Consulting and Insights

Förändrade konsumtionsmönster och hög konkurrens kräver goda insikter om marknaden. Med Consulting and Insights får du bättre kännedom om vilka dina kunder är, var de finns och vad de kräver av dig.

Lösningar inom Consulting & Insights

16-9-Customer-Journey-Mapping-02.jpg

Customer Journey Mapping

Snabba och lättrörliga kunder ställer höga krav på din verksamhet. Med Customer Journey Mapping får du insikter och kunskap om vad dina kunder har för behov – i varje del av kundresan.

16-9-eye-tracking-02.jpg

Eye tracking

Med Eye tracking kan du mäta hur dina kunder tar del av innehållet på exempelvis webbsidor, fakturor eller annonser. Informationen används sedan för att analysera, utvärdera och förbättra din kommunikation.

16-9-analysis-insights-03.jpg

Kundinsikt och målgruppsanalys

Med Kundinsikter och målgruppsanalyser får du goda kunskaper och en solid grund att stå på. Grunden för ett bra samarbete är att du och dina samarbetspartners förstår vilka dina kunder är, hur de är segmenterade och vilka behov och beteenden dessa kunder har.

Digitala medborgare

Vi lever en allt större del av våra liv på nätet och med digitala hjälpmedel. Våra barn är digital natives sedan födseln. De yngsta kan swipa redan innan de kan gå och säga sina första ord. Idag använder tvååringar nätet som fyraåringarna gjorde för fyra år sedan. 79 procent av alla svenska tvååringar och 96 procent av fyraåringarna använder internet i någon form, som att spela spel eller titta på film.

Medvetna konsumenter

Som konsumenter är vi mer än någonsin medvetna om priser, utbud och produktionsförhållanden. Vi vill själva bestämma över våra inköp. Inte bara vad vi köper utan även när och hur.

PostNord Strålfors egen undersökning visar att 81 procent tycker det är viktigt att själv kunna välja hur de ska kommunicera med ett företag eller annan verksamhet. Och 29 procent vill byta eller överväger att byta bolag om inte valmöjligheten finns.

Relevant för varje kund

För företag och verksamheter gäller det att hitta rätt väg att kommunicera. För stora bolag som dagligen hanterar tusentals transaktioner kan det vara en utmaning att hela tiden vara relevant – för varje individuell kund. Den nya digitala verkligheten innebär visserligen en större risk att tappa kunder till konkurrenter. Men också stora möjligheter att genom smartare kommunikation både öka lojaliteten hos gamla kunder och attrahera nya.

Sluta gissa!

Lär dig mer om vilka dina kunder är och vad de vill ha. Vill du veta mer om hur våra tjänster inom Consulting and Insights kan bidra till bättre lönsamhet och ökad kundnöjdhet?