunikation. Undersökningen visar att print har fortsatt högt engagemang, men den digitala brevlådan utmanar.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och håll dig uppdaterad om trenderna inom digital kommunikation och hur du kan kommunicera mer effektivt.

Kom igång!