Content hub
Kategorier nivå 1
Kategorier nivå 1

Framtiden för faktura- och betalningstjänster
I videon från vårt webinar får du veta mer om hur fakturaupplevelsen förändras tillsammans med Tom Pope, SVP of Payments på Tink som intervjuar våra experter från Strålfors: Mattias Norén, VP Business Development, och Andreas Schei, Business Development Manager.

Smidig fakturabetalning – för en bättre kundupplevelse
PostNord Strålfors är nordens ledande aktör inom kundkommunikation som årligen hanterar hundratals miljoner utskick av fakturor. Nu vill bolaget tillsammans med Tink, Europas ledande leverantör inom open banking, revolutionera hur konsumenter hanterar och betalar sina fakturor.

Förbättra dina kommunikationsprocesser med Automatisering, AI och Machine Learning
Automatisering och digital kommunikation ställer höga krav på ny kompetens, teknikinvesteringar och god planering – men öppnar samtidigt för möjligheten att integrera kommunikation i affärsprocesserna. Det ger i sin tur positiva effekter som bättre kundrelationer, lägre kostnader, högre regelefterlevnad och bättre flöden i verksamheten.

Datadriven kreativitet – så gör du
Hur skapar du kreativt material som är tillgängligt under längre tid? Och som aktiveras automatiskt baserat på kundbehov och beteende? – För första gången någonsin är vi i ett läge där tekniken tillåter oss att driva kreativa kampanjer med data på ett enkelt sätt, säger Magnus Widgren, Head of Growth på Edisen.

Så möter du framtiden på rätt sätt
Riskkapitalisten, investeraren och entreprenören Nicklas Bergman har spenderat en stor del av sitt professionella liv med att försöka reda ut var teknologin kommer ta oss i framtiden. – Vi människor har en tendens att tycka illa om förändringar – och teknik har en tendens att övervinna det motståndet så länge vi hittar sätt att använda den till vår fördel, säger han.

Personalisering på kundens villkor
Fördelarna med datadriven kommunikation är många, om det är till nytta för alla parter. När konsumenter känner oro över hur företag använder deras persondata är det dags att fundera på nya strategier.

Företag bekämpar Covid-19-krisen med innovation
Coronaviruset har tvingat företag världen över att snabbt ställa om sina verksamheter. Det har lett till en mängd nya innovationer från medicinsk skyddsutrustning till smarta mötesverktyg.

Från kontantlösa betalningar till kontaktlösa – så förändras betalmönstren i Norden
Kommer du fortfarande att bära omkring på en plånbok om fem år? Förmodligen inte. Digital teknik öppnar upp för nya kontaktlösa betalningar som bättre integreras i köpupplevelsen.

Teknik som konsumenter drömmer om
Ericsson Consumer & IndustryLab har tagit reda på vilka trender konsumenter vill se mer av i framtiden. Enklare inköp, snabbare betalningar och mer träffsäkra rekommendationer stod högt på önskelistan.

20 start up-företag att hålla ögonen på
Som en av de mest digitaliserade regionerna i världen är Norden en grogrund för högteknologiska företag och innovationer. Vi listar 20 av de mest spännande tillväxtföretagen i Sverige, Norge, Danmark och Finland.