”Att driva en hållbar verksamhet är otroligt viktigt för vår planet och för vår framgång. Det påverkar arbetet på alla nivåer.”
Hållbarhet definieras av FN som förmågan att leva av jordens naturresurser utan att äventyra framtiden. Klimatförändringarna är på riktigt och vi måste alla göra mer och ompröva våra processer och arbetssätt.
De företag som är bäst på att anpassa sig efter förändring kommer att nå de största fördelarna under de närmsta åren.
Vi arbetar fortlöpande på att minska vårt klimatavtryck. Att ha en hållbar verksamhet är inte bara fördelaktigt för oss, utan även för våra kunder som i många fall har höga miljö- och klimatmål.
Förändring genom innovation
Redan 1988 introducerade vi det klorfria papperet ”Strålfors noll” för att minska användningen av kemikalier och 1997 blev vi ett av de första företaget som certifierades för den nordiska miljömärkningen Svanen.
Vi tror att smartare och effektivare kommunikationstjänster är en väg till en renare framtid. Vi ser redan en minskad miljöpåverkan för våra kunder tack vare digitalisering och minskade utskriftsvolymer.
Våra mål
2009 satte vi ett mål om att minska utsläppen av koldioxid med 40 procent till 2020, vi lyckades minska CO2 utläppen med över 50%. Vårt nya hållbarhetsmål är att vara fossilfria 2030.