Pappersfaktura

Pappersfakturan är enkel att målgruppsanpassa. Det är en trygg kanal för många av dina kunder och det är enkelt att lägga till digitala utkanaler.

Fånga kundens uppmärksamhet

Fysiska brev är populära i alla nordiska länder, i Sverige och Finland i synnerhet. 36–55-åringar är den grupp som mest uppskattar printade utskick.

Fysisk post är att föredra när du ska fånga dina kunders uppmärksamhet, få kunden att känna sig uppskattad, för information som kan uppfattas som känslig eller privat, eller om den behöver kunna sparas. Här är några av fördelarna:

  • Förtroendeingivande och personligt
  • Snabb och smidig betalning med QR-kod
  • Hög leveranssäkerhet
  • Kombinera administrativa utskick med marknadsbudskap
  • Enkelt att koppla på digitala tjänster

Fysisk faktura mest populärt

I Sverige är pappersfaktura fortfarande det mest populära betalningsalternativet vid inköp på nätet. Tradition är en av förklaringarna. Många kunder vill dessutom fortfarande se produkterna i verkligheten innan de betalar.

Man skulle kunna tro att ungdomar och unga vuxna är negativa till printade försändelser, eftersom de generellt uppskattar digital kommunikation. Men i fokusgrupper har det visat sig att denna grupp gärna vill ha en fysisk faktura i posten, att lägga i ett skåp i väntan på att lönen kommer, eller ge den till mamma eller pappa!

Koppla ihop med digitala kanaler

En tydlig faktura innebär nästan alltid snabbare betalning. Med hjälp av tjänster som Eye tracking och Customer Journey Mapping kan vi utforma fakturorna så att de möter just dina kunders behov.

Självklart är det också möjligt att sätta en QR-kod på fakturan, för ännu snabbare och smidigare betalning. Kunden scannar koden med hjälp av en mobilapp och fakturan godkänns med ett klick.

Vi kan även enkelt koppla på alla de digitala kanaler som dina kunder frågar efter.

Med Pappersfaktura kan du skicka personaliserade budskap till dina kunder. Vi har verktygen som gör det möjligt att justera, redigera och effektivisera innehållet i din kommunikation. Allt printas och kuverteras med eventuella bilagor. Bilagorna skickar du med i filen som ska printas, eller trycks de separat och lagerhålls för din räkning.

Strålfors Reliable Mailing (SRM)

SRM (Strålfors Reliable Mailing) är ett system som ökar säkerheten för våra printade utskick. Funktionen innebär att varje enskild printad och kuverterad försändelse kontrolleras med hjälp av optisk läsning mot uppgifter i printfilen innan de skickas vidare till distribution. Felaktiga försändelser sorteras ut och printas om. SRM ger på så sätt full spårbarhet ner på försändelsenivå.

Behöver du hjälp att komma igång?
Med våra Payment Management-lösningar tar du bort komplexiteten med digital fakturering och kan ägna tid åt att bygga en bättre kundupplevelse – och i slutändan även en bättre affär. Kontakta våra experter, så hittar vi tillsammans de betalningslösningar som passar ditt företag allra bäst.

Kontakta oss

 

Inspiration och fördjupning

PayEx samarbete med Strålfors säkrar utskicken av pappersförsändelser

PayEx samarbete med Strålfors säkrar utskicken av pappersförsändelser

PayEx levererar betalningslösningar och erbjuder tjänster inom hela Norden. Varje månad skickar företaget närmare två miljoner pappersförsändelser till kunder. När PayEx egen printshop växte ur sina lokaler inleddes samarbetet med Strålfors för att utveckla affären och säkra utskicken av pappersförsändelser så som fakturor och kravbrev.

print-and-enclosing2-16-9.jpg

Print & Kuvertering

Vi tar hand om allt – från inkommande datafiler och databehandling till utskrift och kuvertering. För dig som ställer höga krav på flexibilitet, leverans och säkerhet.

We-mail_16-9.jpg

We Mail

För dig som bryr dig om hur din kommunikation landar hos kunderna, men som inte riktigt har tid eller resurser att bygga en egen lösning. Vi gör det åt dig – enkelt och säkert, både print och digitalt.

eBrev-16-9.jpg

eBrev

Många föredrar att få fakturor, lönebesked och hyresavier med posten. eBrev passar bäst till större, standardiserade utskick i såväl fysiska som digitala kanaler. Du kan enkelt profilera breven för olika målgrupper.