Betalning i digitala brevlådor

Betalningar direkt i en digital brevlåda eliminerar risken för felbetalningar och sena inbetalningar minskar. Det ger dig som företag ett bättre pengaflöde och mottagaren en bättre kundupplevelse.

I Sverige erbjuder Kivra betalning direkt i brevlådan som en smart extrafunktion. Det underlättar för mottagaren att betala fakturan i tid. Med vår lösning Betalning i digitala brevlådor får du tillgång till denna funktion hos alla leverantörer som erbjuder tjänsten – på ett enda ställe.

Fördelar

  • Säker leverans och betalning i alla digitala brevlådor med betalningsfunktion
  • Snabbt och enkelt för kunden att betala fakturan
  • Slipper sena betalningar med behov av påminnelser som följd
  • Ingen manuell inmatning av data – eliminerar risken för felbetalningar
  • Kanal som mottagaren själv har valt
  • Kan läsas via mobilen överallt – även utomlands
  • Minskar din administration – ökar din effektivitet
  • Nå alla digitala brevlådor i Norden via PostNord Strålfors.

Snabb utveckling

Över 60 procent av svenskarna tar idag emot fakturor i en digital brevlåda. Utveckling går snabbt och användandet ökar kraftigt. Över 5,5 miljoner svenskar har idag en digital brevlåda. Digitala brevlådor utvecklas även ständigt med nya tjänster, exempelvis finns idag flera betalmetoder så som bank- och Swishbetalning.

Källa: Sverige betalar 2022

Minskad risk för fel

Oavsett hur många mottagare du har behov av att skicka till, underlättar vår lösning Betalning i digitala brevlådor din vardag. Du eliminerar risken för felbetalningar, sena inbetalningar minskar avsevärt och du slipper skicka ut påminnelser.

Säkra utskick i Norden

Med utgångspunkt i dina kunddata anpassar och distribuerar vår lösning Digitala brevlådor dokument till vilken digital brevlåda som helst i hela Norden. Sedan övervakas försändelsen hela vägen till den digitala brevlådan, för att säkerställa att den kommer fram. Dessutom följer vår lösning lagstiftningen kring GDPR.

En del av vårt Omnichannel-erbjudande

När vi hanterar dina utskick kontrollerar vi alltid vad dina kunder föredrar, dvs  om de vill ha sina utskick i sin internetbank, digitala brevlåda, eller föredrar ett fysiskt brev. Det ger både dig och dina kunder en helt integrerad kundupplevelse.

Mer om vårt Omnichannel-erbjudande

Jeanette-Wittgren_500px_Bg-Grey-WG1_2402.jpg
Jeanette Wittgren
Sales Manager

Behöver du hjälp att komma igång?
Med våra Payment Management-lösningar tar du bort komplexiteten med digital fakturering och kan ägna tid åt att bygga en bättre kundupplevelse – och i slutändan även en bättre affär. Kontakta våra experter, så hittar vi tillsammans de betalningslösningar som passar ditt företag allra bäst.

+46 (0)76 881 20 51
jeanette.wittgren@stralfors.se

Skicka ett meddelande

Inspiration och fördjupning

Kivra

Experten: Så maximerar du kundernas dataskydd

Extremt höga förväntningar på personlig integritet och personuppgifter som betraktas som en valuta. För att få nöjda kunder måste man idag hantera persondata på rätt sätt – och att endast uppfylla lagkraven räcker inte. Juristen Anna Mirsch Peiris ger sina bästa tips på hur man säkerställer ett bra dataskydd.

Skellefteå Kraft

Skellefteå Kraft – en digital framgångssaga

Skellefteå Kraft har genomgått en imponerande digital resa. Trots stora utmaningar har de idag en effektiv verksamhet med kanske Sveriges bästa kundservice i energibranschen. – Utan PostNord Strålfors kundfokus hade vi aldrig kommit så här långt, säger Eva-Lena Berglund, chef Fakturering.

Alektum_16-9_230330.jpg

Alektum Group förbättrar kundupplevelsen och ökar inbetalningarna med rätt kanaler

Koncernen Alektum Group har verksamhet i 14 europeiska länder. Kärnverksamheten är inkasso och till det kopplas marknads- och kreditinformation, juridisk rådgivning och faktureringslösningar. Alektum har samarbetat med PostNord Strålfors sedan år 2000 och Strålfors lösning Omnichannel gör det lättare för Alektum att få betalt.